Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Mone Macarone, napisano 3 listopada 2024 Przejdź
  • Kampania in the wake of gods?
    Autor: rekreator12e, napisano 21 października 2024 Przejdź
  • Rozdzielczość jak ustawić
    Autor: Lachamczun, napisano 20 października 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Predicament
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Central Valley
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Imperium w popiołach
    Autor: Kazmirz1993, dodano Zobacz

Inferno

Demony

Demon to bohater Mocy w Inferno. Mimo że jest to klasa nastawiona zarówno na ofensywę jak i defensywę, doskonale wie jak radzić sobie z magią (szczególnie jeżeli chodzi o szkołę ognia, której ma największą szansę uzyskania). Przypomina także trochę Alchemików - zdecydowana większość umiejętności ma podobne szanse na pojawienie się przy awansie. Jedyne, rzadkie talenty to Magia wody i Pierwsza Pomoc.

Atak Obrona Moc Wiedza
2 2 1 1
Fiona
człowiek, kobieta
Biografia:
Przed inwazją Diabłów Fiona była treserem zwierząt cyrkowych we wschodniej Erathii. Szybko udowodniła najeźdźcom, że jej możliwości kontroli nad zwierzętami obejmują również zawsze pełne temperamentu piekielne ogary i w ten sposób natychmiast zaakceptowano ją w szeregach wojsk Eeofolu.
Specjalność:
Piekielne ogary:
Kontrolowane przez bohatera piekielne ogary oraz cerbery uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowane
Odkrywanie
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Rashka
ifryt, mężczyzna
Biografia:
Rashka jest jednym z najsilniejszych i najbardziej budzących strach ze wszystkich ifrytów. Jego dowódcze metody polegają na zastraszaniu, jako metodzie motywacji. Jak dotąd to działa.
Specjalność:
Ifryty:
Kontrolowane przez bohatera ifryty oraz sułtańskie ifryty uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nauka czarów
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Marius
demon, kobieta
Biografia:
Przez kilka lat Marius była partnerką Calha, w końcu rozstali się, gdy stało się jasne, że Calh nie zgadza się na jej "genialny plan" pozbycia się tych wstrętnych, czyniących dobro stworzeń zamieszkujących leśne krainy.
Specjalność:
Demony:
Kontrolowane przez bohatera demony oraz rogate demony uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Płatnerz
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Ignatius
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Kiedy Diabły przybyły do Erathii, Ignatius zdał sobie sprawę, że jedyną nadzieją na przetrwanie było przyłączenie się do nich. Do tej pory udaje mu się ich przekonywać, że jest przydatny w takich, czy innych sprawach, ale cały czas obawia się, iż pewnego dnia Diabły mogą stwierdzić, że już nie potrzebują pomocy ludzkiej istoty.
Specjalność:
Chochliki:
Kontrolowane przez bohatera chochliki oraz chowańce uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Taktyka
Podstawowa
Odporność
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Octavia
ifryt, kobieta
Biografia:
Mówi się, że Octavia potrafi skraść złoto śpiącemu smokowi, ale chyba rzeczywiście musi to umieć, skoro ciągle trwoni swój majątek na spełnianie własnych rozlicznych kaprysów.
Specjalność:
350 sztuk złota:
Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Nauka czarów
Podstawowy
Atak
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Calh
demon, mężczyzna
Biografia:
Przez kilka lat Calh był partnerem Marius, ale szybko zorientował się, że ma ona obsesję na punkcie totalnej destrukcji drzewców. Rozeszli się, a Calh skupił się przede wszystkim na kontynuowaniu swojej wspaniałej wojskowej kariery.
Specjalność:
Gogi:
Kontrolowane przez bohatera gogi oraz magogi uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Łucznictwo
Podstawowe
Odkrywanie
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Pyre
człowiek, kobieta
Biografia:
Nikt nie zna prawdziwego imienia Pyre, ale krążą pogłoski o tym, że kiedyś była członkiem Humanistów, odrażającego stowarzyszenia o skłonnościach do eksterminacji wszystkich nie-ludzkich mieszkańców Erathii. Tylko ona zna powody, dla których służy Diabłom z Eeofol.
Specjalność:
Balista:
Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Logistyka
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Balista
Powrót do góry
Nymus
demon, kobieta
Biografia:
Nymus była odpowiedzialna za przygotowanie czartów i czarcich lordów do ataku na Erathię. Jej wojskowe zdolności prawie doprowadziły Eeofol do całkowitego zwycięstwa, ale układy Kreegan i Władców Podziemi obróciły jej wysiłki w proch.
Specjalność:
Czarty:
Kontrolowane przez bohatera czarty oraz czarci lordowie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Atak
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Zacznijmy od specjalistów w jednostkach. Ignatius jest patronem chochlików (i patronuje im niezwykle słabo), ale jego talenty początkowe naprawdę zasługują na uwagę. Nie można tego powiedzieć o Calhu - Odkrywanie i Łucznictwo, przy ślamazarnych gogach to słabe połączenie. Fiona dodaje cenny punkt do szybkości ogarów, które są niezwykle cenną i taktyczną jednostką. Bardzo dobrze pełni też funkcję zwiadowcy. Dochodząc do defensywnej Marius i ofensywnej Nymus zastanówmy się, czy chcemy polepszyć sytuację wskrzeszanych demonów, czy też czartów - wskrzesicieli. Ostatnim bohaterem tego typu jest Rashka. Umiejętność drugorzędna nieco psuje wizerunek tego herosa, poza tym jest to całkiem niezły wojownik.

Pyre, mimo iż specjalizuje się w Baliście, startuje z logistyką co na początku gry jest niezwykle pomocne. Octavia zaś niczym się nie wyróżnia, ale warto ją zatrudnić jako bohatera pobocznego, dla dodatkowych pieniędzy.

Heretycy

Nikczemni Heretycy to klasa Magii w Inferno. Są bardzo podobni do Kleryków - szanse na zwiększenie mocy magicznej i wiedzy są równe, a oprócz tego czasami zdarzy się zwiększyć umiejętności ofensywne. Heretycy skupiają się na mocy zaklęć oraz szybkim odzysku many - Talent magiczny i Mistycyzm są u nich często spotykane. Nie zależy im za to na morale i pieniądzach. Szanse na zdobycie Dowodzenia lub Finansów są bardzo niskie.

Atak Obrona Moc Wiedza
1 1 2 1
Ayden
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Ayden, który był szamanem, zaoferował swoje usługi Kreeganom, jednocześnie odkrywając w sobie dziką żądzę, aby pewnego dnia samemu zasiąść na tronie własnego królestwa.
Specjalność:
Inteligencja:
Dostaje 5% premii do zdolności Inteligencja na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Inteligencja
Dodatkowe:
Zasoby ziemi Brak machiny
Powrót do góry
Xyron
ifryt, mężczyzna
Biografia:
Xyron wydaje się lubić ogień trochę bardziej, niż można by się tego spodziewać po ifrytach, ale Xyron po prostu rozkoszuje się wszystkim, co ma jakikolwiek związek z ogniem lub lawą.
Specjalność:
Inferno:
Z każdym nowym poziomem czar Inferno staje się silniejszy; wzór:

bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nauka czarów
Dodatkowe:
Inferno Brak machiny
Powrót do góry
Axsis
demon, mężczyzna
Biografia:
W młodym wieku Axis wykazywał wrodzony talent do magii, co wydaje się dziwne, ponieważ demony rzadko wykazują zdolności w kierunku czegokolwiek, co wymaga myślenia.
Specjalność:
Mistycyzm:
Dostaje 5% premii do zdolności Mistycyzm na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Mistycyzm
Dodatkowe:
Ochrona przed powietrzem Brak machiny
Powrót do góry
Olema
człowiek, kobieta
Biografia:
Olema spędziła całe swoje dzieciństwo w Eeofol, ale kiedy przybyli Kreeganie, namówiła ich na przyjęcie jej do służby w charakterze przewodnika i od tamtej pory nie raz już potwierdziła swoje przywódcze zdolności.
Specjalność:
Osłabienie:
Zaklęcie Osłabienie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: -3 ataku
  • jednostki 3-4 poziomu: -2 ataku
  • jednostki 5-6 poziomu: -1 ataku
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Balistyka
Dodatkowe:
Osłabienie Brak machiny
Powrót do góry
Calid
ifryt, kobieta
Biografia:
Calid posiada niezwykłą (ale przydatną) zdolność wyczuwania ukrytych złóż siarki. Władcy Podziemi wykorzystywali ją wiele razy do znajdywania siarki dla swoich siejących strach smoków.
Specjalność:
Siarka +1:
Zwiększa produkcję siarki o 1 jednostkę dziennie.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Inteligencja
Dodatkowe:
Przyśpieszenie Brak machiny
Powrót do góry
Ash
demon, kobieta
Biografia:
Ash zyskała swoje imię podczas pierwszego ataku na Erathię. Jej siły zdołały podstępnie uwięzić kilka tuzinów elfów i krasnoludów w olbrzymim drewnianym forcie, który Ash z pomocą zaklęcia zmiotła z powierzchni ziemi tak doszczętnie, że cała budowla zamieniła się w chmurę popiołów.
Specjalność:
Żądza krwi:
Zaklęcie Żądza krwi ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 ataku
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 ataku
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 ataku
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Sokoli wzrok
Dodatkowe:
Żądza krwi Brak machiny
Powrót do góry
Zydar
demon, mężczyzna
Biografia:
Kiedy Zydar nie dowodzi wojskiem, oddaje się badaniu nowych sposobów wzmacniania swoich czarów. Chociaż nie jest najlepszym magiem, z pewnością można pokładać w nim większe nadzieje niż w jakimkolwiek innym demonie.
Specjalność:
Talent magiczny:
Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Talent Magiczny
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry
Xarfax
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Xarfax służył w erathiańskiej armii aż do 1162 P.C. (Po Ciszy), kiedy to został pojmany w czasie walki z Kreeganami. Kreeganie, zdając sobie sprawę z drzemiącej w nim potęgi, używając tajemniczych sztuczek, przeciągnęli go na swoją stronę jako lojalnego, uzdolnionego sojusznika.
Specjalność:
Kula ognia:
Z każdym nowym poziomem czar Kula ognia staje się silniejszy; wzór:

bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowe
Dowodzenie
Dodatkowe:
Kula ognia Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Heretycy to według niektórych jedna z lepszych klas magicznych. Ayden po jakimś czasie może dysponować ogromną liczbą punktów many - jest niezastąpiony przy długich, wyrównanych bitwach. Xyron jest bohaterem o wielkim potencjale - zaklęcie Inferno jest nieco słabe jak na czwarty poziom, ale w użyte w odpowiednich okolicznościach - zabójcze. Axsis może nie będzie posiadał tyle many co Ayden, ale będzie to nadrabiał szybką jej regeneracją. Olema swoje braki w wojennym rzemiośle wynagrodzi ulepszonym Osłabieniem przeciwnika (miejmy jednak na uwadze to, że Magia wody jest trudno dostępna u Heretyków). Calid przyda się jako bohater wpomagający, surowce zawsze się przydadzą. Ash jest przeciwieństwem Olemy - swoje braki nadrabia zwiększeniem ataku własnych oddziałów. Przymknijmy oko na Sokoli wzrok jako jedną z drugorzędnych umiejętności i otrzymamy wspaniałego bohatera magii. Dla tych co lubują się w zaklęciach ofensywnych najlepszą opcją będzie Zydar. Kilkanaście procent bonusowych obrażeń dla każdego czaru to jest coś! Xarfax, zdrajca Erathii, specjalizuje się w Kuli ognia, słabszej wersji Inferno. Porównując oba te czary, można dojść do wniosku, że lepszym wyborem będzie Xyron.