Władcy bestii
Władcy bestii to herosi Mocy z Cytadeli. Są przeciwieństwem Barbarzyńców - przodują względem prawdopodobieństwa osiągnięcia wysokiej wartości obrony oraz umiejętności z nią związanych. Władcy bestii z pewnością nie są wybornymi negocjatorami - ich szanse na uzyskanie dyplomacji są najniższe spośród wszystkich klas. Oprócz tego bohaterowie ci rzadko kiedy posiądą Mądrość, Inteligencję i Naukę czarów. Ciekawostką jest to, że wszyscy Władcy Bestii to mężczyźni.
- Umiejętność klasowa: Płatnerz
- Umiejętność zablokowana: Magia ognia, Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
0 | 4 | 1 | 1 |
Bronczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Bron, chociaż jest tylko człowiekiem, posiada niespotykaną odporność na wzrok bazyliszka, co pozwoliło mu dowiedzieć się o tych stworzeniach więcej, niż mogła jakakolwiek inna żywa istota. |
|||
Specjalność: | |||
Bazyliszki: Kontrolowane przez bohatera bazyliszki oraz większe bazyliszki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowa Odporność |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Drakongnoll, mężczyzna |
|||
Biografia: Drakon miał opinię najlepszego wojownika w wiosce, później w całej okolicy, zanim wybrał służbę królowi Tralosskowi. Jego charyzmatyczna postawa (przynajmniej w stosunku do innych gnolli) sprawiała, że żołnierze całymi stadami przechodzili pod jego komendę. |
|||
Specjalność: | |||
Gnolle: Kontrolowane przez bohatera gnolle oraz gnolle maruderzy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowe Dowodzenie |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Wystanjaszczuroczłek, mężczyzna |
|||
Biografia: Ożeniony z najstarszą córką króla Tralosska, Wystan jest dziedzicem tronu Tatalii. Z zadowoleniem będzie służył i uczył się od króla, aż do nadejścia właściwego momentu na zamordowanie swojego mentora i tym samym na objęcie tronu. |
|||
Specjalność: | |||
Jaszczuroludzie: Kontrolowani przez bohatera jaszczuroludzie oraz reptilioni uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowe Łucznictwo |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Tazarczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Podczas sześciomiesięcznej granicznej wojny z Krewlod, niewielka grupa dowodzona przez Tazara, zdołała utrzymać tataliański posterunek, powstrzymując prawie pięciokrotnie silniejsze wojska z Krewlod przez osiem dni, aż do czasu przybycia posiłków. |
|||
Specjalność: | |||
Płatnerz: Dostaje 5% premii do zdolności Płatnerz na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowany Płatnerz |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Alkingnoll, mężczyzna |
|||
Biografia: Król Tralossk nigdy nie darzył sympatią Alkina i prawdę mówiąc uczynił go dowódcą w nadziei, że któregoś dnia przyniosą mu wiadomość o jego śmierci. Tak się nigdy nie stało, kariera Alkina nabierała coraz szybszego tempa; w tej sytuacji król mógł tylko patrzeć i zgrzytać zębami... |
|||
Specjalność: | |||
Grgony: Kontrolowane przez bohatera gorgony oraz wielkie gorgony uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Korbacjaszczuroczłek, mężczyzna |
|||
Biografia: Korbac wsławił się wśród rasy ludzkiej w Erathii jako "bohater, który uratował Xanthora, uczonego". Chociaż może to i prawda, Korbac dowiódł swojej odwagi w wielu sytuacjach podczas służby w Tatalii. |
|||
Specjalność: | |||
Ważki: Kontrolowane przez bohatera ważki oraz smocze ważki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowe Znajdowanie drogi |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Gerwulfczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Gerwulf sprowadził pierwszą balistę do Tatalii, po tym jak zdobył ją podczas oblężenia barbarzyńskiej twierdzy na granicy Krewlod. Szybko stał się największym ekspertem w Tatalii, a niedługo potem na całym północno-zachodnim wybrzeżu. |
|||
Specjalność: | |||
Balista: Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowa Artyleria |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Balista | ||
Powrót do góry |
Broghildjaszczuroczłek, mężczyzna |
|||
Biografia: Dziadek Broghilda był pierwszym, któremu udało się poskromić dziką wiwernę, aby używać jej do lotów zwiadowczych nad tataliańskimi nizinami. Sekrety dotyczące panowania nad tymi stworzeniami są przekazywane z ojca na syna, więc trafiły również do Broghilda. |
|||
Specjalność: | |||
Wiwerny: Kontrolowane przez bohatera wiwerny oraz wiwerny królewskie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Płatnerz |
Podstawowe Odkrywanie |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Cytadela posiada kilku naprawdę ciekawych bohaterów. Drakon bardzo dobrze patronuje gnollom, a Wystan jaszczuroludziom. Obie te jednostki w szybkim tempie zyskują cenne punkciki w statystykach. Wybór Korbaca to wzmocnienie strategicznej i cennej jednostki jaką jest ważka. Jeden dodatkowy punkcik szybkości powiększy także przewagę nad niektórymi frakcjami. Bron to jedyny bohater - specjalista, który zaczyna ze stworzeniami poziomu czwartego (i to w liczbie sięgającej nawet siedmiu!). Poza tym Odporność jako talent startowy oraz całkiem niezły patronat nad bazyliszkami - czego chcieć więcej? Bohaterem, który wzmocni najważniejsze ogniwo Cytadeli, jest Alkin. Jego wybór, choćby dla zwiększenia szybkości gorgon, jest słuszny i jak najbardziej uzasadniony. Broghild jest wspaniałym zwiadowcą, a oprócz tego, gdy na mapie znajduje się dużo gniazd ważek, doskonale dowodzi wiwernami.
Gerwulf może nie nadaje się bohatera głównego, ale za to doskonale broni miasta. Tazar (prawdopodobnie najlepszy bohater Cytadeli) znacznie zwiększa odporność swoich oddziałów na zadawane rany. Jest on pewnego rodzaju przeciwieństwem dla Crag Hacka.
Wiedźmy
Wiedźmy to klasa magiczna w Cytadeli. Są zbliżone do czarodziejów względem szans na zdobycie punktów w mocy magicznej oraz wiedzy, ale jednak bardziej cenią sobie obronę niż atak. Zgłębiając sztukę magiczną skłaniają się w stronę zwiększania punktów many, ich odzyskiwania oraz podglądania innych magów podczas rzucania zaklęć. Szanse na poznanie Talentu magicznego lub Nauki czarów również nie należą do najniższych. Podobnie jak w przypadku Władców bestii rzadko kiedy posiądą zdolności dyplomatyczne. W skład klasy Wiedźm wchodzą tylko kobiety.
- Umiejętność klasowa: Sokoli wzrok
- Umiejętność zablokowana: Odporność, Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
0 | 1 | 2 | 2 |
Mirlandaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Mirlanda większość swoich dni młodości spędziła na zabawie z mrocznymi sztukami, zanim zorientowała się, że droga ta zazwyczaj prowadzi do samozniszczenia. Nauczyła się stąpać na granicy dobra i zła, zawsze uważając by żadne z nich nie zyskało przewagi nad drugim. |
|||
Specjalność: | |||
Osłabienie: Zaklęcie Osłabienie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Mądrość |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Osłabienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Rosicgnoll, kobieta |
|||
Biografia: Kiedy Rosic była dzieckiem, dostała tak strasznej gorączki, że nikt ze starszyzny jej wioski nie dawał jej żadnych szans na przeżycie. Uszła jednak z życiem, a dziś uważa, że to właśnie ta gorączka obdarzyła ją magicznymi mocami. |
|||
Specjalność: | |||
Mistycyzm: Dostaje 5% premii do zdolności Mistycyzm na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Mistycyzm |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Voyjaszczuroczłek, kobieta |
|||
Biografia: Voy zwana "Wiedźmą Wiatru" często znajduje zatrudnienie u kapitanów morskich statków jako pomoc w nawigacji oraz dla zapewnienia pomyślnych wiatrów. Bardziej preferuje słone powietrze oceanów niż to z bagien, na których się urodziła. |
|||
Specjalność: | |||
Nawigacja: Dostaje 5% premii do zdolności Nawigacja na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Nawigacja |
||
Dodatkowe: | |||
Spowolnienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Verdishczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Verdish niemalże zginęła podczas najazdu Suwerenów Podziemi na jej rodzinne strony. Na szczęście jest mistrzynią w sztuce leczenia i była w stanie opatrzyć swoje prawie fatalne rany, które otrzymała w walce. |
|||
Specjalność: | |||
Pierwsza pomoc: Dostaje 5% premii do zdolności Pierwsza pomoc na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Pierwsza pomoc |
||
Dodatkowe: | |||
Ochrona przed ogniem | Namiot medyka | ||
Powrót do góry |
Meristgnoll, kobieta |
|||
Biografia: Merist była uzdrowicielką w swojej wiosce, ale kiedy okazało się, że jej magiczne moce są o wiele większe niż wymaga tego jej pozycja, szybko wcielono ją do służby w Tataliańskiej armii. |
|||
Specjalność: | |||
Kamienna skóra: Zaklęcie Kamienna skóra ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Nauka |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Stygjaszczuroczłek, kobieta |
|||
Biografia: Jedynasta córka króla Tralosska, króla Tatalii - Styg - wybrała profesję wiedźmy, kiedy okazało się, że nigdy nie zasiądzie na tronie Tatalii mając przed sobą dziesiątkę starszego rodzeństwa. |
|||
Specjalność: | |||
Talent magiczny: Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Talent magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Andraczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Zanim król Tralossk pozwolił Andrze, zwykłemu człowiekowi, prowadzić jedną ze swych armii, poddał ją serii prób, które miały sprawdzić jej wiedzę. Na każde pytanie odpowiedziała prawidłowo, w związku z tym król nie miał wyboru i musiał ją zaakceptować. |
|||
Specjalność: | |||
Inteligencja: Dostaje 5% premii do zdolności Inteligencja na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Inteligencja |
||
Dodatkowe: | |||
Rozproszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Tivagnoll, kobieta |
|||
Biografia: Tiva osiągnęła swoją pozycję wyzywając tych, którzy stali w hierarchii wyżej od niej, w pojedynkach na szybkość przyswajania wiedzy. Dowiodła, że w tej dziedzinie nikt z jej otoczenia jej nie dorównuje. Osiągnęła przez to wiele sukcesów. |
|||
Specjalność: | |||
Sokoli wzrok: Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Sokoli wzrok |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którą wybrać?
Mirlanda to jeden z najbardziej przydatnych bohaterów wśród wiedźm. Obniżanie ataku przeciwnika w połączeniu z defensywnym charakterem tej klasy jest bardzo efektywne. Jako że posiada ona tylko zaawansowaną Mądrość, jest bardziej elastyczna. Rosic dzięki specjalizacji w Mistycyźmie nie musi obawiać się o brak many, przynajmniej w późniejszej fazie gry. Voy to jedna z dwóch bohaterek, która sprawdza się lepiej od innych na mapach z dużą ilością wody. Merist w przeciwieństwie do Mirlandy skupi się na wzmacnianiu własnych oddziałów, a oprócz tego zdobędzie więcej doświadczenia. Styg będzie miała trochę problemów z uzyskaniem konkretnych, potężnych czarów, poza tym sprawuje się całkiem nieźle. Andra przyda się na długie bitwy, gdzie brak many oznacza klęskę.
Verdish startuje z mało liczebną armią i niezbyt wytrzymałym namiotem medyka. Sokoli wzrok Tivy również się nie przyda. Wybór którejkolwiek z tych wiedźm to błąd.