Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Mone Macarone, napisano 3 listopada 2024 Przejdź
  • Kampania in the wake of gods?
    Autor: rekreator12e, napisano 21 października 2024 Przejdź
  • Rozdzielczość jak ustawić
    Autor: Lachamczun, napisano 20 października 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Predicament
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Central Valley
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Imperium w popiołach
    Autor: Kazmirz1993, dodano Zobacz

Loch

Władcy

Władcy podziemi reprezentują Moc w Lochu. Jest to klasa nastawiona głównie na ofensywę, ale istnieją też małe szanse na zwiększenie mocy magicznej. Wojownicy ci to urodzeni taktycy. Bardzo chętnię uczą się walczyć, obsługiwać balisty oraz zwiększać morale swych żołnierzy - prawdopodobieństwo wylosowania takich talentów jak Atak, Artyleria bądź Dowodzenie jest stosunkowo wysokie. Nie można natomiast określić ich mianem myślicieli. Przy awansach rzadko kiedy będziemy widywać Inteligencję, Naukę czarów, Talent magiczny.

Atak Obrona Moc Wiedza
2 2 1 1
Lorelei
człowiek, kobieta
Biografia:
Kiedy Lorelei była dzieckiem odeszła za daleko od domu i zgubiła się w sieci jaskiń. Znaleziona i wychowana przez harpią wiedźmę zgłosiła się na ochotnika do służby u Władców Podziemi na krótko przed inwazją na Erathię. Nie pamięta swoich prawdziwych rodziców.
Specjalność:
Harpie:
Kontrolowane przez bohatera harpie oraz harpie wiedźmy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Dowodzenie
Podstawowe
Odkrywanie
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Arlach
troglodyta, mężczyzna
Biografia:
Arlach jest jednym z niewielu troglodytów, którym powierzono dowództwo nad siłami Nighonu. Arlach wykazuje godne uwagi zdolności w używaniu balisty i często jest wzywany, aby siać spustoszenie wśród fortyfikacji wroga.
Specjalność:
Balista:
Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Balista
Powrót do góry
Dace
minotaur, mężczyzna
Biografia:
Dace urodził się w klanie wojowników; uczył się od mistrzów, którzy wydawali mu się starsi niż sam czas. Jest wyjątkowym nighońskim dowódcą, szczególnie gdy wydaje rozkazy innym minotaurom.
Specjalność:
Minotaury:
Kontrolowane przez bohatera minotaury oraz wielkie minotaury uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Taktyka
Podstawowy
Atak
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Ajit
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Ajit przestudiował uważnie prace Agara, czarnoksiężnika-naukowca z Enroth, głupca, który przez przypadek stworzył obserwatorów. Ajit teraz nimi dowodzi, próbując stworzyć "lepszą rasę" na użytek bojowy.
Specjalność:
Obserwatorzy:
Kontrolowani przez bohatera obserwatorzy oraz złe oczy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Dowodzenie
Podstawowa
Odporność
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Damacon
troglodyta, mężczyzna
Biografia:
Chociaż Damacon zawsze był nieco lekceważony, nawet przez troglodytów, potrafi wywęszyć złoto prawie bez żadnego wysiłku. Dlatego też nigdy nie skąpi na żadne cele, mogące mu pomóc w otrzymaniu dowództwa.
Specjalność:
350 sztuk złota:
Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Atak
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Gunnar
minotaur, mężczyzna
Biografia:
Gunnar służył najpierw jako zwiadowca Władców Podziemi, później jako przewodnik i ochroniarz wysokich rangą urzędników, w końcu przyznano mu dowództwo nad siłami stacjonującymi przy granicach Nighonu. Braki intelektualne nadrabia instynktem.
Specjalność:
Logistyka:
Dostaje 5% premii do zdolności Logistyka na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Taktyka
Podstawowa
Logistyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Synca
człowiek, kobieta
Biografia:
Synca żyła kiedyś na powierzchni lądu i chociaż wiernie służy Władcom Podziemi, woli otwarte przestrzenie niż zatęchłe i ciasne jaskinie Nighonu.
Specjalność:
Mantikory:
Kontrolowani przez bohatera mantikory oraz chimery uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Dowodzenie
Podstawowa
Nauka czarów
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Shakti
troglodyta, mężczyzna
Biografia:
Mimo że bezoki, Shakti ma zadziwiająco skuteczne wizje, jeżeli chodzi o taktykę bitew. Jego hordy troglodytów są postrachem całego świata, szczególnie w ciemnych tunelach Nighonu.
Specjalność:
Troglodyci:
Kontrolowani przez bohatera troglodyci oraz piekielni troglodyci uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Taktyka
Podstawowy
Atak
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Jeżeli szukasz dobrego zwiadowcy, to jest nią Lorelei. Dodatkowy punkt szybkości może pomóc harpiom dosięgnąć celu, a jednocześnie zapewnić sobie bezpieczny dystans. Arlach jest wybitnie ofensywny, ale z pewnością znajdą się lepsi kandydaci niż on. Damacon dostarczy 350 sztuk złota dziennie - pieniądze zawsze mile widzane. Startuje on z zaawansowanym Atakiem co również jest warte uwagi.

Jeden punkt szybkości więcej dla chimer, może okazać się przydatny, jeżeli zaraz na początku bitwy chcemy zablokować łuczników. Gdyby nie to, Synca nie byłaby warta żadnej uwagi. Na małych mapach Shakti może pokazać swoją potęgę. Ma wspaniałe talenty początkowe i startuje z ogromną liczbą troglodytów. Specjalizujący się w obserwatorach Ajit oraz patronujący minotaurom Dace są niezłymi dowódcami, ale biorąc pod uwagę umiejętności startowe większym potencjałem dysponuje ten drugi. Na duże mapy i długą rozgrywkę bezkonkurencyjny okazuje się Gunnar, który dzięki logistyce szybciej zwiedzi i splądruje nieznane tereny.

Czarnoksiężnicy

Czarnoksiężnicy, nemezis Czarodziejów z Bracady, to bohaterowie Magii w Lochu. Charakteryzują się największą szansą na rozwój mocy magicznej spośród wszystkich bohaterów, co w połączeniu z ich talentem klasowym daje wprost niewyobrażalną siłę zaklęć. Czarnoksiężnicy płacą za to jednak wysoką cenę. Prawdopodobieństwo poznania umiejętności związanych z walką, czyli Taktyki, Ataku, Płatnerza, są nikłe. Są tak bardzo zajęci ulepszaniem czarów, że zapominają o zabezpieczeniu własnych oddziałów przed wrogimi urokami. Szanse na naukę Odporności są zerowe.

Atak Obrona Moc Wiedza
0 0 3 2
Alamar
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Alamar służył Archibaldowi Ironfist podczas Wojny o Sukcesję i ledwo udało mu się uciec z Enroth po klęsce swego pana. Osiadł w Nighonie, gdzie w sekrecie służy tamtejszym Władcom Podziemi.
Specjalność:
Wskrzeszenie:
Z każdym nowym poziomem czar Wskrzeszenie staje się silniejszy; wzór:

bazowe przywrócone punkty życia + bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nauka czarów
Dodatkowe:
Wskrzeszenie Brak machiny
Powrót do góry
Jaegar
troglodyta, mężczyzna
Biografia:
To dziwne spotkać troglodytę - Suwerena, ale jeszcze dziwniejsze jest spotkanie troglodyty – Czarnoksiężnika. Jaegar zdążył jednak potwierdzić swoje magiczne zdolności. Twierdzi, że sekretem jego sukcesu jest codzienna medytacja.
Specjalność:
Mistycyzm:
Dostaje 5% premii do zdolności Mistycyzm na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Mistycyzm
Dodatkowe:
Tarcza Brak machiny
Powrót do góry
Malekith
minotaur, mężczyzna
Biografia:
Można by oczekiwać, że minotaur zostanie zaciętym wojakiem, ale Malekith włada tak silną magią, że śmiało mógłby stanąć w zawody z najlepszymi magami tej krainy.
Specjalność:
Talent magiczny:
Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Talent magiczny
Dodatkowe:
Żądza krwi Brak machiny
Powrót do góry
Jeddite
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Niektórzy mówią, że Jeddite widział twarz Xenofexa, inni twierdzą, że skoro wciąż żyje, te pogłoski w żaden sposób nie mogą być prawdą. On sam nigdy nie zaprzeczył, ale też nie potwierdził tej pogłoski.
Specjalność:
Wskrzeszenie:
Z każdym nowym poziomem czar Wskrzeszenie staje się silniejszy; wzór:

bazowe przywrócone punkty życia + bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowana
Mądrość
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Wskrzeszenie Brak machiny
Powrót do góry
Geon
troglodyta, mężczyzna
Biografia:
Większość swych magicznych talentów Geon zawdzięcza umiejętności wnikania w umysły innych magów oraz czytania ich myśli, kiedy rzucają zaklęcia lub przywołują swoją moc, co pozwala mu szybko uczyć się nowych zaklęć.
Specjalność:
Sokoli wzrok:
Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Sokoli wzrok
Dodatkowe:
Spowolnienie Brak machiny
Powrót do góry
Deemer
minotaur, mężczyzna
Biografia:
W młodości Deemer o mało się nie zabił, ponieważ jego magiczna moc wymykała mu się spod kontroli, zagrażając jemu i wszystkim wokół niego. Odkąd nauczył się ją kontrolować, jest znacznie groźniejszym przeciwnikiem w walce.
Specjalność:
Deszcz meteorów:
Z każdym nowym poziomem czar Deszcz meteorów staje się silniejszy; wzór:

bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Zaawansowane
Odkrywanie
Dodatkowe:
Deszcz meteorów Brak machiny
Powrót do góry
Sephinroth
człowiek, kobieta
Biografia:
Sephinroth utrzymuje, że jest nieślubnym dzieckiem króla Gryphonhearta. Jego wyparcie się rozpaliło w niej nienawiść do tronu Erathii, który, jak ma nadzieję, ogłosi pewnego dnia swoim własnym. Jest jedyną kobietą posiadającą tytuł Czarnoksiężnika.
Specjalność:
Kryształy +1:
Zwiększa produkcję kryształów o 1 jednostkę dziennie.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Inteligencja
Dodatkowe:
Ochrona przed powietrzem Brak machiny
Powrót do góry
Darkstorn
minotaur, mężczyzna
Biografia:
Darkstorn przedzierał się przez szeregi wojowników Nighonu na swój własny sposób: rzucał wyzwanie, jednocześnie potajemnie używał magii, aby zapewnić sobie zwycięstwo w każdym pojedynku. Pewnego dnia, mając już wysoką pozycję, ujawnił swoją prawdziwą potęgę. Od tamtej pory nikt nie próbował się z nim zmierzyć.
Specjalność:
Kamienna skóra:
Zaklęcie Kamienna skóra ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 obrony
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 obrony
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 obrony
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nauka
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Jako klasa specjalizująca się w sile zaklęć oczywistym wyborem wydaje się Malekith. Często zdarza się, że jego czary ofensywne (np. osławiona Implozja) są jeszcze bardziej niszczycielskie niż u jakiegokolwiek innego maga. Deemer powinien usatysfakcjonować wszystkich, którzy wolą zaklęcia obszarowe. Zauważmy, że jako JEDYNY bohater posiada dwie umiejętności, w tym jedną na poziomie zaawansowanym. Sephinroth dostarcza jedną jednostkę kryształów dziennie. To może okazać się przydatne, jeżeli chcemy wymienić surowce u sprzedawcy artefaktów. Jaegar może zająć się rzucaniem nawet najdroższych czarów, bez żadnych obaw o manę. Geon zaś... Geona zostawmy w spokoju.

Na szczególną uwagę zasługuje Darkstorn. Jego sposobem na braki w obronie jest ulepszona Kamienna skóra. Bohater ten jest niezwykle pojętny i ma wielki potencjał. W późnych fazach rozgrywki może się okazać, że jego poziom jest wyższy niż przeciwnika. Alamar i Jeddite to czarnoksiężnicy, którzy jako jedyni posiadają specjalizację we wskrzeszaniu. Niestety, nie jest ona tak potężna, jak mogło by się wydawać. Biorąc pod uwagę umiejętności początkowe tych bohaterów, Jeddite wydaje się bardziej elastyczny, natomiast Alamar, dzięki Nauce czarów, będzie mógł przekazać swoje zaklęcie innym.