Barbarzyńcy
Barbarzyńcy to herosi Mocy z Twierdzy. Są wybitnie ofensywni - szansa na rozwinięcie parametru ataku jest o wiele wyższa niż w wypadku innych klas. O umiejętnościach magicznych niewiele można powiedzieć, właściwie prawie ich nie ma. Nie tylko względem umiejętności pierwszorzędnych, ale i drugorzędnych. Nie liczmy na to, że przy awansie pojawi się Mistycyzm lub Mądrość (choć i tak talenty te są bardziej prawdopodobne niż inne, związane z magią). Barbarzyńcy przystosowali się do trudnych warunków, w których przyszło im żyć. Szansa na uzyskanie umiejętności Odkrywanie jest największa spośród klas Mocy.
- Umiejętność klasowa: Atak
- Umiejętność zablokowana: Magia wody, Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
4 | 0 | 1 | 1 |
Yogdżinn, mężczyzna |
|||
Biografia: Yog studiował wiele lat u czarodziejów w Bracadzie, ale częściej znajdowano go na czytaniu tekstów o wojnie niż o magii. Książę Krewlod zaproponował mu stanowisko dowódcy, pozwalając Yogowi w pełni wykorzystać swój zapał i wiedzę o wojnie. |
|||
Specjalność: | |||
Cyklopy: Kontrolowani przez bohatera cyklopy oraz cyklopy królewskie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowa Balistyka |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Gurnissongoblin, mężczyzna |
|||
Biografia: To niespotykane, aby goblin zajmował jakąkolwiek znaczącą pozycję, ale Gurnisson wykazuje wrodzony talent, jeżeli chodzi o obsługę balisty, co w oczywisty sposób włącza go w szeregi najemnych bohaterów. |
|||
Specjalność: | |||
Balista: Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowa Artyleria |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Balista | ||
Powrót do góry |
Jabarkasogr, mężczyzna |
|||
Biografia: Będąc najstarszym synem księcia Boragusa, Jabarkas wie, że pewnego dnia zostanie władcą Krewlod. Tak jak jego ojciec, nauczył się, że najlepszą drogą do osiągania swoich celów jest podbijanie innych krain. |
|||
Specjalność: | |||
Orki: Kontrolowane przez bohatera orki oraz uruki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowe Łucznictwo |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Shivaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Shiva jest najmłodszą z sześciu córek w rodzinie trenerów cyrkowych zwierząt. Ponieważ perspektywa pozostania w rodzinnym biznesie niezbyt ją nęciła, przyłączyła się do wojsk Krewlod jako najemnik – biznesie, w którym jest bardzo dobra. |
|||
Specjalność: | |||
Roki: Kontrolowane przez bohatera roki oraz ptaki gromu uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowe Odkrywanie |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Gretchingoblin, kobieta |
|||
Biografia: Gretchin jest nie tylko wspaniałą dowódczynią: wszyscy z jej otoczenia wciąż powtarzają, że dba o swoich żołnierzy, jakby była ich rodzoną matką. |
|||
Specjalność: | |||
Gobliny: Kontrolowane przez bohatera gobliny oraz hobgobliny uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowe Znajdowanie drogi |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Krellionogr, mężczyzna |
|||
Biografia: Na początku Krellion był łowcą nagród, a kiedy stał się tak bardzo znany, jego zwolennicy chcieli służyć pod jego komendą. Chociaż ich wybór nie wydawał się zbyt rozsądny, Krellion udowodnił, że jest wspaniałym dowódcą, szczególnie wśród ogrów. |
|||
Specjalność: | |||
Ogry: Kontrolowane przez bohatera ogry oraz ogry szamani uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowa Odporność |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Crag Hackczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Uznanego bohatera z Enroth, Craga Hacka tak bardzo znudziły rodzinne okolice, że postanowił spróbować nowego życia w Erathii. Rozkoszuje się myślą, że w końcu znalazł pełne zamieszania miejsce, gdzie w pełni może wykorzystać swoje możliwości. |
|||
Specjalność: | |||
Skuteczność ataku: Dostaje 5% premii do zdolności Atak na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowany Atak |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Tyraxorgoblin, mężczyzna |
|||
Biografia: Tyraxor był kiedyś kapitanem kawalerii wilczych jeźdźców. Podczas długiego marszu na granicy Tatalii i Krewlod udało mu się odkryć tataliańską zasadzkę, a niedługo potem dołączył do szeregu dowódców Krewlod. |
|||
Specjalność: | |||
Wilczy jeźdźcy: Kontrolowani przez bohatera wilczy jeźdźcy oraz wilczy rycerze uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Atak |
Podstawowa Taktyka |
||
Dodatkowe: | |||
Brak czaru | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Prawie wszyscy Barbarzyńcy specjalizują się w jakiejś jednostce. Gretchin startuje z pokaźną liczbą goblinów, ale wolno podnosi im statystyki. Oprócz tego, nie będzie miała problemów z ruchem po trudnym terenie. Ta przewaga na początku może mieć wielki wpływ na losy rozgrywki. Tyraxor dodaje jakże cenny punkt szybkości wilczym jeźdźcom, którzy stają się jeszcze bardziej efektywni. Patronujący orkom Jabarkas posiada całkiem niezłe talenty początkowe, ale bonusy, którymi obdarza swoich podopiecznych nie są zbyt częste. Krellion specjalizuje się w niezwykle wytrzymałych ograch, poza tym ma wymarzone dla wojownika umiejętności startowe. Gdy Shiva posiada w armii szybkie oddziały, może pełnić rolę zwiadowcy. Dżinn Yog natomiast wspaniale spisuje się przy oblężeniach.
W wypadku Twierdzy wybór Gurnissona czasami może się opłacić. Przypomnijmy, że obrażenia balisty są zależne od wartości ataku bohatera. Ponadto, frakcja ta posiada 2 oddziały strzeleckie oraz wielką szansę na zdobycie Łucznictwa. W połączeniu z Precyzją może powstać niezłe combo. Zdecydowanie najlepszym Barbarzyńcą jest Crag Hack. Po kilkunastu poziomach obrażenia zadawane wręcz przez sojusznicze jednostki są oszałamiające. Behemoty pod jego wodzą są nie do zatrzymania.
Magowie Bitewni
Magowie bitewni, choć trudno w to uwierzyć, reprezentują Magię w Twierdzy. Nawet względem statystyk początkowych bardziej nastawieni są na walkę niż używanie zaklęć. Szanse na uzyskanie wielu umiejętności wojennych, np. Taktyki lub Ataku, są wyższe niż w przypadku pozostałych klas magicznych. Bohaterowie ci to jednak wciąż magowie, co czyni ich chyba najbardziej elastycznymi jeżeli chodzi o rozwój w którejkolwiek dziedzinie. Są bardzo słabymi żeglarzami, ale za to na lądzie żadna klasa magiczna nie dorówna im w mobilności.
- Umiejętność klasowa: Brak
- Umiejętność zablokowana: Nawigacja, Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
2 | 1 | 1 | 1 |
Girdczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Wszystko, co umie Gird zawdzięcza szamanowi z rodzinnego miasteczka. Zakładano, że w przyszłości zajmie jego miejsce, ale zabrano ją stamtąd, kiedy mag z Krewlod prowadził poszukiwania dzieci umiejących władać magią. |
|||
Specjalność: | |||
Talent magiczny: Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Talent magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Żądza krwi | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Veygoblin, mężczyzna |
|||
Biografia: Szaman Vey wielokrotnie udowodnił, że jego dowódcze zdolności są niezrównane. Vey z całą pewnością będzie jednym z najpoważniejszych kandydatów na następcę tronu Krewlod. |
|||
Specjalność: | |||
Ogry: Kontrolowane przez bohatera ogry oraz ogry szamani uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowe Dowodzenie |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Dessagoblin, mężczyzna |
|||
Biografia: Blisko piętnaście lat temu cała wioska Dessy została wymordowana przez ludzkich grabieżców. Dessa był jednym z sześciorga dzieci, które przeżyły masakrę. Od tamtej pory marzy on o nadejściu dnia, w którym odpłaci ludziom za tę zbrodnię. |
|||
Specjalność: | |||
Logistyka: Dostaje 5% premii do zdolności Logistyka na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Logistyka |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Terekczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Terek spędził kilka lat w Cyrku Słońca pracując jako siłacz wzywający widzów do zmierzenia się z nim w rzucaniu skałami na odległość. Pewnego dnia przegrał i został wyrzucony, ale człowiek, który go pokonał, zaciągnął go do armii Krewlod. |
|||
Specjalność: | |||
Przypieszenie: Zaklęcie Przyśpieszenie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Taktyka |
||
Dodatkowe: | |||
Przyśpieszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Zubingoblin, mężczyzna |
|||
Biografia: Zubin był kiedyś wodzem plemienia walczącego przeciwko księciu Boragusowi. Kiedy wreszcie zapanował pokój, zaproponowano mu dowódcze stanowisko w armii Krewlod. |
|||
Specjalność: | |||
Precyzja: Zaklęcie Precyzja ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Artyleria |
||
Dodatkowe: | |||
Precyzja | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Gundulaogr, kobieta |
|||
Biografia: Osierocona w dniu narodzin, Gundula była wychowywana jako córka księcia Boragusa. Kiedy dowiedziała się, że on nie jest jej prawdziwym ojcem, wstąpiła do wojska, mając nadzieję na zaszczytną śmierć na polu walki. Tak się nie stało i obecnie Gundula jest bardzo poważanym dowódcą. |
|||
Specjalność: | |||
Skuteczność ataku: Dostaje 5% premii do zdolności Atak na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Spowolnienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Orisczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Oris nie zapowiadała się obiecująco jako mag na początku swej kariery, ale jej niesamowity dar uczenia się nowych zaklęć, gdy ktoś inny je rzuca, wynagradza jej wszystkie inne braki w magicznym rzemiośle. |
|||
Specjalność: | |||
Sokoli wzrok: Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Sokoli wzrok |
||
Dodatkowe: | |||
Ochrona przed powietrzem | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Saurugogr, mężczyzna |
|||
Biografia: Krążą plotki, że Saurug kiedyś studiował alchemię tylko po to, aby stać się bardzo bogatym. Chociaż mu się to nie udało, jego magia sprawiła, iż on sam stał się bogactwem dla armii Krewlod. |
|||
Specjalność: | |||
Klejnoty +1: Zwiększa produkcję klejnotów o 1 jednostkę dziennie. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Odporność |
||
Dodatkowe: | |||
Żądza krwi | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Niektórzy Magowie bitewni znacznie stracili na swojej wszechstronności. Dlaczego? Dobry przykładem jest Gird, która specjalizuje się w ulepszaniu ofensywnych zaklęć. Dodatkowe obrażenia nie będą tak wysokie jak w przypadku czarnoksiężników, więc Gird staje się bezużyteczną bohaterką. Zubin również marnuje się, porównując ulepszoną precyzję z jednostkami strzeleckimi w Twierdzy. Gurnisson lepiej spełnia tą rolę. Ciężko znaleźć jakąś dobrą stronę Oris, nawet zaklęcie początkowe jest niezbyt przydatne. Vey jest warty uwagi ze względu na Dowodzenie, jako umiejętność początkową, ale Krellion, która ma tą samą specjalizację wypada zdecydowanie lepiej.
Gundula podobnie jak Crag Hack specjalizuje się w Ataku, a oprócz tego posiada Spowolnienie już na starcie. Jej wybór wydaje się być uzasadniony, jeżeli szukamy balansu między magią, a mocą. Jako bohatera wspomagającego można zatrudnić Sauruga (zwróćmy uwagę na Odporność jako talent startowy). Dessa przyda się na dużych mapach, gdzie będzie mógł przebyć ogromny dystans, a to wielka zaleta. Terek (według niektórych najlepszy Mag bitewny) startuje z taktyką i znacznie przyspieszy całą armię (co ma kluczowe znaczenie w wielkich bitwach).