Alchemicy
Alchemik, mimo że jego początkowe statystyki tego nie wskazują, reprezentuje Moc we Fortecy. Szanse na awans w każdej z czterech umiejętności pierwszorzędnych są bardzo zbliżone. Zdecydowanie jest to najbardziej wszechstronna klasa jeżeli chodzi o talenty, bo poza nielicznymi wyjątkami, każdy ma podobne prawdopodobieństwo pojawienia się przy awansie. Wyjątki te to Szczęście, Pierwsza pomoc lub Magie ognia i wody. Jako jedna z dwóch klas mocy, alchemicy posiadają na starcie księgę zaklęć wraz z czarem startowym.
- Umiejętność klasowa: Nauka
- Umiejętność zablokowana: Nekromancja
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
1 | 1 | 2 | 2 |
Piquedramczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: W szkole alchemii Piquedram większość czasu spędzał nad różnego typu skałami o pozornie małej wartości. Nikogo to więc nie dziwi, że w służbie Bracady był w stanie udoskonalić podstawowe wzory gargulców. |
|||
Specjalność: | |||
Gargulce: Kontrolowane przez bohatera kamienne gargulce oraz obsydianowe gargulce uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Mistycyzm |
Podstawowe Odkrywanie |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Thanedżinn, mężczyzna |
|||
Biografia: Nikt nic nie wie o przeszłości Thane'a, ale uczy alchemii w Bracadzie od tak dawna, że nawet najstarsi nie pamiętają czasów, kiedy go tam jeszcze nie było. |
|||
Specjalność: | |||
Dżinny: Kontrolowane przez bohatera dżinny oraz wielkie dżinny uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Nauka czarów |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Josephineczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Josephine jako pierwszej udało ożywić się kamiennego golema w procesie, który był dużo bardziej skomplikowany niż ten używany w przypadku gargulców, służących jej jako podstawa badań. |
|||
Specjalność: | |||
Golemy: Kontrolowane przez bohatera kamienne golemy oraz żelazne golemy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Mistycyzm |
Podstawowy Talent magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Przyśpieszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Neeladżinn, kobieta |
|||
Biografia: Neela jest najsilniejsza ze wszystkich dżinnów - jej odporność na ból jest wprost niewiarygodna. Jakimś cudem udaje jej się wpoić tę cechę oddziałom, którymi dowodzi. |
|||
Specjalność: | |||
Płatnerz: Dostaje 5% premii do zdolności Płatnerz na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nauka czarów |
Podstawowy Płatnerz |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Torosarczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Chociaż formalnie odebrał wykształcenie alchemiczne, Torosar od zawsze interesował się taktyką walk i oblężeń, częściej studiując księgi o wojnie niż o alchemii. |
|||
Specjalność: | |||
Balista: Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Mistycyzm |
Podstawowa Taktyka |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Balista | ||
Powrót do góry |
Fafnerdżinn, mężczyzna |
|||
Biografia: Krążą słuchy, że Fafner został dżinem ponad tysiąc lat temu, kiedy po znalezieniu butelki pewnego dżina zażyczył sobie, że chce być tak samo potężny jak on. Życzenie zostało spełnione i od tamtej pory Fafner służy przywódcom Bracady. |
|||
Specjalność: | |||
Nagi: Kontrolowane przez bohatera nagi oraz królewskie nagi uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nauka czarów |
Podstawowa Odporność |
||
Dodatkowe: | |||
Przyśpieszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Rissaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Rissa była pierwszym alchemikiem, któremu udało się doprowadzić do perfekcji sztukę zamieniania miękkich metali w rtęć. Chociaż teraz dowodzi własną armią, sporo wolnego czasu spędza eksperymentując nad innymi materiałami. |
|||
Specjalność: | |||
Rtęć +1: Zwiększa produkcję rtęci o 1 jednostkę dziennie. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowy Mistycyzm |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ionadżinn, kobieta |
|||
Biografia: Dawno temu Iona udowodniła, że jest silniejsza niż większość istot jej pokroju, ale jej czarująca osobowość chroni jej podwładnych przed onieśmieleniem powodowanym zwykle przez jej siłę. |
|||
Specjalność: | |||
Dżinny: Kontrolowane przez bohatera dżinny oraz wielkie dżinny uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nauka czarów |
Podstawowa Inteligencja |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Alchemicy to prawdopodobnie najgorsi bohaterowie, pod względem doboru umiejętności startowych. Piqedram specjalizuje się w stosunkowo szybkich gargulcach - w połączeniu z odkrywaniem, może służyć jako zwiadowca. Josephine może i nie zachwyca początkowymi talentami (które bardziej przydałyby się magowi), ale za to dodaje cenny punkt szybkości golemom, co może się przydać w sytuacjach krytycznych. Iona i Thane specjalizują się w dżinnach i tu także jeden punkt szybkości się przyda, jako że jednostka ta jest najszybsza w calym zestawieniu Fortecy. Przy sprzyjających warunkach można częściej zaczynać walki. Wybór między tymi herosami to kwestia tego, czy na początek preferujemy dwie umiejętności, czy jedną. Fafner nieco podniesie statystyki nagi, która mimo że wspaniała w ofensywie, słaba w defensywie. Neela doskonale uodparnia swoje oddziały przed obrażeniami, przez to świetnie sprawdza się przeciwko wojownikom.
Wybór Torosara to zły wybór - jest gorszy nawet od pozostałych herosów ze specjalizacją w baliście. Rissa, jako ruchome laboratorium alchemika, może okazać się interesującym bohaterem pobocznym.
Czarodzieje
Słynni czarodzieje z Bracady to klasa reprezentująca Magię w Fortecy. Bohaterowie są nastawieni głównie na magię - mają równe szanse na zdobycie punktów mocy magicznej i wiedzy. Jak na prawdziwych czarodziejów przystało, ich celem jest głównie zgłębianie wiedzy, a nie ulepszanie niszczycielskich zaklęć. Szanse na uzyskanie takch talentów jak Nauka czarów, Sokole oko czy Mistycyzm jest o wiele wyższa niż w przypadku umiejętności związanych z walką, czyli np. Taktyka, Atak, Płatnerz czy Artyleria. Warto wspomnieć o tym, że klasa ta ma najniższą szansę na uzyskanie Logistyki.
- Umiejętność klasowa: Inteligencja, Mądrość
- Umiejętność zablokowana: Nekromancja, Odporność
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
0 | 0 | 2 | 3 |
Astralczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Astral przybył do Erathii blisko dziesięć lat temu i szybko został przyjęty do Gildii Czarodziejów w Bracadzie. W szeregach Gildii jego potęga rosła tak szybko, że żartowano, iż tylko magia mogła doprowadzić go do sukcesu w takim tempie. |
|||
Specjalność: | |||
Hipnoza: Z każdym nowym poziomem czar Hipnoza staje się silniejszy; wzór: bazowe punkty życia + bazowe punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Mądrość |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Hipnoza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Halondżinn, mężczyzna |
|||
Biografia: Halon był bardzo szanowanym bohaterem w Enroth, ale po Wojnie o Sukcesję był już tak znudzony wszystkim, co go otaczało, że wyruszył w świat. Ostatnio przyjął stanowisko dowódcy w szeregach Bracady, mając nadzieję, że przyniesie mu ono ciekawe wyzwania. |
|||
Specjalność: | |||
Mistycyzm: Dostaje 5% premii do zdolności Mistycyzm na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Mistycyzm |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Serenaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Kiedy Serena pierwszy raz rzuciła zaklęcie, mało brakowało by zginęła. Włożyła w to tak dużo magicznej energii, że poczuł ją mag z sąsiedniego miasteczka. Szybko ją odszukał i zabrał do Gildii Czarodziejów, dzięki czemu mogła nauczyć się kontrolować swe moce. |
|||
Specjalność: | |||
Sokoli Wzrok: Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli Wzrok na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Sokoli Wzrok |
||
Dodatkowe: | |||
Rozproszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Daremythdżinn, kobieta |
|||
Biografia: Daremyth powinna była zginąć już dawno temu. Jej wszędobylski sposób życia wpędzał ją tarapaty, których nikt by nie przeżył. Ona jednak wychodziła z nich bez najmniejszego zadraśnięcia. |
|||
Specjalność: | |||
Fortuna: Efekt zaklęcia Szczęście ma stałą wartość 3. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Inteligencja |
||
Dodatkowe: | |||
Fortuna | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Theodorusczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Theodorus jest po prostu jednym z najlepszych czarodziejów w Bracadzie. W rezultacie całe pielgrzymki magów-czeladników często ubiegają się o to, by zostać jego podopiecznymi, w nadziei, że będą promienieć w aurze jego mądrości. |
|||
Specjalność: | |||
Magowie: Kontrolowani przez bohatera magowie oraz arcymagowie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Balistyka |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Solmyrdżinn, mężczyzna |
|||
Biografia: Solmyr był zamknięty w butelce dżina przez ponad tysiąc lat i był tak wdzięczny człowiekowi, który go stamtąd uwolnił, że z emocji przysiągł służyć mu przez całą wieczność. Ślepy los sprawił, że tym człowiekiem był Gavin Magnus, nieśmiertelny władca Wyżyn Bracady. |
|||
Specjalność: | |||
Łańcuch piorunów: Z każdym nowym poziomem czar Łańcuch piorunów staje się silniejszy; wzór: bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowy Talent magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Łańcuch piorunów | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Cyraczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Na początku Cyra pragnęła uczyć się magii tylko po to, by czarami sprawiać, iż mężczyźni będą się w niej zakochiwać. Jednak zrezygnowała z tego marzenia, gdy odkryła, że jej prawdziwe magiczne talenty mogą być wykorzystywane w znacznie bardziej pożyteczny sposób. |
|||
Specjalność: | |||
Przyśpieszenie: Zaklęcie Przyśpieszenie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Dyplomacja |
||
Dodatkowe: | |||
Przyśpieszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Ainedżinn, kobieta |
|||
Biografia: Aine mieszka w Bracadzie dłużej niż ktokolwiek potrafi sobie przypomnieć. Krążą plotki, że jest jedną z najbogatszych osób w kraju. Musi gdzieś ukrywać nieprzebrane skarby, ponieważ jej dobre serce każe jej regularnie wykładać olbrzymie sumy na sprawy, w które się osobiście angażuje. |
|||
Specjalność: | |||
350 sztuk złota: Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Mądrość |
Podstawowa Nauka czarów |
||
Dodatkowe: | |||
Klątwa | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Serenę odpuśćmy na starcie... Astral w teorii mógłby rywalizować o tytuł najlepszego czarodzieja, niestety, w rzeczwistości Hipnoza to czar zbyt słaby, nawet ulepszony specjalizacją. Potrzeba ogromnej ilości punktów mocy, by zahipnotyzować jakiś sensowny taktycznie oddział. Halon rzadko kiedy będzie odwiedzać magiczne studnie oraz zamki w celu uzupełnienia many, jednak nie jestem co do niego przekonany. Daremyth doda trzy punkciki szczęścia, co może okazać się niezwykle przydatne gdy nie mamy odpowiednich artefaktów. Theodorus jest wyśmienitym bohaterem na oblężenia. Poza tym jego specjalizacja nie jest taka zła, jak w przypadku innych bohaterów patronującym poziomowi czwartemu. Solmyra chyba nie trzeba przedstawiać - niektórzy twierdzą, że jest zbyt potężny ze swoim zaklęciem startowym. Cyra jest trzecim i ostatnim bohaterem, który posiada dyplomację na starcie, a Przyspieszenie może przechylić szalę zwycięstwa. Ostatnim czarodziejem jest Aine, która prócz 350 sztuk złota, nie ma nic innego do zaoferowania.