Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Mone Macarone, napisano 3 listopada 2024 Przejdź
  • Kampania in the wake of gods?
    Autor: rekreator12e, napisano 21 października 2024 Przejdź
  • Rozdzielczość jak ustawić
    Autor: Lachamczun, napisano 20 października 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Predicament
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Central Valley
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Imperium w popiołach
    Autor: Kazmirz1993, dodano Zobacz

Twierdza

Barbarzyńcy

Barbarzyńcy to herosi Mocy z Twierdzy. Są wybitnie ofensywni - szansa na rozwinięcie parametru ataku jest o wiele wyższa niż w wypadku innych klas. O umiejętnościach magicznych niewiele można powiedzieć, właściwie prawie ich nie ma. Nie tylko względem umiejętności pierwszorzędnych, ale i drugorzędnych. Nie liczmy na to, że przy awansie pojawi się Mistycyzm lub Mądrość (choć i tak talenty te są bardziej prawdopodobne niż inne, związane z magią). Barbarzyńcy przystosowali się do trudnych warunków, w których przyszło im żyć. Szansa na uzyskanie umiejętności Odkrywanie jest największa spośród klas Mocy.

Atak Obrona Moc Wiedza
4 0 1 1
Yog
dżinn, mężczyzna
Biografia:
Yog studiował wiele lat u czarodziejów w Bracadzie, ale częściej znajdowano go na czytaniu tekstów o wojnie niż o magii. Książę Krewlod zaproponował mu stanowisko dowódcy, pozwalając Yogowi w pełni wykorzystać swój zapał i wiedzę o wojnie.
Specjalność:
Cyklopy:
Kontrolowani przez bohatera cyklopy oraz cyklopy królewskie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Balistyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Gurnisson
goblin, mężczyzna
Biografia:
To niespotykane, aby goblin zajmował jakąkolwiek znaczącą pozycję, ale Gurnisson wykazuje wrodzony talent, jeżeli chodzi o obsługę balisty, co w oczywisty sposób włącza go w szeregi najemnych bohaterów.
Specjalność:
Balista:
Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Balista
Powrót do góry
Jabarkas
ogr, mężczyzna
Biografia:
Będąc najstarszym synem księcia Boragusa, Jabarkas wie, że pewnego dnia zostanie władcą Krewlod. Tak jak jego ojciec, nauczył się, że najlepszą drogą do osiągania swoich celów jest podbijanie innych krain.
Specjalność:
Orki:
Kontrolowane przez bohatera orki oraz uruki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowe
Łucznictwo
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Shiva
człowiek, kobieta
Biografia:
Shiva jest najmłodszą z sześciu córek w rodzinie trenerów cyrkowych zwierząt. Ponieważ perspektywa pozostania w rodzinnym biznesie niezbyt ją nęciła, przyłączyła się do wojsk Krewlod jako najemnik – biznesie, w którym jest bardzo dobra.
Specjalność:
Roki:
Kontrolowane przez bohatera roki oraz ptaki gromu uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowe
Odkrywanie
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Gretchin
goblin, kobieta
Biografia:
Gretchin jest nie tylko wspaniałą dowódczynią: wszyscy z jej otoczenia wciąż powtarzają, że dba o swoich żołnierzy, jakby była ich rodzoną matką.
Specjalność:
Gobliny:
Kontrolowane przez bohatera gobliny oraz hobgobliny uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowe
Znajdowanie drogi
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Krellion
ogr, mężczyzna
Biografia:
Na początku Krellion był łowcą nagród, a kiedy stał się tak bardzo znany, jego zwolennicy chcieli służyć pod jego komendą. Chociaż ich wybór nie wydawał się zbyt rozsądny, Krellion udowodnił, że jest wspaniałym dowódcą, szczególnie wśród ogrów.
Specjalność:
Ogry:
Kontrolowane przez bohatera ogry oraz ogry szamani uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Odporność
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Crag Hack
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Uznanego bohatera z Enroth, Craga Hacka tak bardzo znudziły rodzinne okolice, że postanowił spróbować nowego życia w Erathii. Rozkoszuje się myślą, że w końcu znalazł pełne zamieszania miejsce, gdzie w pełni może wykorzystać swoje możliwości.
Specjalność:
Skuteczność ataku:
Dostaje 5% premii do zdolności Atak na poziom.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Atak
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Tyraxor
goblin, mężczyzna
Biografia:
Tyraxor był kiedyś kapitanem kawalerii wilczych jeźdźców. Podczas długiego marszu na granicy Tatalii i Krewlod udało mu się odkryć tataliańską zasadzkę, a niedługo potem dołączył do szeregu dowódców Krewlod.
Specjalność:
Wilczy jeźdźcy:
Kontrolowani przez bohatera wilczy jeźdźcy oraz wilczy rycerze uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Taktyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Prawie wszyscy Barbarzyńcy specjalizują się w jakiejś jednostce. Gretchin startuje z pokaźną liczbą goblinów, ale wolno podnosi im statystyki. Oprócz tego, nie będzie miała problemów z ruchem po trudnym terenie. Ta przewaga na początku może mieć wielki wpływ na losy rozgrywki. Tyraxor dodaje jakże cenny punkt szybkości wilczym jeźdźcom, którzy stają się jeszcze bardziej efektywni. Patronujący orkom Jabarkas posiada całkiem niezłe talenty początkowe, ale bonusy, którymi obdarza swoich podopiecznych nie są zbyt częste. Krellion specjalizuje się w niezwykle wytrzymałych ograch, poza tym ma wymarzone dla wojownika umiejętności startowe. Gdy Shiva posiada w armii szybkie oddziały, może pełnić rolę zwiadowcy. Dżinn Yog natomiast wspaniale spisuje się przy oblężeniach.

W wypadku Twierdzy wybór Gurnissona czasami może się opłacić. Przypomnijmy, że obrażenia balisty są zależne od wartości ataku bohatera. Ponadto, frakcja ta posiada 2 oddziały strzeleckie oraz wielką szansę na zdobycie Łucznictwa. W połączeniu z Precyzją może powstać niezłe combo. Zdecydowanie najlepszym Barbarzyńcą jest Crag Hack. Po kilkunastu poziomach obrażenia zadawane wręcz przez sojusznicze jednostki są oszałamiające. Behemoty pod jego wodzą są nie do zatrzymania.

Magowie Bitewni

Magowie bitewni, choć trudno w to uwierzyć, reprezentują Magię w Twierdzy. Nawet względem statystyk początkowych bardziej nastawieni są na walkę niż używanie zaklęć. Szanse na uzyskanie wielu umiejętności wojennych, np. Taktyki lub Ataku, są wyższe niż w przypadku pozostałych klas magicznych. Bohaterowie ci to jednak wciąż magowie, co czyni ich chyba najbardziej elastycznymi jeżeli chodzi o rozwój w którejkolwiek dziedzinie. Są bardzo słabymi żeglarzami, ale za to na lądzie żadna klasa magiczna nie dorówna im w mobilności.

Atak Obrona Moc Wiedza
2 1 1 1
Gird
człowiek, kobieta
Biografia:
Wszystko, co umie Gird zawdzięcza szamanowi z rodzinnego miasteczka. Zakładano, że w przyszłości zajmie jego miejsce, ale zabrano ją stamtąd, kiedy mag z Krewlod prowadził poszukiwania dzieci umiejących władać magią.
Specjalność:
Talent magiczny:
Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Talent magiczny
Dodatkowe:
Żądza krwi Brak machiny
Powrót do góry
Vey
goblin, mężczyzna
Biografia:
Szaman Vey wielokrotnie udowodnił, że jego dowódcze zdolności są niezrównane. Vey z całą pewnością będzie jednym z najpoważniejszych kandydatów na następcę tronu Krewlod.
Specjalność:
Ogry:
Kontrolowane przez bohatera ogry oraz ogry szamani uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowe
Dowodzenie
Dodatkowe:
Magiczna strzała Brak machiny
Powrót do góry
Dessa
goblin, mężczyzna
Biografia:
Blisko piętnaście lat temu cała wioska Dessy została wymordowana przez ludzkich grabieżców. Dessa był jednym z sześciorga dzieci, które przeżyły masakrę. Od tamtej pory marzy on o nadejściu dnia, w którym odpłaci ludziom za tę zbrodnię.
Specjalność:
Logistyka:
Dostaje 5% premii do zdolności Logistyka na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Logistyka
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry
Terek
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Terek spędził kilka lat w Cyrku Słońca pracując jako siłacz wzywający widzów do zmierzenia się z nim w rzucaniu skałami na odległość. Pewnego dnia przegrał i został wyrzucony, ale człowiek, który go pokonał, zaciągnął go do armii Krewlod.
Specjalność:
Przypieszenie:
Zaklęcie Przyśpieszenie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 szybkości
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 szybkości
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 szybkości
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Taktyka
Dodatkowe:
Przyśpieszenie Brak machiny
Powrót do góry
Zubin
goblin, mężczyzna
Biografia:
Zubin był kiedyś wodzem plemienia walczącego przeciwko księciu Boragusowi. Kiedy wreszcie zapanował pokój, zaproponowano mu dowódcze stanowisko w armii Krewlod.
Specjalność:
Precyzja:
Zaklęcie Precyzja ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 ataku
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 ataku
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 ataku
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Precyzja Brak machiny
Powrót do góry
Gundula
ogr, kobieta
Biografia:
Osierocona w dniu narodzin, Gundula była wychowywana jako córka księcia Boragusa. Kiedy dowiedziała się, że on nie jest jej prawdziwym ojcem, wstąpiła do wojska, mając nadzieję na zaszczytną śmierć na polu walki. Tak się nie stało i obecnie Gundula jest bardzo poważanym dowódcą.
Specjalność:
Skuteczność ataku:
Dostaje 5% premii do zdolności Atak na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Atak
Dodatkowe:
Spowolnienie Brak machiny
Powrót do góry
Oris
człowiek, kobieta
Biografia:
Oris nie zapowiadała się obiecująco jako mag na początku swej kariery, ale jej niesamowity dar uczenia się nowych zaklęć, gdy ktoś inny je rzuca, wynagradza jej wszystkie inne braki w magicznym rzemiośle.
Specjalność:
Sokoli wzrok:
Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Sokoli wzrok
Dodatkowe:
Ochrona przed powietrzem Brak machiny
Powrót do góry
Saurug
ogr, mężczyzna
Biografia:
Krążą plotki, że Saurug kiedyś studiował alchemię tylko po to, aby stać się bardzo bogatym. Chociaż mu się to nie udało, jego magia sprawiła, iż on sam stał się bogactwem dla armii Krewlod.
Specjalność:
Klejnoty +1:
Zwiększa produkcję klejnotów o 1 jednostkę dziennie.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Odporność
Dodatkowe:
Żądza krwi Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Niektórzy Magowie bitewni znacznie stracili na swojej wszechstronności. Dlaczego? Dobry przykładem jest Gird, która specjalizuje się w ulepszaniu ofensywnych zaklęć. Dodatkowe obrażenia nie będą tak wysokie jak w przypadku czarnoksiężników, więc Gird staje się bezużyteczną bohaterką. Zubin również marnuje się, porównując ulepszoną precyzję z jednostkami strzeleckimi w Twierdzy. Gurnisson lepiej spełnia tą rolę. Ciężko znaleźć jakąś dobrą stronę Oris, nawet zaklęcie początkowe jest niezbyt przydatne. Vey jest warty uwagi ze względu na Dowodzenie, jako umiejętność początkową, ale Krellion, która ma tą samą specjalizację wypada zdecydowanie lepiej.

Gundula podobnie jak Crag Hack specjalizuje się w Ataku, a oprócz tego posiada Spowolnienie już na starcie. Jej wybór wydaje się być uzasadniony, jeżeli szukamy balansu między magią, a mocą. Jako bohatera wspomagającego można zatrudnić Sauruga (zwróćmy uwagę na Odporność jako talent startowy). Dessa przyda się na dużych mapach, gdzie będzie mógł przebyć ogromny dystans, a to wielka zaleta. Terek (według niektórych najlepszy Mag bitewny) startuje z taktyką i znacznie przyspieszy całą armię (co ma kluczowe znaczenie w wielkich bitwach).