Rycerze śmierci
Rycerze niosący śmierć to herosi Mocy z Nekropolii. Mimo że są wszechstronni względem umiejętności pierwszorzędnych da się wyczuć lekki odchył w stronę ofensywy. Potwierdzają to wysokie szanse w nauczeniu się Ataku i Balistyki. Najchętniej z klas Mocy zdobywają Wiedzę, a także, podobnie jak Alchemicy, startują z księgą magii i zaklęciem. Każdy Rycerz śmierci startuje z umiejętnością Nekromancji.
- Umiejętność klasowa: Nekromancja
- Umiejętność zablokowana: Pierwsza pomoc, Dowodzenie, Finanse
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
1 | 2 | 2 | 1 |
Strakerczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Straker wybrał ciemną drogę nekromancji, ale wkrótce odkryto, że jego umiejętności walki znacznie przewyższają zdolności magiczne. Teraz służy w nieśmiertelnej armii z Deyji, marząc, że pewnego dnia dołączy do szeregów prawdziwych nekromantów. |
|||
Specjalność: | |||
Ożywieńcy: Kontrolowani przez bohatera ożywieńcy oraz zombie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Odporność |
||
Dodatkowe: | |||
Przyśpieszenie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Vokialwampir, mężczyzna |
|||
Biografia: Blisko cztery wieki temu Vokial rządził własnym królestwem, ale z upływem czasu był coraz bardziej znudzony codziennymi obowiązkami. W końcu rzucił wszystko, by wrócić do życia awanturnika, które najbardziej mu odpowiadało. Należy do starszyzny wampirów. |
|||
Specjalność: | |||
Wampiry: Kontrolowane przez bohatera wampiry oraz wampirzy lordowie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Artyleria |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Moandorlisz, mężczyzna |
|||
Biografia: Charyzma Moandora pozostała przy nim nawet wtedy, gdy został zamieniony w lisza. Zaskakujące, ale pozwoliło mu to rekrutować i dowodzić nowymi liszami efektywniej, niż jakiemukolwiek innemu bohaterowi. |
|||
Specjalność: | |||
Lisze: Kontrolowane przez bohatera lisze oraz arcylisze uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Nauka |
||
Dodatkowe: | |||
Spowolnienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Charnaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Charna została uwiedziona przez ponętne ciemne moce. Chociaż skromne zdolności magiczne nigdy nie pozwolą jej zostać prawdziwym Nekromantą, jest kimś więcej niż tylko skutecznym wojownikiem. |
|||
Specjalność: | |||
Zjawy: Kontrolowane przez bohatera zjawy oraz upiory uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Taktyka |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Tamikawampir, kobieta |
|||
Biografia: Tamika posiada niezwykłe umiejętności bojowe, które pozwoliły jej zająć wpływową pozycję w siłach zbrojnych Deyji. Oprócz tego, że po prostu dowodzi oddziałami, jest również odpowiedzialna za szkolenie czarnych oraz upiornych rycerzy. |
|||
Specjalność: | |||
Czarni rycerze: Kontrolowani przez bohatera czarni rycerze oraz upiorni rycerze uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Isralisz, kobieta |
|||
Biografia: Isra może nie jest najwspanialszym magiem w Deyji, ale armia pod jej wodzą zdaje się mieć nieproporcjonalnie większą liczbę szkieletów w porównaniu do innych. |
|||
Specjalność: | |||
Nekromancja: Dostaje 5% premii do zdolności Nekromancja na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Nekromancja |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Claviusczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Rodzina Claviusa zawsze wyróżniała się na dworze w Deyji z powodu rozległych włości oraz wpływów politycznych. Clavius, jako najstarszy syn, został wysłany do wojska, jak nakazywała kontynuacja wielopokoleniowej tradycji. Służy chętnie i dobrze. |
|||
Specjalność: | |||
350 sztuk złota: Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Atak |
||
Dodatkowe: | |||
Magiczna strzała | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Galthranwampir, mężczyzna |
|||
Biografia: Przez lata Galthran udoskonalał swe metody tworzenia i dowodzenia szkieletami, co zaowocowało wyraźnymi korzyściami w walce. |
|||
Specjalność: | |||
Szkielety: Kontrolowane przez bohatera szkielety oraz kościeje uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Płatnerz |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Jest w czym wybierać! Upiorni rycerze pod wodzą Tamiki staną się jeszcze potężniejsi i dotrzymają kroku wampirom. Dobrze rozwinięty Moandor odpłaci się większym poziomem niż inni herosi. Vokial, pomimo artylerii jako umiejętności drugorzędnej, specjalizuje się w wampirach, które są trzonem armii nekromantów - warto ich wspomóc. Charna startuje z Taktyką, ale miernie patronuje i tak już słabym widmom. Strakera i jego ślamazarnych zombie nie ratuje nawet Odporność. Galthran znakomicie spisuje się na małych mapach, podczas gdy Isra (która chyba jest najlepszym Rycerzem śmierci) panuje na dużych. Clavius, bohater mocno nastawiony na ofensywę już na starcie, może się przydać gdy nie mamy nikogo innego pod ręką.
Nekromanci
Mroczni Nekromanci z Deyji to bohaterowie reprezentujący Magię w Nekropolii. Przypominają nieco Heretyków - szanse na zdobywanie mocy oraz wiedzy są takie same, wiedzą też co nieco o walce. Zawsze startują z umiejętnością Nekromancji i mają największą szansę na zdobycie magii ziemi oraz znajdowania drogi spośród wszystkich klas parających się magią. Nekromanci będą mieli trudności z uzyskaniem takich zdolności jak Szczęście bądź Odporność.
- Umiejętność klasowa: Nekromancja
- Umiejętność zablokowana: Pierwsza pomoc, Dowodzenie
Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
1 | 0 | 2 | 2 |
Septiennaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: Septienna cierpi na to, co jest przez wielu nazywane "zmarnowaną energią", ponieważ ze swoich ofiar czerpie zdecydowanie więcej energii niż przekazuje jej swoim sługom. Niektórzy twierdzą, że resztę energii kumuluje w sobie, co mogłoby być dobrym wytłumaczeniem, dlaczego się nie starzeje. |
|||
Specjalność: | |||
Fala śmierci: Z każdym nowym poziomem czar Fala śmierci staje się silniejszy; wzór: bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Nauka czarów |
||
Dodatkowe: | |||
Fala śmierci | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Aislinnwampir, kobieta |
|||
Biografia: Aislinn zawsze czuła większe przywiązanie do gruntu pod nogami niż do innych żywiołów. Wielu uważa, że może ona czerpac energię życiową z ziemi zaledwie będąc z nią w kontakcie. |
|||
Specjalność: | |||
Deszcz meteorów: Z każdym nowym poziomem czar Deszcz meteorów staje się silniejszy; wzór: bazowe obrażenia czaru + bazowe obrażenia czaru * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Mądrość |
||
Dodatkowe: | |||
Deszcz meteorów | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Sandrolisz, mężczyzna |
|||
Biografia: Sandro studiował nekromancję najpierw pod kuratelą maga, a później lisza, Ethrica. Sandro przeszedł wzdłuż i wszerz całe Enroth i Erathię, a obecnie służy Finneasowi Vilmarowi, przywódcy nekromantów z Deyji. |
|||
Specjalność: | |||
Talent magiczny: Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Talent magiczny |
||
Dodatkowe: | |||
Spowolnienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Nimbusczłowiek, mężczyzna |
|||
Biografia: Kiedy Nimbus był małym chłopcem, miał psa, który w końcu zdechł ze starości. Nimbus odkrył, że składając w ofierze małego ptaszka lub inne stworzenia mógł wskrzesić swojego ulubieńca. Wyczyn ten powtarzał za każdym razem, gdy jego pies umierał. Zanim zdał sobie z tego sprawę, poznał pierwsze tajniki nekromancji. |
|||
Specjalność: | |||
Sokoli wzrok: Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Sokoli wzrok |
||
Dodatkowe: | |||
Tarcza | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Thantwampir, mężczyzna |
|||
Biografia: Nikt nie zna prawdziwego wieku Thanta. Podobno walczył za Erathię podczas Wojen Drzewnych, ale padł wtedy ofiarą wampira w czasie całonocnego marszu przez Phynaxię. |
|||
Specjalność: | |||
Ożywienie: Z każdym nowym poziomem czar Ożywienie staje się silniejszy; wzór: bazowe przywrócone punkty życia + bazowe przywrócone punkty życia * 0,03 * poziom bohatera / poziom jednostki. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowy Mistycyzm |
||
Dodatkowe: | |||
Ożywienie | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Xsilisz, kobieta |
|||
Biografia: Xsi należała do garstki kobiet, które wybrano do transformacji w lisza. Było warto, ponieważ posiada ona jedyną w swoim rodzaju odporność na fizyczne zniszczenie; sztuczkę, która nie raz uratowała jej życie. |
|||
Specjalność: | |||
Kamienna skóra: Zaklęcie Kamienna skóra ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
|
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Nauka |
||
Dodatkowe: | |||
Kamienna skóra | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Vidominaczłowiek, kobieta |
|||
Biografia: W czasach młodości Vidomina zapowiadała się na wspaniałego alchemika, ale wyjechała z Bracady, kiedy wyszło na jaw, że wykorzystuje swoje zdolności nie do ożywiania rzeczy martwych z natury, ale do ożywiania rzeczy kiedyś żywych. |
|||
Specjalność: | |||
Nekromancja: Dostaje 5% premii do zdolności Nekromancja na poziom. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Zaawansowana Nekromancja |
Brak umiejętności | ||
Dodatkowe: | |||
Klątwa | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Nagashlisz, mężczyzna |
|||
Biografia: Nagash był potężnym czarodziejem zanim poświęcił się "wiecznemu życiu" lisza. Posiada wiele ziem, chociaż większość z nich leży w granicach opustoszałego Deyja. |
|||
Specjalność: | |||
350 sztuk złota: Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy. |
|||
Umiejętności początkowe: | |||
Podstawowa Nekromancja |
Podstawowa Inteligencja |
||
Dodatkowe: | |||
Ochrona przed powietrzem | Brak machiny | ||
Powrót do góry |
Którego wybrać?
Podobnie jak w przypadku klasy Mocy, twórcy postarali się o w miarę sensownych bohaterów. Zacznijmy od Septienny, która w teorii na wyższych poziomach powinna być maszyną do zabijania żywych stworzeń. Niestety, sęk w tym, że obrażenia Fali śmierci nawet przy niewiarygodnie wysokiej mocy magicznej to raczej łaskotki. Dla przeciwwagi, Deszcz meteorów Aislinn jest wprost niszczycielski. Słynny Sandro, który towarzyszy nam od początku serii, doczekał się specjalizacji w Talencie magicznym. Nie jest tak potężny jak inni bohaterowie tego typu, ale w porównaniu z pozostałymi Nekromantami trzyma formę. Nimbus - jak nie trudno zgadnąć - jest porażką, należy omijać go szerokim łukiem. Warto kilka chwil poświęcić Thantowi, który najlepiej spełnia swoją rolę. Przy nim bardziej liczy się ilość, niż jakość (co jak ulał pasuje do Nekromantów ożywiających szkielety). Xsi szybko nabywa doświadczenia, a jej Kamienna skóra znacznie poprawia obronę sojuszniczych oddziałów, co bardzo się przydaje przy brakach w defensywie. Vidomina może władać większą ilością szkieletów, chociaż nie robi tego tak dobrze, jak Isra. Ostatni heros - Nagash - niestety nie ma nic ciekawego do zaprezentowania. Jego czar jest nieprzydatny, a talent początkowy mógłby być nieco lepszy.