Dyplomacja |
|
Podstawowy
25% stworzeń, które normalnie uciekłyby przed twoją armią, może się do ciebie przyłączyć. Koszt poddania sie innemu bohaterowi zmniejsza się o 20%. |
|
Zaawansowany
50% stworzeń, które normalnie uciekłyby przed twoją armią, może się do ciebie przyłączyć. Koszt poddania sie innemu bohaterowi zmniejsza się o 40%. |
|
Ekspert
100% stworzeń, które normalnie uciekłyby przed twoją armią, może się do ciebie przyłączyć. Koszt poddania sie innemu bohaterowi zmniejsza się o 60%. |
|
Bardzo, ale to bardzo przydatna zdolność, szczególnie na wielkich mapach. Dyplomacja znacznie zwiększa szansę na przyłączenie się oraz ilość przyłączanych stworzeń. Jeżeli w armii bohatera są jednostki z tej samej frakcji lub tego samego typu (wersja ulepszona, bądź nieulepszona gra rolę) szanse na przyłączenie są większe. Im silniejsza armia, którą kieruje bohater - tym lepiej. Ponadto, każdy poziom Dyplomacji sprawia, że bohater będzie szybciej mógł odwiedzić Bibliotekę oświecenia (ekspercka Dyplomacja pozwala na naukę w Bibliotece już na 4 poziomie doświadczenia!). Ciekawostką jest to, że łatwy poziom trudności zwiększa zdolność Dyplomacji o 1 (ale nie może przekroczyć 3. poziomu). Wymarzony talent dla Nekromanty. |
|
Finanse |
|
Podstawowy
Bohater dostarcza królestwu dziennie 125 sztuk złota. |
|
Zaawansowany
Bohater dostarcza królestwu dziennie 250 sztuk złota. |
|
Ekspert
Bohater dostarcza królestwu dziennie 500 sztuk złota. |
|
Na ekspercie, bohater dostarcza 3500 sztuk złota na tydzień. Nie jest to zły wynik, pieniądze zawsze mile widziane, ale definitywnie nie jest to umiejętność dla głównego bohatera. Całkiem efektywna na małych mapach gdzie w krótkim czasie trzeba być gotowym do boju, ale też gdy rozgrywka toczy się na poziomie niemożliwym i doskwiera brak surowców. |
|
Logistyka |
|
Podstawowy
Zwiększa o 10% liczbę punktów ruchu bohatera na lądzie. |
|
Zaawansowany
Zwiększa o 20% liczbę punktów ruchu bohatera na lądzie. |
|
Ekspert
Zwiększa o 30% liczbę punktów ruchu bohatera na lądzie. |
|
Logistyka jest niezbędna dla absolutnie każdego. Szybszy ruch po mapie przygody to ogromna przewaga nad przeciwnikiem (można zwiedzić więcej lokacji oraz w razie ucieczki wroga, można z łatwością go dogonić). Nie ma co się rozwodzić - brać zawsze gdy jest taka możliwość. |
|
Nauka |
|
Podstawowy
Zwiększa o 5% liczbę punktów doświadczenia otrzymywanych przez bohatera. |
|
Zaawansowany
Zwiększa o 10% liczbę punktów doświadczenia otrzymywanych przez bohatera. |
|
Ekspert
Zwiększa o 15% liczbę punktów doświadczenia otrzymywanych przez bohatera. |
|
Na papierze, Nauka może wydawać się sensownym i wartym uwagi talentem. Nic bardziej mylnego - zakładając, że ekspercką Naukę osiągniemy już na 3 poziomie, efekty będzie można zobaczyć dopiero kilkanaście poziomów później... Na zwykłym scenariuszu miejsca na Naukę raczej nie ma. Wybranie tego talentu może mieć jakieś uzasadnienie tylko wtedy, gdy gramy na mapie XL z ogromną ilością doświadczenia (i bohater z pewnością przekroczy poziom 30-40) lub w kampaniach, ale w obu tych wypadkach radzę mocno się zastanowić czy warto marnować jedno miejsce na umiejętność drugorzędną dla dosłownie kilku punktów więcej w umiejętnościach podstawowych. |
|
Nawigacja |
|
Podstawowy
Zwiększa o 50% liczbę punktów ruchu bohatera na wodzie. |
|
Zaawansowany
Zwiększa o 100% liczbę punktów ruchu bohatera na wodzie. |
|
Ekspert
Zwiększa o 150% liczbę punktów ruchu bohatera na wodzie. |
|
Nawigacja jest niezbędna na mapach z wyspami. Nie ma ich wiele, ale nie zmienia to faktu, że talent ten jest bardzo efektywny i jeżeli istnieje uzasadniona potrzeba - należy się go koniecznie nauczyć. |
|
Nekromancja |
|
Podstawowy
Zwraca 10% zabitych w walce przeciwników jako szkielety. |
|
Zaawansowany
Zwraca 20% zabitych w walce przeciwników jako szkielety. |
|
Ekspert
Zwraca 30% zabitych w walce przeciwników jako szkielety. |
|
Zdolność, która decyduje o sile Nekropolii. Dzięki nekromancji można uzbierać astronomiczną sumę szkieletów (bądź innych nieumarłych, jeżeli jest się w posiadaniu Płaszcza Nieumarłego Króla). Gorąco polecam bohatera ze specjalizacją w tej umiejętności, gdyż w tym wypadku sprawdza się zasada "ilość ponad jakość". |
|
Odkrywanie |
|
Podstawowy
Zwiększa pole widzenia bohatera o 1. |
|
Zaawansowany
Zwiększa pole widzenia bohatera o 2. |
|
Ekspert
Zwiększa pole widzenia bohatera o 3. |
|
Umiejętność ważna dla skautów. Odkrycie terenu w krótszym czasie pozwoli na efektywne zaplanowanie ruchu. Można też szybko się dowiedzieć gdzie jest teren wroga, a także monitorować jego ruchy. Zdolność ta jest w porządku, ale na pewno na jej miejsce znajdą się lepsze. |
|
Znajdowanie drogi |
|
Podstawowy
Bohater nie ponosi kar przy ruchu po spękanej ziemi. Kara przy ruchu po piasku i śniegu wynosi 20%, a po bagnach - 35%. |
|
Zaawansowany
Brak kar przy ruchu po spękanej ziemi, piasku i śniegu, 20% straty ruchu po bagnach. |
|
Ekspert
Brak kar przy poruszaniu się po trudnym terenie. |
|
Bardzo "sytuacyjny" talent. Przyda się szczególnie frakcjom, których rodzimy teren nie spowalnia bohatera. Umiejętność ta jest za to najmniej przydatna u bohaterów Cytadeli, ponieważ nie ponoszą oni kar za ruch po bagnie tak długo, jak ich armia składa się wyłącznie z oddziałów tej frakcji. Jeżeli na mapie nie ma zbyt wielu trudnych terenów, Znajdowanie drogi można sobie podarować. |