Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Mone Macarone, napisano 3 listopada 2024 Przejdź
  • Kampania in the wake of gods?
    Autor: rekreator12e, napisano 21 października 2024 Przejdź
  • Rozdzielczość jak ustawić
    Autor: Lachamczun, napisano 20 października 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Predicament
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Central Valley
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Imperium w popiołach
    Autor: Kazmirz1993, dodano Zobacz

Forteca

Poziom 1

Gremlin Większy gremlin
3 Atak 4
3 Obrona 4
brak Strzały 8
4 Życie 4
1-2 Obrażenia 1-2
4 Szybkość 5
naziemny Typ strzelec
30 Cena 40
16 Przyrost 16
  • brak zdolności
Zdolności specjalne
  • brak zdolności
To jedne z najsłabszych jednostek w grze. Mizerne życie i obrażenia, wersja podstawowa tej jednostki nie nadaje się zupełnie do niczego. Liczy się tylko większy gremlin, który dzięki umiejętności strzelania jest jedną z najprzydatniejszych jednostek pierwszego poziomu. Aktu ulepszenia polecam dokonać jak najszybciej, najlepiej na początku rozgrywki - wtedy walka z pierwszymi przeciwnikami jest dużo łatwiejsza. Gremlin jednak nie będzie nigdy ważnym elementem armii Fortecy, jego obrażenia są zbyt niskie by mógł wyrządzić poważne szkody, do tego gremlin ma - wbrew pozorom - niezbyt wysoką populację, a to ze względu na brak budyku dodającego mu przyrost. Co ciekawe - nie ma w HoMM3 bohatera z ze specjalnością w tych stworzeniach czego osobiście nie rozumiem. Przecież gremlin rush został wyeliminowany dawno temu. Większy gremlin ma 8 sztuk amunicji. Wystarcza to na większość walk, ale jeżeli cokolwiek w Fortecy potrzebuje wózka z amunicją, to właśnie on. Poza tym wózek zasłania z jednej strony jednostkę stojącą w rogu mapy.

To dziwne, ale gremlin po ulepszeniu dostaje kary do walki wręcz.

Specjalista: brak
Powrót do góry

Poziom 2

Kamienny gargulec Obsydianowy gargulec
6 Atak 7
6 Obrona 7
brak Strzały brak
16 Życie 16
2-3 Obrażenia 2-3
6 Szybkość 9
latający Typ latający
130 Cena 160
9 (+4) Przyrost 9 (+4)
  • jednostka nieożywiona
Zdolności specjalne
  • jednostka nieożywiona
Nietypowa jednostka, zarówno pod względem statystyk jak i właściwości. Z technicznego punktu widzenia gargulec zachowuje się jak golem - jest odporny na truciznę, postarzenie, zabójcze spojrzenie, nie da się go wskrzesić ani przestraszyć, jednocześnie ma morale i jest podatny na zaklęcia umysłu. Do tego gargulec łączy wysokie życie z szybkością (ulepszona wersja ma aż 9 szybkości) i przyzwoitymi statystykami. Obrażenia ma przeciętne, ale za to jego przyrost jest najwyższy z jednostek drugiego poziomu (22 ze Skrzydłami stwórcy). Ulepszenie jest bardzo wskazane ze względu na duży bonus do szybkości - po tym gargulec nadaje się nawet do blokowania strzelców (z tym, że wypada go najpierw przyspieszyć). Niestety jednostka ta ma swoją cenę i nie jest ona niska.

Wszystkie odporności:
wskrzeszenie czarciego lorda, plaga zombie, wyssanie życia wampira, trująca chmura, postarzenie, zabójcze spojrzenie, trucizna, Wskrzeszenie, Ofiara (nie może być też złożony w ofierze).

Specjalista: Piquedram
Powrót do góry

Poziom 3

Kamienny golem Żelazny golem
7 Atak 9
10 Obrona 10
brak Strzały brak
30 Życie 35
4-5 Obrażenia 4-5
3 Szybkość 5
naziemny Typ naziemny
150 Cena 200
6 Przyrost 6
  • jednostka mechaniczna
  • obniża obrażenia od magii o 50%
Zdolności specjalne
  • jednostka mechaniczna
  • obniża obrażenia od magii o 75%
Piechota tak ciężka, że cięższej już chyba nie ma. Golem ma doskonałe statystyki - jest pod tym względem w czołówce jednostek trzeciego poziomu, jednocześnie jest dość tani. Największą i jedyną wadą jest straszna ślamazarność - golem jest tak wolny, że dopiero po ulepszeniu może być brany do głównej armii - wcześniej za bardzo ją spowalnia. Jednostka ta świetnie nadaje się do obrony miasta - odnosi znikome obrażenia od czarów, ma mnóstwo życia. Ze względu na wysokie obrażenia Golem sprawdzi się też w ofensywie o ile będzie teleportowany. Jeżeli chcesz grać golemami, wybierz bohaterkę Josephine - zwiększa szybkość golemów zaledwie o 1, ale dla żelaznego golema to i tak 20% więcej. Przyrost tych stworzeń jest niższy niż innych jednostek trzeciego poziomu, ale jeżeli na mapie znajdziemy fabrykę golemów to oprócz tego, że zwiększa ona populację w mieście to można w niej osobno rekrutować ulepszoną oraz nieulepszoną wersję golema. To sprawia, że już jedno siedlisko jednostek 3. poziomu oznacza dla Fortecy znaczny wzrost populacji tej jednostki.

Jest jedna mapa poświęcona golemom - Urodzaj na golemy. :)

Jako jednostka mechaniczna golem nie posiada morale i jest odporny na wiele czarów. W zasadzie zachowuje się jak nieumarły z tym, że działa nie niego Błogosławieństwo, Klątwa i nie może być wskrzeszany Ożywieniem martwych.

Specjalista: Josephine
Powrót do góry

Poziom 4

Mag Arcymag
11 Atak 12
8 Obrona 9
24 Strzały 24
25 Życie 30
7-9 Obrażenia 7-9
5 Szybkość 7
strzelec Typ strzelec
350 Cena 450
4 Przyrost 4
  • brak kar w walce wręcz
  • obniża koszt zaklęc bohatera o 2
Zdolności specjalne
  • brak kar w walce wręcz
  • obniża koszt zaklęc bohatera o 2
  • brak kar za strzelanie przez mury
Tak naprawdę to mag jest podstawowym strzelcem Fortecy. Względem Heroes 2, gdzie zadebiutowała ta jednostka, spadł o parę poziomów, ale nadal jest bardzo dobry. Zacznijmy od wad - mag ma mało życia. Bardzo mało, mniej niż golem, mniej niż większość jednostek na tym poziomie. Z tego powodu musi być chroniony. Mag jest doskonałym strzelcem, ma wysoki atak i dobre obrażenia, do tego nie ma kar za walkę wręcz, a więc jego efektywność nie spada jeżeli zostanie zablokowany. Obecność maga na polu bitwy bardzo ułatwia rzucanie czarów, Magiczna strzała może kosztować zaledwie 2 many! Bonus ten utrzymuje się nawet gdy zginą wszyscy nasi magowie. Bardzo istotne jest ulepszenie - zyskuje on wiele, przede wszystkim życie oraz szybkość, do tego traci kary za strzelanie przez mury miasta. Ogólnie jest to jedna z najlepszych jednostek czwartego poziomu. Według mnie wersja nieulepszona jest ładniejsza.

Specjalista: Theodorus
Powrót do góry

Poziom 5

Dżinn Wielki dżinn
12 Atak 12
12 Obrona 12
brak Strzały brak
40 Życie 40
13-16 Obrażenia 13-16
7 Szybkość 11
latający Typ latający
550 Cena 600
3 Przyrost 3
  • nienawidzi ifrytów
Zdolności specjalne
  • nienawidzi ifrytów
  • rzuca losowe
    pozytywne zaklęcia
Bardzo ofensywna jednostka, jedna z tych, które ulepsza się ze względu na znaczy wzrost szybkości. Dżinn ma dobre obrażenia, ale mało życia, dlatego trzeba uważać, gdy się nim szarżuje. Ulepszenie niestety nie zmienia tego stanu, ale dodaje dżinnowi świetną umiejętność - możliwość rzucania losowych błogosławieństw na sojuszników. Dżinn ma 6 mocy i rzuca zaklęcia każdej magii na poziomie zaawansowanym. Wartości te nie zależą od liczby dżinnów w oddziale dlatego, jeżeli masz wolne sloty w armii, warto podzielić dżinny na oddział główny, służący do ataku i mniejsze - do wspomagania zaklęciami. Jeżeli walczysz na magicznej ziemi, dżinn będzie rzucał czary masowe. Dżinny, jako że są przeciwieństwem złych duchów ifrytów, zadają im 150% normalnych obrażeń.

Ciekawostką jest to, że Forteca ma aż dwóch bohaterów ze specjalnością w dżinnach.

Specjalista: Thane, Iona
Powrót do góry

Poziom 6

Naga Królewska naga
16 Atak 16
13 Obrona 13
brak Strzały brak
110 Życie 110
20 Obrażenia 30
5 Szybkość 7
naziemny Typ naziemny
1100 Cena 1600
2 Przyrost 2
  • przeciwnik nie kontratakuje
Zdolności specjalne
  • przeciwnik nie kontratakuje
Wzbudza grozę. Jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza jednostka na tym poziomie. Jej największą i jedyną konkurencją jest upiorny rycerz z Nekropolii. W walkach 1 na 1 naga wygrywa większość pojedynków, wszystko zależy od częstotliwości specjalnych ataków rycerza. Prywatnie naga jest stabilna emocjonalnie - zadaje zawsze takie same obrażenia, a te są - po ulepszeniu - gigantyczne. Ze swoją umiejętnością powstrzymywania kontrataku nagi są jednymi z najbardziej efektywnych pieszych (pełzanych?) oddziałów, dlatego warto ponieść koszta ulepszenia i rekrutacji. Nagi są bowiem najdroższym oddziałem szóstego poziomu. Są, na ten przykład, droższe od behemota. Całe szczęście, że doskonałe parametry ofensywne nie odbijają się na niskiej defensywie - naga ma przeciętną obronę, ale dużo życia. Jak na tak drogie miasto jej siedlisko jest tanie.

Specjalista: Fafner
Powrót do góry

Poziom 7

Gigant Tytan
19 Atak 24
16 Obrona 24
brak Strzały 24
150 Życie 300
40-60 Obrażenia 40-60
7 Szybkość 11
naziemny Typ strzelec
2000
1
Cena 5000
2
1 Przyrost 1
  • odporny na zaklęcia umysłu
Zdolności specjalne
  • odporny na zaklęcia umysłu
  • brak kar w walce wręcz
  • nienawidzi czarnych smoków
Jednostka ta ma zaszczyt posiadać największe obrażenia wśród jednostek możliwych do rekrutacji w mieście. Wersja nieulepszona to tradycyjnie tylko zapowiedź tego, co nas czeka po wysupłaniu absurdalnej kwoty na ulepszenie. Tytan potrafi strzelać, ma dwa razy więcej życia, lepsze statystyki i jest znacznie szybszy. Najlepszy strzelec w grze, jedna z najlepszych jednostek siódmego poziomu. Bardzo przydaje się odporność na czary umysłu - dzięki temu tytan nie może być oślepiony ani nie może "zapomnieć" jak się rzuca pioruny. Nienawiść do czarnych smoków to przydatny bonus.

Zaletą giganta jest tanie siedlisko, dlatego nawet jeżeli nie masz kasy na ulepszenie, możesz wybudować Świątynię obłoków i zbierać gigantów, którzy będą czekać na lepsze czasy.

Specjalista: brak
Powrót do góry