Boja | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. | |
Syrena | Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. | |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje całą mapę wody. | |
Butelka | Zawiera wiadomosć. Treść można określić w edytorze map. Znika po aktywowaniu. | |
Syreny | Bohater traci 30% każdego z oddziałów, ale zyskuje tyle punktów doświadczenia, ile wynosi suma punktów życia utraconych jednostek. | |
Wrak | 30% szans na walkę z 20 żywiołakami wody o 3000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 30 żywiołakami wody o 3000 sztuk złota i 1 skarb. 30% szans na walkę z 40 żywiołakami wody o 4000 sztuk złota i 1 skarb. 10% szans na walkę z 60 żywiołakami wody o 6000 sztuk złota i 1 pomniejszy artefakt. |
|
Wrak | 30% szans na walkę z 10 zjawami o 2000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 15 zjawami o 3000 sztuk złota. 30% szans na walkę z 25 zjawami o 4000 sztuk złota i 1 skarb. 10% szans na walkę z 50 zjawami o 5000 sztuk złota i 1 pomniejszy artefakt. Odwiedzenie Wraku po zabiciu strażników skutkuje karą -1 punktu do morale aż do następnej bitwy. |
|
Wir | Przenosi statek bohatera do innego wiru, ale liczebność najsłabszego oddziału w armii bohatera zostaje zredukowana o 50%. |