Poziom 1
Gremlin | Większy gremlin | |||
---|---|---|---|---|
3 | 4 | |||
3 | 4 | |||
brak | 8 | |||
4 | 4 | |||
1-2 | 1-2 | |||
4 | 5 | |||
naziemny | strzelec | |||
30 | 40 | |||
16 | 16 | |||
|
|
|||
To jedne z najsłabszych jednostek w grze. Mizerne życie i obrażenia, wersja podstawowa tej jednostki nie nadaje się zupełnie do niczego. Liczy się tylko większy gremlin, który dzięki umiejętności strzelania jest jedną z najprzydatniejszych jednostek pierwszego poziomu. Aktu ulepszenia polecam dokonać jak najszybciej, najlepiej na początku rozgrywki - wtedy walka z pierwszymi przeciwnikami jest dużo łatwiejsza. Gremlin jednak nie będzie nigdy ważnym elementem armii Fortecy, jego obrażenia są zbyt niskie by mógł wyrządzić poważne szkody, do tego gremlin ma - wbrew pozorom - niezbyt wysoką populację, a to ze względu na brak budyku dodającego mu przyrost. Co ciekawe - nie ma w HoMM3 bohatera z ze specjalnością w tych stworzeniach czego osobiście nie rozumiem. Przecież gremlin rush został wyeliminowany dawno temu. Większy gremlin ma 8 sztuk amunicji. Wystarcza to na większość walk, ale jeżeli cokolwiek w Fortecy potrzebuje wózka z amunicją, to właśnie on. Poza tym wózek zasłania z jednej strony jednostkę stojącą w rogu mapy. To dziwne, ale gremlin po ulepszeniu dostaje kary do walki wręcz. Specjalista: brak |
||||
Powrót do góry |
Poziom 2
Kamienny gargulec | Obsydianowy gargulec | |||
---|---|---|---|---|
6 | 7 | |||
6 | 7 | |||
brak | brak | |||
16 | 16 | |||
2-3 | 2-3 | |||
6 | 9 | |||
latający | latający | |||
130 | 160 | |||
9 (+4) | 9 (+4) | |||
|
|
|||
Nietypowa jednostka, zarówno pod względem statystyk jak i właściwości. Z technicznego punktu widzenia gargulec zachowuje się jak golem - jest odporny na truciznę, postarzenie, zabójcze spojrzenie, nie da się go wskrzesić ani przestraszyć, jednocześnie ma morale i jest podatny na zaklęcia umysłu. Do tego gargulec łączy wysokie życie z szybkością (ulepszona wersja ma aż 9 szybkości) i przyzwoitymi statystykami. Obrażenia ma przeciętne, ale za to jego przyrost jest najwyższy z jednostek drugiego poziomu (22 ze Skrzydłami stwórcy). Ulepszenie jest bardzo wskazane ze względu na duży bonus do szybkości - po tym gargulec nadaje się nawet do blokowania strzelców (z tym, że wypada go najpierw przyspieszyć). Niestety jednostka ta ma swoją cenę i nie jest ona niska. Wszystkie odporności: wskrzeszenie czarciego lorda, plaga zombie, wyssanie życia wampira, trująca chmura, postarzenie, zabójcze spojrzenie, trucizna, Wskrzeszenie, Ofiara (nie może być też złożony w ofierze). Specjalista: Piquedram |
||||
Powrót do góry |
Poziom 3
Kamienny golem | Żelazny golem | |||
---|---|---|---|---|
7 | 9 | |||
10 | 10 | |||
brak | brak | |||
30 | 35 | |||
4-5 | 4-5 | |||
3 | 5 | |||
naziemny | naziemny | |||
150 | 200 | |||
6 | 6 | |||
|
|
|||
Piechota tak ciężka, że cięższej już chyba nie ma. Golem ma doskonałe statystyki - jest pod tym względem w czołówce jednostek trzeciego poziomu, jednocześnie jest dość tani. Największą i jedyną wadą jest straszna ślamazarność - golem jest tak wolny, że dopiero po ulepszeniu może być brany do głównej armii - wcześniej za bardzo ją spowalnia. Jednostka ta świetnie nadaje się do obrony miasta - odnosi znikome obrażenia od czarów, ma mnóstwo życia. Ze względu na wysokie obrażenia Golem sprawdzi się też w ofensywie o ile będzie teleportowany. Jeżeli chcesz grać golemami, wybierz bohaterkę Josephine - zwiększa szybkość golemów zaledwie o 1, ale dla żelaznego golema to i tak 20% więcej. Przyrost tych stworzeń jest niższy niż innych jednostek trzeciego poziomu, ale jeżeli na mapie znajdziemy fabrykę golemów to oprócz tego, że zwiększa ona populację w mieście to można w niej osobno rekrutować ulepszoną oraz nieulepszoną wersję golema. To sprawia, że już jedno siedlisko jednostek 3. poziomu oznacza dla Fortecy znaczny wzrost populacji tej jednostki. Jest jedna mapa poświęcona golemom - Urodzaj na golemy. :) Jako jednostka mechaniczna golem nie posiada morale i jest odporny na wiele czarów. W zasadzie zachowuje się jak nieumarły z tym, że działa nie niego Błogosławieństwo, Klątwa i nie może być wskrzeszany Ożywieniem martwych. Specjalista: Josephine |
||||
Powrót do góry |
Poziom 4
Mag | Arcymag | |||
---|---|---|---|---|
11 | 12 | |||
8 | 9 | |||
24 | 24 | |||
25 | 30 | |||
7-9 | 7-9 | |||
5 | 7 | |||
strzelec | strzelec | |||
350 | 450 | |||
4 | 4 | |||
|
|
|||
Tak naprawdę to mag jest podstawowym strzelcem Fortecy. Względem Heroes 2, gdzie zadebiutowała ta jednostka, spadł o parę poziomów, ale nadal jest bardzo dobry. Zacznijmy od wad - mag ma mało życia. Bardzo mało, mniej niż golem, mniej niż większość jednostek na tym poziomie. Z tego powodu musi być chroniony. Mag jest doskonałym strzelcem, ma wysoki atak i dobre obrażenia, do tego nie ma kar za walkę wręcz, a więc jego efektywność nie spada jeżeli zostanie zablokowany. Obecność maga na polu bitwy bardzo ułatwia rzucanie czarów, Magiczna strzała może kosztować zaledwie 2 many! Bonus ten utrzymuje się nawet gdy zginą wszyscy nasi magowie. Bardzo istotne jest ulepszenie - zyskuje on wiele, przede wszystkim życie oraz szybkość, do tego traci kary za strzelanie przez mury miasta. Ogólnie jest to jedna z najlepszych jednostek czwartego poziomu. Według mnie wersja nieulepszona jest ładniejsza.
Specjalista: Theodorus |
||||
Powrót do góry |
Poziom 5
Dżinn | Wielki dżinn | |||
---|---|---|---|---|
12 | 12 | |||
12 | 12 | |||
brak | brak | |||
40 | 40 | |||
13-16 | 13-16 | |||
7 | 11 | |||
latający | latający | |||
550 | 600 | |||
3 | 3 | |||
|
|
|||
Bardzo ofensywna jednostka, jedna z tych, które ulepsza się ze względu na znaczy wzrost szybkości. Dżinn ma dobre obrażenia, ale mało życia, dlatego trzeba uważać, gdy się nim szarżuje. Ulepszenie niestety nie zmienia tego stanu, ale dodaje dżinnowi świetną umiejętność - możliwość rzucania losowych błogosławieństw na sojuszników. Dżinn ma 6 mocy i rzuca zaklęcia każdej magii na poziomie zaawansowanym. Wartości te nie zależą od liczby dżinnów w oddziale dlatego, jeżeli masz wolne sloty w armii, warto podzielić dżinny na oddział główny, służący do ataku i mniejsze - do wspomagania zaklęciami. Jeżeli walczysz na magicznej ziemi, dżinn będzie rzucał czary masowe. Dżinny, jako że są przeciwieństwem złych duchów ifrytów, zadają im 150% normalnych obrażeń. Ciekawostką jest to, że Forteca ma aż dwóch bohaterów ze specjalnością w dżinnach. Specjalista: Thane, Iona |
||||
Powrót do góry |
Poziom 6
Naga | Królewska naga | |||
---|---|---|---|---|
16 | 16 | |||
13 | 13 | |||
brak | brak | |||
110 | 110 | |||
20 | 30 | |||
5 | 7 | |||
naziemny | naziemny | |||
1100 | 1600 | |||
2 | 2 | |||
|
|
|||
Wzbudza grozę. Jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza jednostka na tym poziomie. Jej największą i jedyną konkurencją jest upiorny rycerz z Nekropolii. W walkach 1 na 1 naga wygrywa większość pojedynków, wszystko zależy od częstotliwości specjalnych ataków rycerza. Prywatnie naga jest stabilna emocjonalnie - zadaje zawsze takie same obrażenia, a te są - po ulepszeniu - gigantyczne. Ze swoją umiejętnością powstrzymywania kontrataku nagi są jednymi z najbardziej efektywnych pieszych (pełzanych?) oddziałów, dlatego warto ponieść koszta ulepszenia i rekrutacji. Nagi są bowiem najdroższym oddziałem szóstego poziomu. Są, na ten przykład, droższe od behemota. Całe szczęście, że
doskonałe parametry ofensywne nie odbijają się na niskiej defensywie - naga ma przeciętną obronę, ale dużo życia. Jak na tak drogie miasto jej siedlisko jest tanie.
Specjalista: Fafner |
||||
Powrót do góry |
Poziom 7
Gigant | Tytan | |||
---|---|---|---|---|
19 | 24 | |||
16 | 24 | |||
brak | 24 | |||
150 | 300 | |||
40-60 | 40-60 | |||
7 | 11 | |||
naziemny | strzelec | |||
2000 1 |
5000 2 |
|||
1 | 1 | |||
|
|
|||
Jednostka ta ma zaszczyt posiadać największe obrażenia wśród jednostek możliwych do rekrutacji w mieście. Wersja nieulepszona to tradycyjnie tylko zapowiedź tego, co nas czeka po wysupłaniu absurdalnej kwoty na ulepszenie. Tytan potrafi strzelać, ma dwa razy więcej życia, lepsze statystyki i jest znacznie szybszy. Najlepszy strzelec w grze, jedna z najlepszych jednostek siódmego poziomu. Bardzo przydaje się odporność na czary umysłu - dzięki temu tytan nie może być oślepiony ani nie może "zapomnieć" jak się rzuca pioruny. Nienawiść do czarnych smoków to przydatny bonus. Zaletą giganta jest tanie siedlisko, dlatego nawet jeżeli nie masz kasy na ulepszenie, możesz wybudować Świątynię obłoków i zbierać gigantów, którzy będą czekać na lepsze czasy. Specjalista: brak |
||||
Powrót do góry |