Gracz komputerowy może zachowywać się na jeden z trzech sposobów. Będąc Budowniczym, będzie działał defensywnie, skupiając się na rozwoju miast i zamków, ograniczając przy tym eksplorację terenu. Wojownik za priorytet stawia sobie konfrontacje z innymi królestwami oraz przejmowanie neutralnych zamków. Odkrywca zaś skupi się na zatrudnieniu większej ilości bohaterów i z umiarkowaną agresją będzie konsekwentnie odkrywał mapę. Zachowania te mogą zostać ustalone w edytorze map, natomiast podczas tworzenia losowej mapy, zachowania również zostają przydzielone losowo.
Na zachowanie komputera wpływa też wybrany przez ludzkiego gracza poziom trudności mapy. Poniżej zamieszczone zostały szczegółowe opisy gry komputera na poszczególnych poziomach trudności:
Stopień trudności | Opis |
---|---|
Komputer: - Nie widzi niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów) - Nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak - Może budować raz na dwie tury - Nie zbuduje generatora armii wyższego poziomu niż poziom najlepszego generatora człowieka - Nie może zbudować generatora istot 7 poziomu - Nie łączy armii - Nie szuka Graala - Nie wymienia armii i artefaktów pomiędzy swoimi herosami - W czasie walki stosuje taktykę "byle do przodu" Istoty na mapie są nastawione przyjaźnie do gracza (częściej się przyłączają) Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 8 lub więcej |
|
Komputer: - Nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak - Łączy jednostki - Może budować raz na dwie tury - "Agresywnie" rozwija miasta - Szuka Graala po odkryciu co najmniej połowy obelisków - Kładzie większy nacisk na eksplorowanie mapy - Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów) - Nie będzie wynajmował więcej niż 3 herosów Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 11 lub więcej |
|
Komputer: - Właściwie określa siłę atakowanego herosa - Jest ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów) - Buduje w każdej turze - Bardzo agresywnie rozwija miasta - Szuka Graala po odkryciu co najmniej 1/4 obelisków - Nie będzie wynajmował więcej niż 4 herosów - W czasie walki uwzględnia zasięg ruchu wrogich oddziałów, postępuje bardziej "rozważnie" Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 14 lub więcej |
|
Komputer: - Jest bardzo ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów) - Szuka Graala, kiedy jest w stanie w przybliżeniu określić miejsce gdzie znajduje się teren pokazywany przez odkrywaną mapę. - Nie będzie wynajmował więcej niż 5 herosów Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 17 lub więcej |
|
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 6 herosów Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 20 lub więcej |
Oto różnice w początkowych zasobach oraz charakterystyka rozwoju komputerowych graczy na różnych poziomach trudności:
Stopień trudności | Surowce na start | Produkcja surowców | Produkcja armii |
---|---|---|---|
5000 5 2 |
75% 100% |
100% | |
7500 10 4 |
100% 100% |
100% | |
10000 15 7 |
100% 100% |
100% | |
10000 15 7 |
125% 139% |
114% | |
10000 15 7 |
150% 153% |
128% |
A to różnice w początkowych zasobach gracza ludzkiego na różnych poziomach trudności:
Stopień trudności | Surowce na start |
---|---|
30000 30 15 |
|
20000 20 10 |
|
15000 15 7 |
|
10000 10 4 |
|
0 |