Obóz Najemników | Jednorazowo zwiększa współczynnik ataku bohatera o 1 punkt. | |
Kamienna Wieża | Jednorazowo zwiększa współczynnik obrony bohatera o 1 punkt. | |
Akademia Wojskowa | Za 1000 sztuk złota bohater będzie mógł jednorazowo zwiększyć współczynnik ataku albo obrony o 1 punkt. | |
Arena | Bohater może jednorazowo zwiększyć współczynnik ataku albo obrony o 2 punkty. | |
Gwiazda | Jednorazowo zwiększa współczynnik mocy bohatera o 1 punkt. | |
Ogród Wiedzy | Jednorazowo zwiększa współczynnik wiedzy bohatera o 1 punkt. | |
Szkoła Magii | Za 1000 sztuk złota, bohater będzie mógł jednorazowo zwiększyć współczynnik mocy albo wiedzy o 1 punkt. | |
Biblioteka Oświecenia | Jednorazowo zwiększa wszystkie cztery współczynniki bohatera o 2 punkty.
Odwiedzający bohater musi mieć poziom 10 (bez Dyplomacji), poziom 8 (podstawowa Dyplomacja), poziom 6 (zaawansowana Dyplomacja), poziom 4 (mistrzowska Dyplomacja). |
|
Kamień Wiedzy | Jednorazowo zwiększa doświadczenie odwiedzającego bohatera o 1000 punktów. | |
Drzewo Wiedzy | 34% szans na darmowy awans bohatera o jeden poziom. 33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 2000 sztuk złota. 33% szans na awans bohatera o jeden poziom za 10 klejnotów. |
|
Świątynia | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. W siódmym dniu tygodnia zwiększa morale o 2 punkty aż do następnej bitwy. |
|
Pobojowisko | Zwiększa morale i szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
|
Fontanna Młodości | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
|
Żródło | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 400 punktów ruchu do końca dnia. |
|
Oaza | Zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. Dodaje 800 punktów ruchu do końca dnia. |
|
Bożek Fortuny | W dni parzyste zwiększa morale o 1 punkt aż do następnej bitwy. W dni nieparzyste, z wyłączeniem dnia siódmego, zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. W siódmym dniu tygodnia zwiększa morale i szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. |
|
Fontanna Fortuny | Bohater otrzymuje premię lub karę do szczęścia z przedziału od -1 do +3 punktów aż do następnej bitwy. | |
Łabędzi Staw | Zwiększa szczęście o 2 punkty aż do następnej bitwy, lecz bohater traci cały swój ruch. | |
Zaklęty Krąg | Zwiększa szczęście o 1 punkt aż do następnej bitwy. | |
Stajnie | Zwiększają o 400 punktów ruchu zasięg bohatera każdego dnia aż do końca tygodnia. Automatycznie (i za darmo) ulepszają kawalerzystów do czempionów. |
|
Latarnia Morska | Każda latarnia zwiększa zasięg bohatera na wodzie o 500 punktów. | |
Stocznia | Za 1000 sztuk złota oraz 10 sągów drewna można tu zbudować statek. | |
Chatka Wiedźmy | Uczy bohatera losowej zdolności poza dowodzeniem i nekromancją (chyba, że w edytorze ustawiono inaczej). | |
Uniwersytet | Za 2000 sztuk złota bohater może nauczyć się nowej zdolności (cztery losowe umiejętności do wyboru). | |
Studnia | Raz dziennie przywraca maksymalną liczbę punktów many bohatera. | |
Magiczne Źródło | Raz w tygodniu przywraca podwojoną maksymalną liczbę punktów many bohatera. Błąd gry sprawia jednak, że można je odwiedzić dwa razy w tygodniu. Wystarczy podejść do niego z dwóch różnych stron. |
|
Kaplica Magicznego Słowa | Uczy losowego czaru pierwszego poziomu (księga zaklęć wymagana). | |
Kaplica Magicznego Symbolu | Uczy losowego czaru drugiego poziomu (księga zaklęć wymagana). | |
Kaplica Magicznej Myśli | Uczy losowego czaru trzeciego poziomu (księga zaklęć wymagana). | |
Kryjówka Złodziei | Można się tu dowiedzieć wszystkiego o innych graczach. | |
Tabliczka | Wyświetla tekst. Treść można określić w edytorze map. | |
Chatka Maga | Wizyta w Chatce Maga odsłania obszar wokół wszystkich Oczu Maga, które znajdują się na mapie. | |
Oko Maga | Przy wizycie w Chatce Maga odsłania obszar wokół siebie. | |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje wszystkie lądy na mapie. | |
Kartograf | Za 1000 sztuk złota odkryje całą mapę podziemi. | |
Obserwatorium | Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku. | |
Wieża Ognia | Odsłania obszar w promieniu 20 pól od budynku. | |
Całun Ciemności | Po wizycie w tym budynku bohater uzupełni mgłę wojny na obszarze przebytych 20 punktów ruchu. | |
Wejście do podziemi | Przejście łączące mapę podziemi z mapą powierzchni. | |
Tartak | Generuje 2 sągi drewna dziennie. | |
Złoże Rudy | Generuje 2 rudy kamienia dziennie. | |
Staw z Klejnotami | Generuje 1 klejnot dziennie. | |
Kryształowa Grota | Generuje 1 kryształ dziennie. | |
Laboratorium | Generuje 1 uncję rtęci dziennie. | |
Odkrywka Siarki | Generuje 1 uncję siarki dziennie. | |
Kopalnia Złota | Generuje 1000 sztuk złota dziennie. | |
Opuszczona Kopalnia | Po pozbyciu się hordy troglodytów, kopalnia ta będzie generować codziennie 1 sztukę losowego surowca (wykluczając drewno). | |
Wiatrak | Raz w tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 3 do 6 sztuk losowego surowca (poza drewnem i złotem). | |
Młyn Wodny | W pierwszym tygodniu dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota. Co tydzień dostarcza odwiedzającemu graczowi 1000 sztuk złota. |
|
Mistyczny Ogród | Co tydzień dostarcza odwiedzającemu graczowi 500 sztuk złota albo 5 klejnotów. Szanse wynoszą po 50%. | |
Stara Szopa | Jednorazowo dostarcza odwiedzającemu graczowi 1 do 4 sztuk losowego surowca (poza złotem). | |
Wóz | 10% szans na brak artefaktu lub surowca. 40% szans na znalezienie losowego skarbu lub pomniejszego artefaktu. Jeżeli sakwa bohatera jest pełna, nic nie otrzymujemy. 50% szans na znalezienie 2 do 5 sztuk losowego surowca (poza złotem). |
|
Zwłoki | 80% szans na brak artefaktu. 20% szans na znalezienie losowego skarbu, pomniejszego lub potężnego artefaktu. |
|
Grób Wojownika | Splądrowanie skutkuje zdobyciem jednego losowego artefaktu oraz zmniejszeniem morale o 3 punkty. Kara do morale obowiązuje nawet wtedy, gdy Grób został już wcześniej splądrowany przez innego gracza. 30% szans na znalezienie skarbu. 50% szans na znalezienie pomniejszego artefaktu. 15% szans na znalezienie potężnego artefaktu. 5% szans na znalezienie reliktu. |
|
Obelisk | Odwiedź wszystkie obeliski, aby uzyskać mapę z zaznaczonym położeniem Graala. | |
Fort na Wzgórzu | Pozwala na ulepszenie jednostek: 1 poziomu za darmo. 2 poziomu za 25% ceny. 3 poziomu za 50% ceny. 4 poziomu za 75% ceny. 5, 6, 7 poziomu za 100% ceny. |
|
Ołtarz Ofiarny | Bohaterowie Zamku, Bastionu i Fortecy mogą poświęcić wybrane artefakty dla doświadczenia. Bohaterowie Inferno, Nekropolis i Lochu mogą poświęcić wybrane jednostki dla doświadczenia. Bohaterowie Twierdzy, Cytadeli i Wrót żywiołów mogą poświęcić wybrane artefakty oraz jednostki dla doświadczenia. |
|
Gildia Najemników | Pozwala na wymianę jednostek na surowce. Szczegóły działania zostały opisane na końcu tego artykułu. | |
Faktoria Handlowa | Można tu wymieniać zasoby. Faktoria Handlowe oferują takie same ceny jak w przypadku posiadania 5 targowisk. | |
Czarny Rynek | Można tu kupić 7 losowych artefaktów. Czarny Rynek oferuje takie same ceny jak w przypadku posiadania 5 targowisk. | |
Sanktuarium | Bohater odwiedzający staje się nietykalny aż do opuszczenia tego miejsca. | |
Karczma | Można tu wynająć losowego bohatera oraz posłuchać pogłosek. | |
Więzienie | Można tu uwolnić bohatera, który automatycznie się przyłączy. Jeżeli gracz posiada 8 herosów, więzienie pozostaje nietknięte. | |
Skrytka Chochlików | 30% szans na walkę ze 100 chochlikami o 1000 sztuk złota i 2 uncje rtęci. 30% szans na walkę ze 150 chochlikami o 1500 sztuk złota i 3 uncje rtęci.. 30% szans na walkę ze 200 chochlikami o 2000 sztuk złota i 4 uncje rtęci.. 10% szans na walkę ze 300 chochlikami o 5000 sztuk złota i 6 uncji rtęci.. |
|
Skarbiec Krasnoludów | 30% na walkę z 50 krasnoludami o 2500 sztuk złota i 2 kryształy. 30% szans na walkę z 75 krasnoludami o 4000 sztuk złota i 3 kryształy. 30% szans na walkę ze 100 krasnoludami o 5000 sztuk złota i 5 kryształów. 10% szans na walkę ze 150 krasnoludami o 7500 sztuk złota i 10 kryształów. |
|
Konserwatorium Gryfów | 30% szans na walkę z 50 gryfami o 1 anioła. 30% szans na walkę z 100 gryfami o 2 aniołów. 30% szans na walkę z 150 gryfami o 3 aniołów. 10% szans na walkę z 200 gryfami o 4 aniołów. |
|
Rojowisko Ważek | 30% szans na walkę z 30 smoczymi ważkami o 4 wiwerny. 30% szans na walkę z 45 smoczymi ważkami o 6 wiwern. 30% szans na walkę z 60 smoczymi ważkami o 8 wiwern. 10% szans na walkę z 90 smoczymi ważkami o 12 wiwern. |
|
Siedlisko Meduz | 30% szans na walkę z 20 meduzami o 2000 sztuk złota i 5 uncji siarki. 30% szans na walkę z 30 meduzami o 3000 sztuk złota i 6 uncji siarki. 30% szans na walkę z 40 meduzami o 4000 sztuk złota i 8 uncji siarki. 10% szans na walkę z 50 meduzami o 5000 sztuk złota i 10 uncji siarki. |
|
Kryjówka Cyklopów | 30% szans na walkę z 20 cyklopami o 4 sztuki każdego z surowców (poza złotem). 30% szans na walkę z 30 cyklopami o 6 sztuk każdego z surowców (poza złotem). 30% szans na walkę z 40 cyklopami o 8 sztuk każdego z surowców (poza złotem). 10% szans na walkę z 50 cyklopami o 10 sztuk każdego z surowców (poza złotem). |
|
Gniazdo Nag | 30% szans na walkę z 10 nagami o 4000 sztuk złota i 8 klejnotów. 30% szans na walkę z 15 nagami o 6000 sztuk złota i 12 klejnotów. 30% szans na walkę z 20 nagami o 8000 sztuk złota i 16 klejnotów. 10% szans na walkę z 30 nagami o 12 000 sztuk złota i 14 klejnotów. |
|
Smocza Utopia | 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 5 czerwonymi, 2 złotymi i 1 czarnym smokiem o 20 000 sztuk złota, 1 skarb, 1 pomniejszy artefakt, 1 potężny artefakt oraz 1 relikt. 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 6 czerwonymi, 3 złotymi i 2 czarnymi smokami o 30 000 sztuk złota, 1 pomniejszy artefakt, 1 potężny artefakt oraz 1 relikt. 30% szans na walkę z 8 zielonymi, 7 czerwonymi, 4 złotymi i 3 czarnymi smokami o 40 000 sztuk złota, 1 potężny artefakt oraz 3 relikty. 10% szans na walkę z 8 zielonymi, 7 czerwonymi, 6 złotymi i 5 czarnymi smokami o 50 000 sztuk złota oraz 4 relikty. |
|
Krypta | 30% szans na walkę z 30 szkieletami i 20 ożywieńcami o 1000 sztuk złota. 30% na walkę z 25 szkieletami, 20 ożywieńcami i 5 zjawami o 2000 sztuk złota. 30% na walkę z 20 szkieletami, 20 ożywieńcami, 10 zjawami i 5 wampirami o 2500 sztuk złota i pomniejszy artefakt. 10% na walkę z 20 szkieletami, 20 ożywieńcami, 10 zjawami i 10 wampirami o 5000 sztuk złota i pomniejszy artefakt. Odwiedzenie Krypty po zabiciu strażników skutkuje karą -1 punku do morale aż do następnej bitwy. |
|
Piramida | Stocz walkę z 40 złotymi golemami i 20 diamentowymi golemami, a w nagrodę nauczysz się losowego czaru 5 poziomu. Jeżeli bohater nie posiada zdolności Mądrość, czar przepada. Odwiedzenie Piramidy po zabiciu strażników skutkuje karą -2 punktów do szczęścia aż do następnej bitwy. |
|
Monolit Przejścia | Przenosi do drugiego lub innego (jeśli jest ich więcej) monolitu. | |
Monolit Wejścia/Wyjścia | Monolit Wejścia przenosi do Monolitów Wyjścia. | |
Monolit Przejścia | Przenosi do drugiego lub innego (jeśli jest ich więcej) monolitu. | |
Monolit Wejścia/Wyjścia | Monolit Wejścia przenosi do Monolitów Wyjścia. | |
Garnizon | Można zostawić tu armię, by broniła przejścia. | |
Garnizon Odporny na Magię | Podczas walki w tym garnizonie nie można rzucić żadnego zaklęcia. | |
Namiot Klucznika | Uprawnia do przejścia przez bramę o tym samym kolorze. | |
Strażnik Granicy | Strażnik Granicy czeka na kogoś, kto ma zezwolenie na przejście. Strażnik znika po aktywowaniu. | |
Brama Graniczna | Brama Graniczna w przeciwieństwie do Strażnika Granicy nie znika :-). | |
Strażnik Misji | Aby przejść, należy wykonać określone zadanie. Treść, warunki zadania oraz nagrody można określić w edytorze map. | |
|
Chata Proroka | Można tu dostać zadanie do wypełnienia. Treść, warunki zadania oraz nagrody można określić w edytorze map. |
Jarmark czasu | Obiekt ten pojawia się na mapie Zima Tytanów, lecz nie posiada żadnej funkcji. |