W budynkach tych można rekrutować nieulepszone stworzenia. Sprawowanie kontroli nad siedliskami zwiększa populację owych stworzeń w zamkach odpowiedniej frakcji. Jednostki poziomu pierwszego będą dołączać do naszej armii za darmo, a resztę trzeba będzie wykupić.
Aby nieco utrudnić rozgrywkę, twórcy zdecydowali, że siedliska poziomów od piątego wzwyż będą strzeżone przez odpowiednio:
- 9 stworzeń poziomu piątego
- 6 stworzeń poziomu szóstego
- 3 stworzeń poziomu siódmego
- 1 stworzenie poziomu ósmego
- 1 stworzenie poziomu dziesiątego
Jeżeli utracimy jakieś siedlisko, będziemy musieli jeszcze raz walczyć ze strażnikami.
Siedliska Zamku
![]() |
Strażnica | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 14 pikinierów. |
![]() |
Wieża Łuczników | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 9 łuczników. |
![]() |
Wieża Gryfów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 gryfów. |
![]() |
Koszary | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 zbrojnych. |
![]() |
Klasztor | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 mnichów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Arena walk | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 kawalerzystów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Portal Chwały | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 anioła. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Bastionu
![]() |
Stajnie Centaurów | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 14 centaurów. |
![]() |
Osada Krasnoludzka | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 krasnoludów. |
![]() |
Gospodarstwo | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 leśnych elfów. |
![]() |
Magiczne Źródło | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 5 pegazów. |
![]() |
Zagajnik | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 drzewców. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Polana Jednorożców | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 jednorożce. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Smocze Urwiska | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 zielonego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Fortecy
![]() |
Warsztat | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 16 gremlinów. |
![]() |
Kaplica | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 9 gargulców. |
![]() |
Fabryka Golemów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 6 kamiennych golemów, 6 żelaznych golemów, 3 złote golemy oraz 2 diamentowe golemy. Przedtem trzeba jednak walczyć z 9 złotymi golemami i 6 diamentowymi golemami. |
![]() |
Wieża Magów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 magów. |
![]() |
Ołtarz Życzeń | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 dżinnów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Złoty Pawilon | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 nagi. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Świątynia Obłoków | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 giganta. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Inferno
![]() |
Urodzisko | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 15 chochlików. |
![]() |
Świątynia Zła | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 gogów. |
![]() |
Psiarnia | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 5 piekielnych ogarów. |
![]() |
Wrota Demonów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 demony. |
![]() |
Przedsionek Piekieł | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 czartów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Jezioro Ognia | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 ifrytów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Przeklęty Pałac | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 diabła. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Nekropolii
![]() |
Przeklęta Świątynia | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 12 szkieletów. |
![]() |
Cmentarz | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 ożywieńców. |
![]() |
Krypta dusz | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 zjaw. |
![]() |
Dwór | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 wampirów. |
![]() |
Mauzoleum | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 liszów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Dom Ciemności | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 czarnych rycerzy. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Smocza Krypta | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 kościanego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Lochu
![]() |
Legowisko | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 14 troglodytów. |
![]() |
Gniazdo Harpii | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 harpii. |
![]() |
Kolumna Grozy | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 złych oczu. |
![]() |
Kaplica Zastygłego Słowa. | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 meduzy. |
![]() |
Labirynt | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 minotaurów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Legowisko Mantykor | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 mantykory. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Smocza Grota | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 czerwonego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Twierdzy
![]() |
Koszary | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 15 goblinów. |
![]() |
Wilczy Wybieg | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 9 wilczych jeźdźców. |
![]() |
Wieża Orków | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 orków. |
![]() |
Fort Ogrów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 ogrów. |
![]() |
Gniazdo na Urwisku | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 roki. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Grota Cyklopów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 cyklopów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Siedlisko Behemotów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 behemota. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Cytadeli
![]() |
Chata Gnolli | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 12 gnolli. |
![]() |
Siedlisko Jaszczurów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 9 jaszczuroludzi. |
![]() |
Rojowisko Oślizgów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 ważek. |
![]() |
Legowisko Bazyliszków | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 bazyliszki. |
![]() |
Zagroda Gorgon | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 gorgony. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Gniazdo Wiwern | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 wiwerny. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Hydrzy staw | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 hydrę. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
Siedliska Wrót żywiołów
![]() |
Magiczna Latarnia | Co tydzień można tu za darmo dołączyć do armii 20 nimf. |
![]() |
Ołtarz Powietrza | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 6 żywiołaków powietrza. |
![]() |
Ołtarz Wody | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 6 żywiołaków wody. |
![]() |
Ołtarz Ognia | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 5 żywiołaków ognia. |
![]() |
Ołtarz Ziemi | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 żywiołaków ziemi. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 12 strażnikami. |
![]() |
Ołtarz Myśli | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 żywiołaków umysłu. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Stos | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 ognistege ptaki. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Wrota Żywiołów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 6 żywiołaków powietrza, 6 żywiołaków wody, 5 żywiołaków ognia oraz 4
żywiołaków ziemi. Przedtem trzeba jednak walczyć z 12 żywiołakami ziemi. Sprawowanie kontroli nad tym budynkiem zwiększa zamkową populację żywiołaków powietrza o 1. |
Siedliska stworzeń neutralnych i inne
![]() |
Słomiana Chata | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 25 chłopów. |
![]() |
Nora | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 15 niziołków. |
![]() |
Jaskinia Nicponi | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 rozbójników. |
![]() |
Knurza Dolina | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 8 dzików. |
![]() |
Krypta Klątw | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 mumii. |
![]() |
Namiot Nomadów | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 7 nomadów. |
![]() |
Wieża na Szczycie Drzewa | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 4 strzelców. |
![]() |
Most Trolli | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 3 trolle. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 9 strażnikami. |
![]() |
Dolina Czarodzieja | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 2 czarodziejów. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 6 strażnikami. |
![]() |
Magiczna Puszcza | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 czarodziejskiego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
![]() |
Siarkowa Jama | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 rdzawego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
![]() |
Kryształowa Grota | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 kryształowego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
![]() |
Zamarznięte Klify | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii 1 błękitnego smoka. Aby przejąć to siedlisko, należy wcześniej wygrać walkę z 3 strażnikami. |
![]() |
Fabryka Machin Wojennych | Można się tu zaopatrzyć w balistę, namiot medyka i wóz z amunicją. |
![]() |
Obóz Uchodźców | Co tydzień, za opłatą, można tu dołączyć do armii losowy oddział. |
Miejsca na lądzie
![]() |
Obóz Najemników | Jednorazowo zwiększa współczynnik ataku bohatera o 1 punkt. |
![]() |
Kamienna Wieża | Jednorazowo zwiększa współczynnik obrony bohatera o 1 punkt. |
![]() |
Akademia Wojskowa | Za 1000 sztuk złota bohater będzie mógł jednorazowo zwiększyć współczynnik ataku albo obrony o 1 punkt. |
![]() |
Arena | Bohater może jednorazowo zwiększyć współczynnik ataku albo obrony o 2 punkty. |
![]() |
Gwiazda | Jednorazowo zwiększa współczynnik mocy bohatera o 1 punkt. |
![]() |
Ogród Wiedzy | Jednorazowo zwiększa współczynnik wiedzy bohatera o 1 punkt. |
![]() |
Szkoła Magii | Za 1000 sztuk złota, bohater będzie mógł jednorazowo zwiększyć współczynnik mocy albo wiedzy o 1 punkt. |
![]() |
Biblioteka Oświecenia | Jednorazowo zwiększa wszystkie cztery współczynniki bohatera o 2 punkty.
Odwiedzający bohater musi mieć poziom 10 (bez dyplomacji), poziom 8 (podstawowa dyplomacja), poziom 6 (zaawansowana dyplomacja), poziom 4 (mistrzowska dyplomacja). |
![]() |
Kamień Wiedzy | Jednorazowo zwiększa doświadczenie odwiedzającego bohatera o 1000 punktów. |
![]() |
Drzewo Wiedzy | 34% szans na darmowy awans bohatera o jeden poziom. 33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 2000 sztuk złota. 33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 10 klejnotów. |
![]() |
Świątynia | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. W siódmym dniu tygodnia zwiększa morale o 2 punkty aż do następnej bitwy. |
![]() |
Pobojowisko | Zwiększa morale i szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
![]() |
Fontanna Młodości | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
![]() |
Żródło | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
![]() |
Oaza | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 800 punktów ruchu do końca dnia. |
![]() |
Bożek Fortuny | W dni parzyste zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. W dni nieparzyste, z wyłączeniem dnia siódmego, zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. W siódmym dniu tygodnia zwiększa morale i szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. |
![]() |
Fontanna Fortuny | Bohater otrzymuje premię lub karę do szczęścia z przedziału od -1 do +3 punktów aż do następnej bitwy. |
![]() |
Łabędzi Staw | Zwiększa szczęście o 2 punkty aż do następnej bitwy, lecz bohater traci cały swój ruch. |
![]() |
Zaklęty Krąg | Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. |
![]() |
Stajnie | Zwiększają o 400 punktów ruchu zasięg bohatera każdego dnia aż do końca tygodnia. Automatycznie (i za darmo) ulepszają kawalerzystów do czempionów. |
![]() |
Latarnia Morska | Każda latarnia zwiększa zasięg bohatera na wodzie o 500 punktów. |
![]() |
Stocznia | Za 1000 sztuk złota oraz 10 sągów drewna można tu zbudować statek. |
![]() |
Chatka Wiedźmy | Uczy bohatera losowej zdolności poza dowodzeniem i nekromancją (chyba, że w edytorze ustawiono inaczej). |
![]() |
Uniwersytet | Za 2000 sztuk złota bohater może nauczyć się nowej zdolności (cztery losowe umiejętności do wyboru). |
![]() |
Studnia | Raz dziennie przywraca maksymalną liczbę punktów many bohatera. |
![]() |
Magiczne Źródło | Raz w tygodniu przywraca podwojoną maksymalną liczbę punktów many bohatera. Błąd gry sprawia jednak, że można je odwiedzić dwa razy w tygodniu. Wystarczy podejść do niego z dwóch różnych stron. |
![]() |
Kaplica Magicznego Słowa | Uczy losowego czaru pierwszego poziomu (księga zaklęć wymagana). |
![]() |
Kaplica Magicznego Symbolu | Uczy losowego czaru drugiego poziomu (księga zaklęć wymagana). |
![]() |
Kaplica Magicznej Myśli | Uczy losowego czaru trzeciego poziomu (księga zaklęć wymagana). |
![]() |
Kryjówka Złodziei | Można się tu dowiedzieć wszystkiego o innych graczach. |
![]() |
Tabliczka | Wyświetla tekst. Treść można określić w edytorze map. |
![]() |
Chatka Maga | Wizyta w Chatce Maga odsłania obszar wokół wszystkich Oczu Maga, które znajdują się na mapie. |
![]() |
Oko Maga | Przy wizycie w Chatce Maga odsłania obszar wokół siebie. |
![]() |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje wszystkie lądy na mapie. |
![]() |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje całą mapę podziemi. |
![]() |
Obserwatorium | Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku. |
![]() |
Wieża Ognia | Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku. |
![]() |
Całun Ciemności | Po wizycie w tym budynku bohater uzupełni mgłę wojny na obszarze przebytych 20 punktów ruchu. |
![]() |
Wejście do podziemi | Przejście łączące mapę podziemi z mapą powierzchni. |
![]() |
Tartak | Generuje 2 sągi drewna dziennie. |
![]() |
Złoże Rudy | Generuje 2 rudy kamienia dziennie. |
![]() |
Staw z Klejnotami | Generuje 1 klejnot dziennie. |
![]() |
Kryształowa Grota | Generuje 1 kryształ dziennie. |
![]() |
Laboratorium | Generuje 1 uncję rtęci dziennie. |
![]() |
Odkrywka Siarki | Generuje 1 uncję siarki dziennie. |
![]() |
Kopalnia Złota | Generuje 1000 sztuk złota dziennie. |
![]() |
Opuszczona Kopalnia | Po pozbyciu się hordy troglodytów, kopalnia ta będzie generować codziennie 1 sztukę losowego surowca (wykluczając drewno). |
![]() |
Wiatrak | Raz w tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 3 do 6 sztuk losowego surowca (poza drewnem i złotem). |
![]() |
Młyn Wodny | W pierwszym tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota. Co tydzień dostarcza odwiedzającemu graczowi 1000 sztuk złota. |
![]() |
Mistyczny Ogród | Co tydzień dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota albo 5 klejnotów. Szanse wynoszą po 50%. |
![]() |
Stara Szopa | Jednorazowo dostarcza odwiedzającemu graczowi 1 do 4 sztuk losowego surowca (poza złotem). |
![]() |
Wóz | 10% szans na brak artefaktu lub surowca. 40% szans na znalezienie losowego skarbu lub pomniejszego artefaktu. Jeżeli sakwa bohatera jest pełna, nic nie otrzymujemy. 50% szans na znalezienie 2 do 5 sztuk losowego surowca (poza złotem). |
![]() |
Zwłoki | 80% szans na brak artefaktu. 20% szans na znalezienie losowego skarbu, pomniejszego lub potężnego artefaktu. |
![]() |
Grób Wojownika | Splądrowanie skutkuje zdobyciem jednego losowego artefaktu oraz zmniejszeniem morale o 3 punkty. 30% szans na znalezienie skarbu. 50% szans na znalezienie pomniejszego artefaktu. 15% szans na znalezienie potężnego artefaktu. 5% szans na znalezienie reliktu. |
![]() |
Obelisk | Odwiedź wszystkie obeliski, aby uzyskać mapę z zaznaczonym położeniem Graala. |
![]() |
Fort na Wzgórzu | Pozwala na ulepszenie jednostek: 1 poziomu za darmo. 2 poziomu za 25% ceny. 3 poziomu za 50% ceny. 4 poziomu za 75% ceny. 5, 6, 7 poziomu za 100% ceny. |
![]() |
Ołtarz Ofiarny | Bohaterowie Zamku, Bastionu i Fortecy mogą poświęcić wybrane artefakty dla doświadczenia. Bohaterowie Inferno, Nekropolis i Lochu mogą poświęcić wybrane jednostki dla doświadczenia. Bohaterowie Twierdzy, Cytadeli i Wrót żywiołów mogą poświęcić wybrane artefakty oraz jednostki dla doświadczenia. |
![]() |
Gildia Najemników | Pozwala na wymianę jednostek na surowce. Szczegóły działania zostały opisane na końcu tego artykułu. |
![]() |
Faktoria Handlowa | Można tu wymieniać zasoby. Faktoria Handlowe oferują takie same ceny jak w przypadku posiadania 5 targowisk. |
![]() |
Czarny Rynek | Można tu kupić 7 losowych artefaktów. Czarny Rynek oferuje takie same ceny jak w przypadku posiadania 5 targowisk. |
![]() |
Sanktuarium | Bohater odwiedzający staje się nietykalny aż do opuszczenia tego miejsca. |
![]() |
Karczma | Można tu wynająć losowego bohatera oraz posłuchać pogłosek. |
![]() |
Więzienie | Można stąd uwolnić losowego bohatera, który automatycznie się przyłączy. |
![]() |
Skrytka Chochlików | 30% szans na walkę ze 100 chochlikami o 1000 sztuk złota i 2 uncje rtęci. 30% szans na walkę ze 150 chochlikami o 1500 sztuk złota i 3 uncje rtęci.. 30% szans na walkę ze 200 chochlikami o 2000 sztuk złota i 4 uncje rtęci.. 10% szans na walkę ze 300 chochlikami o 5000 sztuk złota i 6 uncji rtęci.. |
![]() |
Skarbiec Krasnoludów | 30% na walkę z 50 krasnoludami o 2500 sztuk złota i 2 kryształy. 30% szans na walkę z 75 krasnoludami o 4000 sztuk złota i 3 kryształy. 30% szans na walkę ze 100 krasnoludami o 5000 sztuk złota i 5 kryształów. 10% szans na walkę ze 150 krasnoludami o 7500 sztuk złota i 10 kryształów. |
![]() |
Konserwatorium Gryfów | 30% szans na walkę z 50 gryfami o 1 anioła. 30% szans na walkę z 100 gryfami o 2 aniołów. 30% szans na walkę z 150 gryfami o 3 aniołów. 10% szans na walkę z 200 gryfami o 4 aniołów. |
![]() |
Rojowisko Ważek | 30% szans na walkę z 30 smoczymi ważkami o 4 wiwerny. 30% szans na walkę z 45 smoczymi ważkami o 6 wiwern. 30% szans na walkę z 60 smoczymi ważkami o 8 wiwern. 10% szans na walkę z 90 smoczymi ważkami o 12 wiwern. |
![]() |
Siedlisko Meduz | 30% szans na walkę z 20 meduzami o 2000 sztuk złota i 5 uncji siarki. 30% szans na walkę z 30 meduzami o 3000 sztuk złota i 6 uncji siarki. 30% szans na walkę z 40 meduzami o 4000 sztuk złota i 8 uncji siarki. 10% szans na walkę z 50 meduzami o 5000 sztuk złota i 10 uncji siarki. |
![]() |
Kryjówka Cyklopów | 30% szans na walkę z 20 cyklopami o 4 sztuki każdego z surowców (poza złotem). 30% szans na walkę z 30 cyklopami o 6 sztuk każdego z surowców (poza złotem). 30% szans na walkę z 40 cyklopami o 8 sztuk każdego z surowców (poza złotem). 10% szans na walkę z 50 cyklopami o 10 sztuk każdego z surowców (poza złotem). |
![]() |
Gniazdo Nag | 30% szans na walkę z 10 nagami o 4000 sztuk złota i 8 klejnotów. 30% szans na walkę z 15 nagami o 6000 sztuk złota i 12 klejnotów. 30% szans na walkę z 20 nagami o 8000 sztuk złota i 16 klejnotów. 10% szans na walkę z 30 nagami o 12 000 sztuk złota i 14 klejnotów. |
![]() |
Smocza Utopia | 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 5 czerwonymi, 2 złotymi i 1 czarnym smokiem o 20 000 sztuk złota, 1 skarb, 1 pomniejszy artefakt, 1 potężny artefakt oraz 1 relikt. 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 6 czerwonymi, 3 złotymi i 2 czarnymi smokami o 30 000 sztuk złota, 1 pomniejszy artefakt, 1 potężny artefakt oraz 2 relikty. 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 7 czerwonymi, 4 złotymi i 3 czarnymi smokami o 40 000 sztuk złota, 1 potężny artefakt oraz 3 relikty. 10% szans na walkę z 8 zielonymi, 7 czerwonymi, 6 złotymi i 5 czarnymi smokami o 50 000 sztuk złota oraz 4 relikty. |
![]() |
Krypta | 30% szans na walkę z 30 szkieletami i 20 ożywieńcami o 1000 sztuk złota. 30% na walkę z 25 szkieletami, 20 ożywieńcami i 5 zjawami o 2000 sztuk złota. 30% na walkę z 20 szkieletami, 20 ożywieńcami, 10 zjawami i 5 wampirami o 2500 sztuk złota i pomniejszy artefakt. 10% na walkę z 20 szkieletami, 20 ożywieńcami, 10 zjawami i 10 wampirami o 5000 sztuk złota i pomniejszy artefakt. Odwiedzenie Krypty po zabiciu strażników skutkuje karą -1 punku do morale aż do następnej bitwy. |
![]() |
Piramida | Stocz walkę z 40 złotymi golemami i 20 diamentowymi golemami, a w nagrodę nauczysz się losowego czaru 5 poziomu. Jeżeli bohater nie posiada zdolności "mądrość", czar przepada. Odwiedzenie Piramidy po zabiciu strażników skutkuje karą -2 punktów do szczęścia aż do następnej bitwy. |
![]() |
Monolit Przejścia | Przenosi do drugiego lub innego (jeśli jest ich więcej) monolitu. |
![]() ![]() |
Monolit Wejścia/Wyjścia | Monolit Wejścia przenosi do Monolitów Wyjścia. |
![]() |
Monolit Przejścia | Przenosi do drugiego lub innego (jeśli jest ich więcej) monolitu. |
![]() ![]() |
Monolit Wejścia/Wyjścia | Monolit Wejścia przenosi do Monolitów Wyjścia. |
![]() |
Garnizon | Można zostawić tu armię, by broniła przejścia. |
![]() |
Garnizon Odporny na Magię | Podczas walki w tym garnizonie nie można rzucić żadnego zaklęcia. |
![]() |
Namiot Klucznika | Uprawnia do przejścia przez bramę o tym samym kolorze. |
![]() |
Strażnik Granicy | Strażnik Granicy czeka na kogoś, kto ma zezwolenie na przejście. Strażnik znika po aktywowaniu. |
![]() |
Brama Graniczna | Brama Graniczna w przeciwieństwie do Strażnika Granicy nie znika :-). |
![]() |
Strażnik Misji | Aby przejść, należy wykonać określone zadanie. Treść, warunki zadania oraz nagrody można określić w edytorze map. |
![]() ![]() ![]() |
Chata Proroka | Można tu dostać zadanie do wypełnienia. Treść, warunki zadania oraz nagrody można określić w edytorze map. |
Miejsca na wodzie
![]() |
Boja | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. |
![]() |
Syrena | Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. |
![]() |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje całą mapę wody. |
![]() |
Butelka | Zawiera wiadomosć. Treść można określić w edytorze map. Znika po aktywowaniu. |
![]() |
Syreny | Bohater 30% każdego z oddziałów, ale zyskuje tyle punktów doświadczenia, ile wynosi suma punktów życia utraconych jednostek. |
![]() |
Wrak | 30% szans na walkę z 20 żywiołakami wody o 3000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 30 żywiołakami wody o 3000 sztuk złota i 1 skarb. 30% szans na walkę z 40 żywiołakami wody o 4000 sztuk złota i 1 skarb. 10% szans na walkę z 60 żywiołakami wody o 6000 sztuk złota i 1 pomniejszy artefakt. |
![]() ![]() |
Wrak | 30% szans na walkę z 10 zjawami o 2000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 15 zjawami o 3000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 25 zjawami o 4000 sztuk złota i 1 skarb. 10% szans na walkę z 50 zjawami o 5000 sztuk złota i 1 pomniejszy artefakt. Odwiedzenie Wraku po zabiciu strażników skutkuje karą -1 punktu do morale aż do następnej bitwy. |
![]() |
Wir | Przenosi statek bohatera do innego wiru, ale liczebność najsłabszego oddziału w armii bohatera zostaje zredukowana o 50%. |
Jednorazowego użytku
![]() |
Skrzynia ze Skarbami | 32% szans na wybór między 1000 sztuk złota a 500 punktami doświadczenia. 32% szans na wybór między 1500 sztuk złota a 1000 punktów doświadczenia. 31% szans na wybór między 2000 sztuk złota a 1500 punktów doświadczenia. 5% szans na zdobycie skarbu. Jeżeli sakwa bohatera jest pełna, mamy wybór między 1000 sztuk złota a 500 punktami doświadczenia. |
![]() |
Drewno | Zawiera 5-10 sągów drewna. |
![]() |
Ruda | Zawiera 5-10 rud kamienia. |
![]() |
Klejnoty | Zawiera 3-6 sztuk klejnotów. |
![]() |
Kryształ | Zawiera 3-6 sztuk kryształów. |
![]() |
Siarka | Zawiera 3-6 uncji siarki. |
![]() |
Rtęć | Zawiera 3-6 uncji rtęci. |
![]() |
Złoto | Zawiera 500-1000 sztuk złota. |
![]() |
Obozowisko | Dostarcza 400-600 sztuk złota oraz 4-6 sztuk innego, losowego surowca. |
![]() |
Uczony | Może zwiększyć jeden z czterech współczynników bohatera o 1, a także nauczyć losowej zdolności lub czaru. Warto wspomnieć, że uczony może nauczyć nekromancji bohaterów spoza Nekropolii. |
![]() |
Skrzynia | 20% szans na pustą skrzynię. 70% szans na zdobycie 1500 sztuk złota. 10% szans na zdobycie 1500 sztuk złota i 1 skarbu. Jeżeli sakwa bohatera jest pełna, otrzymujemy tylko złoto. |
![]() |
Szczątki Statku | 25% szans na odejście z pustymi rękami. 25% szans na zdobycie 5 sągów drewna. 25% szans na zdobycie 200 sztuk złota i 5 sągów drewna. 25% szans na zdobycie 500 sztuk złota i 10 sągów drewna. |
![]() |
Rozbitek | 55% szans na zdobycie 1 skarbu. 20% szans na zdobycie 1 pomniejszego artefaktu. 20% szans na zdobycie 1 potężnego artefaktu. 5% szans na zdobycie 1 reliktu. |
Tereny specjalne
![]() |
Magiczna Ziemia | Wszystkie czary rzucane są na poziomie mistrzowskim. |
![]() |
Przeklęta Ziemia | Na tej ziemi można rzucać tylko zaklęcia 1. poziomu. Wszelkie premie oraz kary do morale i szczęścia nie działają. Rodzimy teren nie zwiększa szybkości jednostek. |
![]() |
Magiczne Chmury | Wszystkie zaklęcia magii powietrza rzucane są na poziomie mistrzowskim. |
![]() |
Ogniste Pola | Wszystkie zaklęcia magii ognia rzucane są na poziomie mistrzowskim. |
![]() |
Gołoborze | Wszystkie zaklęcia magii ziemi rzucane są na poziomie mistrzowskim. |
![]() |
Przejrzysty Staw | Wszystkie zaklęcia magii wody rzucane są na poziomie mistrzowskim. |
![]() |
Święta Ziemia | Stworzenia z dobrych frakcji zyskują 1 punkt morale, a złe tracą go. |
![]() |
Diabelska Mgła | Stworzenia ze złych frakcji zyskują 1 punkt morale, a dobre tracą go. |
![]() |
Łąka Koniczyny | Wszystkie neutralne jednostki zyskują 2 punkty szczęścia. |
![]() |
Sprzyjające Wiatry | Zwiększa zdolność "nawigacja" o 50%. |