Łowcy
Łowca to bohater Mocy z Bastionu. Jak można się spodziewać, klasa ta opiera się głównie na defensywie, również jeżeli chodzi o umiejętności drugorzędne. Odporność, Płatnerz, Łucznictwo to talenty, które mają największe prawdopodobieństwo na pojawienie się przy awansie. Umiejętności związane z magią takie jak Nauka czarów, Inteligencja czy Sokoli wzrok nie są mocną stroną Łowców. Klasa ta posiada dosyć przydatne specjalizacje, takie jak Logistyka lub Płatnerz.
- Umiejętność klasowa: Brak
- Umiejętność zablokowana: Nekromancja, Magia ognia
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
1 | 3 | 1 | 1 |
Mephalaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Wyszkolona w szeregach erathiańskiej wojsk, Mephala była geniuszem kiedy przychodziło do wykorzystania ukształtowania terenu podczas bitwy. Zrezygnowała z oficerskiego stopnia kilka lat temu, przedkładając cichy spokój w AvLee nad krzątaninę w miastach Erathii. |
|||
Specjalność: | |||
Płatnerz: Dostaje 5% premii do zdolności Płatnerz na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowe Dowodzenie |
Podstawowy Płatnerz |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ufretinkrasnolud, mężczyzna |
|||
Biografia: To niezwykłe widzieć krasnoludzkiego Łowcę, w dodatku urodzonego lidera, ale Ufretin miał po prostu oba te dary we krwi. Nic dziwnego, że stał się symbolem całej zamieszkującej powierzchnię ziemi populacji krasnoludów. |
|||
Specjalność: | |||
Krasnoludy: Kontrolowane przez bohatera krasnoludy oraz krasnoludzcy wojownicy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Odporność |
Podstawowe Szczęście |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Jenovaelf, kobieta |
|||
Biografia: Większość Erathian ceniła Jenovę z powodu jej dobrego serca. Jej urzekający wdzięk pozwalał jej na zebranie funduszy na wszystko, czego zdecydowała się podjąć. |
|||
Specjalność: | |||
350 sztuk złota: Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowane Łucznictwo |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Rylandczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Ryland był pierwszym (i jak dotąd jedynym) człowiekiem, który został w pełni zaakceptowany przez Koło Starszyzny Entów jako Łowca z AvLee. Niektórzy żartują, że kiedyś był elfem, ale został zabity i przez przypadek reinkarnował się jako człowiek. |
|||
Specjalność: | |||
Drzewce: Kontrolowane przez bohatera drzewce oraz enty uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowe Dowodzenie |
Podstawowa Dyplomacja |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Thorgrimkrasnolud, mężczyzna |
|||
Biografia: Osierocony w dzieciństwie, Thorgrim wychowywał się w najbardziej wysuniętych na północ lasach AvLee. Stał się sławny dzięki wyjątkowej odporności na działanie wszelkich rodzajów magii. |
|||
Specjalność: | |||
Odporność: Dostaje 5% premii do zdolności Odporność na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Odporność |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ivorelf, mężczyzna |
|||
Biografia: Linia rodu Ivora sięga prawie do czasów Ciszy. Chociaż wychowany na arystokratę, zawsze był porywczy i wolał poprowadzić atak niż czekać, aż zrobią to inni. Najpierw działał, później myślał, ale jak dotąd ta metoda sprawdzała się znakomicie. |
|||
Specjalność: | |||
Leśne elfy: Kontrolowane przez bohatera leśne elfy oraz wysokie elfy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowe Łucznictwo |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Clancykrasnolud, mężczyzna |
|||
Biografia: Przez czysty przypadek Clancy odkrył, że potrafi porozumiewać się z jednorożcami, ale ta niespotykana umiejętność bardzo mu się przydała, kiedy wykorzystywał ją przy zdobywaniu pozycji w jednym z Elitarnych Oddziałów AvLee. |
|||
Specjalność: | |||
Jednorożce: Kontrolowane przez bohatera jednorożce oraz jednorożce bitewne uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Odporność |
Podstawowe Znajdowanie drogi |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Kyrreelf, kobieta |
|||
Biografia: Kyrre służyła jako zwiadowca w początkowym stadium obrony AvLee przed atakami Kreegan. Talent do orientacji w trudnym terenie pozwolił jej celująco spełniać swoje obowiązki. |
|||
Specjalność: | |||
Logistyka: Dostaje 5% premii do zdolności Logistyka na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowe Łucznictwo |
Podstawowa Logistyka |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Wybierając Łowcę musisz dobrze się zastanowić jaką przyjąć taktykę. Przeciwko wojownikom polecam Mephalę - solidnie redukuje fizyczne obrażenia jakie mogą ponieść sojusznicze oddziały. Thorgrim natomiast po kilkunastu poziomach staje się postrachem wszystkich ofensywnych magów.
Jeżeli zdecydowałeś się na specjalistę w jednostkach to najlepszym wyborem będzie Ryland. Zwiększenie szybkości, ataku i defensywy drzewców oraz entów wydaje się być dobrym pomysłem mając na uwadze ich duży przyrost w porównaniu z innymi jednostkami piątego poziomu. Ponadto, jest jednym z bohaterów, którzy na starcie posiadają dyplomację. Wiedząc, że będziesz poruszać się po trudnym terenie - wybierz Clancy'ego. Ufretin zaś uczyni krasnali jeszcze bardziej twardymi niż do tej pory. Ivora zostawiłem na sam koniec. Niektórzy twierdzą, że jego specjalizacja w leśnych elfach jest bardzo potężna. Nic bardziej mylnego. Jednostka ta bonusy zdobywa bardzo wolno, jakby tego było mało - głównie do ataku. Nie wybieraj tego bohatera, chyba że jesteś ABSOLUTNIE pewny, że elfy będą miały solidną obstawę.
Dla tych, którzy nie są zbyt zainteresowani bojowymi specjalizacjami, oczywistym wyborem jest Kyrre. Z czasem ruch tej bohaterki może wydłużyć się nawet dwukrotnie! Ostatnia postać to Jenova. Nie reprezentuje ona sobą nic specjalnego, można ją zatrudnić jako bohatera wspomagającego.
Druidzi
Druid to heros Magii z Bastionu. Posiada on takie same szanse na zwiększenie mocy magicznej jak i wiedzy, a oprócz tego czasami zdarzy mu się zdobyć punkcik w defensywie. Oprócz Szczęścia, klasa ta posiada bardzo wysoki współczynnik wylosowania talentów takich jak Sokoli wzrok, Nauka czarów bądź Inteligencja. Nie można natomiast za bardzo liczyć na pojawienie się takich umiejętności jak Taktyka, Artyleria czy Odporność. Niestety, jeżeli chodzi o specjalizacje bohaterów, to nie znajdziemy tutaj ciekawych propozycji...
- Umiejętność klasowa: Brak
- Umiejętność zablokowana: Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
0 | 2 | 1 | 2 |
Coroniusczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Coronius uczęszczał na Uniwersytet Erathii przez jeden semestr, zanim zdał sobie sprawę z tego, że nauczyciele akademiccy byli bardzo przeceniani. Wyjechał do AvLee, gdzie znalazł Druida, który potrafił uczyć na przykładach. |
|||
Specjalność: | |||
Pogromca: Zaklęcie Pogromca ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Nauka czarów |
||
Dodatkowe: | |||
Pogromca | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ulandkrasnolud, mężczyzna |
|||
Biografia: Uland spędził spory kawałek życia jako polowy medyk zanim wybrał życie druida, ale lekcje, które odebrał służąc w wojsku, uczyniły z niego wybitnego przywódcę. |
|||
Specjalność: | |||
Uleczenie: Z każdym nowym poziomem czar Uleczenie staje się silniejszy; wzór: bazowe przywrócone punkty życia + bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Mądrość |
Podstawowa Balistyka |
||
Dodatkowe: | |||
Uleczenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ellesharelf, mężczyzna |
|||
Biografia: Elleshar jest przypuszczalnie najbardziej błyskotliwym studentem magii, jakiego kiedykolwiek widziało AvLee. Jeśli uda mu się utrzymać swoje zdolności przez kilka kolejnych dekad, prawdopodobnie zostanie najmłodszym Druidem zaakceptowanym przez Koło Starszyzny. |
|||
Specjalność: | |||
Inteligencja: Dostaje 5% premii do zdolności Inteligencja na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Inteligencja |
||
Dodatkowe: | |||
Klątwa | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Gemczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Służąca królowi Rolandowi Ironfist podczas Wojny o Sukcesję, Gem była jedną z największych czarodziejek, jakie kiedykolwiek widziano na Enroth. Krótko po zapewnieniu sobie przez Rolanda tronu Enroth, Gem wyruszyła do Erathii znajdując nowy dom w AvLee. |
|||
Specjalność: | |||
Pierwsza pomoc: Dostaje 5% premii do zdolności Pierwsza pomoc na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Pierwsza pomoc |
||
Dodatkowe: | |||
Przyzywanie okrętu | Namiot medyka | ||
Powrót do góry |
Malcomkrasnolud, mężczyzna |
|||
Biografia: Malcom jest jednym z niewielu krasnoludów, którzy mają talent do magii. Często do poznania nowych zaklęć wystarcza mu jedynie bacznie obserwować kogoś, kto je właśnie rzuca. Szybko został wcielony w szeregi broniących AvLee przed Diabłami z Eeofol. |
|||
Specjalność: | |||
Sokoli wzrok: Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Sokoli wzrok |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Melodiaelf, kobieta |
|||
Biografia: Melodia może nie należy do najbardziej uzdolnionych druidów w AvLee, ale z pewnością jest największą szczęściarą spośród nich. Nawet w przypadku miażdżącej przewagi wroga zdołała odnieść wspaniałe zwycięstwa. Oddziały garną się do służby w armii, którą ona dowodzi. |
|||
Specjalność: | |||
Fortuna: Efekt zaklęcia Szczęście ma stałą wartość 3. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowe Szczęście |
||
Dodatkowe: | |||
Fortuna | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Alagarczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: O Alagarze krążą pogłoski, że kiedyś mieszkał wśród śnieżnych elfów w Vori. Jego władza nad żywiołem wody, a szczególnie nad lodem, jest nieprześcigniona. Służył AvLee jeszcze przed inwazją Kreegan. |
|||
Specjalność: | |||
Lodowy pocisk: Z każdym nowym poziomem czar Lodowy pocisk staje się silniejszy; wzór: bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Talent Magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Lodowy pocisk | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Aeriself, mężczyzna |
|||
Biografia: Aeris jest jednym z najlepszych treserów w całym AvLee. Jego niezwykły dar wyczuwania więzi między pegazami i elfami sprawił, że jest jednym z najbardziej cenionych druidów w całej krainie. |
|||
Specjalność: | |||
Pegazy: Kontrolowane przez bohatera pegazy oraz srebrne pegazy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowe Odkrywanie |
||
Dodatkowe: | |||
Ochrona przed powietrzem | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Zaczynając od najgorszych, wymienię Ulanda. Zaklęcie "Uleczenie" samo w sobie jest znakomite ze względu na zdejmowanie negatywnych efektów, ale niestety nie przywróci ono życia straconym jednostkom, nawet przy wysokiej wartości mocy magicznej. Argumentacja jest podobna jeżeli chodzi o Gem, która specjalizuje się w pierwszej pomocy. Poza tym jej czar początkowy mógłby być bardziej przydatny... Kolejnym bezwartościowym herosem jest Malcom, ale on chyba nie wymaga komentarza. Specjalizacja Melodii jest trochę jakby nie na miejscu - już z samej umiejętności początkowej można uzyskać 3 punkty szczęścia, a przecież podczas bitwy ta liczba to maksimum.
Aeris, odpowiednio poprowadzony, potrafi stać się niezastąpionym zwiadowcą. Jeżeli łączysz skuteczność zaklęć z ekonomicznym wykorzystaniem many, to Alagar będzie najlepszym wyborem. Natomiast, przygotowując się do długich walk polecam Elleshara - prawie nigdy nie zabraknie mu many. Na sam koniec warto wspomnieć o Coroniusie, który w sumie może dodać wybranemu oddziałowi aż 12(!) punktów ataku przeciwko jednostkom 7 poziomu.