Poziom 1
Gnoll | Gnoll maruder | |||
---|---|---|---|---|
3 | 4 | |||
5 | 6 | |||
brak | brak | |||
6 | 6 | |||
2-3 | 2-3 | |||
4 | 5 | |||
naziemny | naziemny | |||
50 | 70 | |||
12 (+6) | 12 (+6) | |||
|
|
|||
"Solidna" - to słowo najlepiej opisuje tę jednostkę. Gnoll ma dobre parametry ataku i obrony, obrażenia i życie również powyżej przeciętnej. Niestety, jednostka ta jest rzadko używana ze względu na niską szybkość. Cytadela ma dużo ciężkich oddziałów do walki wręcz, dlatego gnoll jest jedną z najmniej użytecznych jednostek pierwszego poziomu. Ulepszenie zwiększa nieznacznie parametry jednostki, ale kosztuje aż 10 drewna, więc gnoll często pozostaje nieulepszony aż do średniej fazy gry.
Specjalista: Drakon |
||||
Powrót do góry |
Poziom 2
Jaszczuroczłek | Reptilion | |||
---|---|---|---|---|
5 | 6 | |||
6 | 8 | |||
12 | 24 | |||
14 | 15 | |||
2-3 | 2-5 | |||
4 | 5 | |||
strzelec | strzelec | |||
110 | 140 | |||
9 | 9 | |||
|
|
|||
Kontrowersyjna jednostka, jej historię można podzielić na "przed" i "po" patchu. Przed patchem Cytadela była niemal pozbawiona strzelca, niskie obrażenia sprawiały, że jaszczuroczłek nie dawał praktycznie żadnej przewagi. Potem jednostka ta dostała solidny bonus do obrażeń i aktualnie to jeden z najlepszych oddziałów drugiego poziomu, ale pokazuje to dopiero po ulepszeniu. To na szczęście nie jest drogie, a dostajemy razem z nim bonus do ataku, obrony, życia, obrażeń i szybkości! Reptilion łączy możliwość strzelania z wysokimi obrażeniami i punktami życia. Zaklęcie Błogosławieństwo jest bardziej niż wskazane.
Specjalista: Wystan |
||||
Powrót do góry |
Poziom 3
Ważka | Smocza ważka | |||
---|---|---|---|---|
7 | 8 | |||
9 | 10 | |||
brak | brak | |||
20 | 20 | |||
2-5 | 2-5 | |||
9 | 13 | |||
latający | latający | |||
220 | 240 | |||
8 | 8 | |||
|
|
|||
Ten lekki oddział średnio sprawdza się w walce, ma za to wielkie znaczenie strategiczne. Przede wszystkim, z tę jednostka Cytadela ma w zasadzie zapewniony pierwszy ruch podczas walki - jedynie ulepszony ifryt i jednostki 7. poziomu mogą konkurować z ważką pod względem szybkości. Nie mniej ważne są specjalne umiejętności tej jednostki - ważka niweluje wszystkie pozytywne zaklęcia, pod których wpływem znajduje się atakowany przeciwnik. Ponadto, ulepszona wersja rzuca zaklęcie Osłabienie na poziomie eksperckim podczas ataku. Zaklęcie to zmniejsza atak wrogiego oddziału o 6 i trwa 3 tury. Ulepszenie zwiększa też atak i obronę o 1 oraz szybkość o 4.
Czasem opłaca się podzielić ważki na kilka oddziałów, aby w ten sposób negować pozytywne zaklęcia rzucane przez przeciwnika. Ważka to też idealna jednostka do blokowania wrogich strzelców. Specjalista: Korbac |
||||
Powrót do góry |
Poziom 4
Bazyliszek | Bazyliszek większy | |||
---|---|---|---|---|
11 | 12 | |||
11 | 12 | |||
brak | brak | |||
35 | 40 | |||
6-10 | 6-10 | |||
5 | 7 | |||
naziemny | naziemny | |||
325 | 400 | |||
4 | 4 | |||
|
|
|||
Ciężka, sześcionożna piechota. Bazyliszek to jeden z silniejszych oddziałów czwartego poziomu. Można powiedzieć, że bazyliszek to typowa jednostka Cytadeli: ma dużo życia, zadaje wysokie obrażenia, jednocześnie jest dość wolny, a przez to mniej przydatny niż ważka czy wiwerna. Konieczne jest ulepszenie, które nie dość, że dodaje 5 punktów życia to jeszcze zwiększa szybkość o 2. Co ciekawe - bazyliszek jest jedyną jednostką czwartego poziomu, którą można mieć już na samym początku - wystarczy wybrać Brona jako startowego bohatera.
Zarówno bazyliszek jak i jego ulepszona wersja mają 20% szans na zamianę przeciwnika w kamień. Potraktowana w ten sposób jednostka nie może nic zrobić przez 3 tury. Skamieniały oddział otrzymuje tylko 50% obrażeń, a czar zostaje przerwany, jeżeli jednostce zostaną zadane jakiekolwiek obrażenia. Wbrew pozorom jest to mało przydatna umiejętność - ma zbyt małą szansę na powodzenie, a efekt nie jest lepszy od zwykłego Oślepienia. W przeciwieństwie jednak do tego ostatniego, zamiana w kamień działa na nieumarłych, żywiołaki i jednostki nieożywione. Specjalista: Bron |
||||
Powrót do góry |
Poziom 5
Gorgona | Wielka gorgona | |||
---|---|---|---|---|
10 | 11 | |||
14 | 16 | |||
brak | brak | |||
70 | 70 | |||
12-16 | 12-16 | |||
5 | 6 | |||
naziemny | naziemny | |||
525 | 600 | |||
3 | 3 | |||
|
|
|||
Jeden z najsilniejszych punktów w armii Cytadeli. Gorgona jest doskonała zarówno w obronie (dzięki ogromnej liczbie punktów życia) jak i w ataku, dzięki wysokim obrażeniom i specjalnej umiejętności. Jedyną niedogodnością jest dość wysoka cena oraz konieczność ulepszenia, które to wymaga wybudowania dość kosztownego Magazynu zasobów. Jednak po ulepszaniu gorgona zyskuje bezcenną szybkość oraz przede wszystkim zabójczą umiejętność specjalną, dzięki której staje się postrachem jednostek 6. i 7. poziomu. Potężna gorgona ma bowiem podczas ataku, oprócz zadawania zwyczajnych obrażeń, szansę na dodatkowe uśmiercenie kilku jednostek. Liczba zabitych jednostek zależy od liczby gorgon w oddziale. 10 gorgon zabije maksymalnie 1 jednostkę, ale 11 gorgon ma już niewielką szansę na zabicie dodatkowej, 2 jednostki, 21 może zabić 3 stworzenia itd. Umiejętność nie działa zawsze - do jej aktywowania przeprowadzane jest osobne losowanie - każda gorgona w oddziale ma 10% szans na aktywację, tak więc jeżeli mamy np. 20 gorgon to gra 20 razy losuje aktywację z 10% szans powodzenia. Jeżeli chociaż u jednej się uda - gorgona atakuje zabójczym spojrzeniem. W praktyce oznacza to, że jeżeli mamy dużą liczbę gorgon (np. ponad 100) to zabójcze spojrzenie działa zawsze, co tylko zwiększa niszczycielską siłę tej umiejętności. Od 50 gorgon może zginąć zarówno 5 pikinierów jak i 5 archaniołów! To sprawia, że ta jednostka jest idealna do ataku na wysokopoziomowe jednostki - specjalna umiejętność czyni spustoszenie, a olbrzymia wytrzymałość minimalizuje straty od kontrataku. Na dodatek umiejętność ta działa na wszystkie jednostki z wyjątkiem nieumarłych, nieożywionych i golemów. Wszelkie smoki, tytani, behemoty etc. mogą zostać zabici za pomocą zabójczego spojrzenia. Niestety - gorgona nie jest zbyt szybka. Dobrze jest wybrać Alkina jako startowego bohatera; jego specjalność dodaje 1 do szybkości tego żelaznego byka. Specjalista: Alkin |
||||
Powrót do góry |
Poziom 6
Wiwerna | Wiwerna królewska | |||
---|---|---|---|---|
14 | 14 | |||
14 | 14 | |||
brak | brak | |||
70 | 70 | |||
14-18 | 18-22 | |||
7 | 11 | |||
latający | latający | |||
800 | 1100 | |||
2 | 2 | |||
|
|
|||
Chociaż jest konieczna dla armii Cytadeli, to jest najsłabszą jednostką 6. poziomu. Ma niewiele życia, a obrażenia są po prostu śmieszne. Wielką zaletą wiwerny jest za to jej siedlisko - wymaga ono bowiem tylko Siedliska jaszczuroludzi, a więc w sprzyjających okolicznościach można mieć wywerny już w pierwszym dniu rozgrywki! Ułatwia to potyczki z początkowymi przeciwnikami, natomiast w średniej fazie gry liczy się tylko Wiwerna królewska, ze względu na duży bonus do obrażeń i szybkości. Przez to ostatnie wiwerna jest razem z ważką główną siłą zaczepną Cytadeli, dopóki do przeciwnika nie dojdzie bazyliszek i gorgona.
Ulepszona wersja tej jednostki ma też ciekawą umiejętność specjalną - zatruwa przeciwnika, który od momentu zatrucia co turę będzie tracił MAKSYMALNĄ liczbę punktów życia. Zatrucie trwa 3 tury i za każdym razem zabiera 10, 20 lub 30 procent życia czyli np. Starożytny behemot straci 30/60/90 pkt. życia i będzie miał bazowe życie na poziomie 270/240/210 hp. To sprawia, że jednostka staje się bardziej podatna na ataki, ale szansa na zatrucie przeciwnika wynosi tylko 20%. Niestety umiejętność ta nie działa na jednostki, które nie są żywe i może być łatwo usunięta zaklęciem Leczenia. Specjalista: Broghild |
||||
Powrót do góry |
Poziom 7
Hydra | Hydra chaosu | |||
---|---|---|---|---|
16 | 18 | |||
18 | 20 | |||
brak | brak | |||
175 | 250 | |||
25-45 | 25-45 | |||
5 | 7 | |||
naziemny | naziemny | |||
2200 | 3500 1 |
|||
1 | 1 | |||
|
|
|||
Panuje przekonanie, że to najmniej przydatna jednostka siódmego poziomu. Cierpi na to, co większość bestii z Cytadeli - niewielką szybkość. Hydra potrafi być jednak niszczycielska dzięki możliwości atakowania wielu celów jednocześnie oraz brakowi kontrataku od przeciwnika. Jednostka ta wymaga wysokich umiejętności oraz dobrego zaplecza w postaci zaklęć (Przyspieszenia, Teleportu i Kontrataku), które to nie są niestety najsilniejszą stroną tego miasta. Umieszczona za murami zamku lub w pobliżu wrogich strzelców może zabić więcej niż jakakolwiek inna jednostka siódmego poziomu. Hydra popada w skrajności - albo jest doskonała, albo bardzo, bardzo kiepska.
Do tego ma naprawdę fatalne statystyki jak na taki poziom oraz niewiele życia. To ostatnie jest zresztą bardzo dziwne, zważywszy na to, że w poprzednich częściach hydra była najwytrzymalszą jednostką swojego poziomu. Do tego jej cena jest zaskakująco wysoka - jest droższa od znacznie bardziej praktycznego behemota. Specjalista: brak |
||||
Powrót do góry |