Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Mone Macarone, napisano 3 listopada 2024 Przejdź
  • Kampania in the wake of gods?
    Autor: rekreator12e, napisano 21 października 2024 Przejdź
  • Rozdzielczość jak ustawić
    Autor: Lachamczun, napisano 20 października 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Predicament
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Central Valley
    Autor: NN, dodano Zobacz
  • Imperium w popiołach
    Autor: Kazmirz1993, dodano Zobacz

Cytadela

Poziom 1

Gnoll Gnoll maruder
3 Atak 4
5 Obrona 6
brak Strzały brak
6 Życie 6
2-3 Obrażenia 2-3
4 Szybkość 5
naziemny Typ naziemny
50 Cena 70
12 (+6) Przyrost 12 (+6)
  • brak zdolności
Zdolności specjalne
  • brak zdolności
"Solidna" - to słowo najlepiej opisuje tę jednostkę. Gnoll ma dobre parametry ataku i obrony, obrażenia i życie również powyżej przeciętnej. Niestety, jednostka ta jest rzadko używana ze względu na niską szybkość. Cytadela ma dużo ciężkich oddziałów do walki wręcz, dlatego gnoll jest jedną z najmniej użytecznych jednostek pierwszego poziomu. Ulepszenie zwiększa nieznacznie parametry jednostki, ale kosztuje aż 10 drewna, więc gnoll często pozostaje nieulepszony aż do średniej fazy gry.

Specjalista: Drakon
Powrót do góry

Poziom 2

Jaszczuroczłek Reptilion
5 Atak 6
6 Obrona 8
12 Strzały 24
14 Życie 15
2-3 Obrażenia 2-5
4 Szybkość 5
strzelec Typ strzelec
110 Cena 140
9 Przyrost 9
  • brak zdolności
Zdolności specjalne
  • brak zdolności
Kontrowersyjna jednostka, jej historię można podzielić na "przed" i "po" patchu. Przed patchem Cytadela była niemal pozbawiona strzelca, niskie obrażenia sprawiały, że jaszczuroczłek nie dawał praktycznie żadnej przewagi. Potem jednostka ta dostała solidny bonus do obrażeń i aktualnie to jeden z najlepszych oddziałów drugiego poziomu, ale pokazuje to dopiero po ulepszeniu. To na szczęście nie jest drogie, a dostajemy razem z nim bonus do ataku, obrony, życia, obrażeń i szybkości! Reptilion łączy możliwość strzelania z wysokimi obrażeniami i punktami życia. Zaklęcie Błogosławieństwo jest bardziej niż wskazane.

Specjalista: Wystan
Powrót do góry

Poziom 3

Ważka Smocza ważka
7 Atak 8
9 Obrona 10
brak Strzały brak
20 Życie 20
2-5 Obrażenia 2-5
9 Szybkość 13
latający Typ latający
220 Cena 240
8 Przyrost 8
  • zdejmuje z celu pozytywne zaklęcia
Zdolności specjalne
  • zdejmuje z celu pozytywne zaklęcia
  • osłabia cel
Ten lekki oddział średnio sprawdza się w walce, ma za to wielkie znaczenie strategiczne. Przede wszystkim, z tę jednostka Cytadela ma w zasadzie zapewniony pierwszy ruch podczas walki - jedynie ulepszony ifryt i jednostki 7. poziomu mogą konkurować z ważką pod względem szybkości. Nie mniej ważne są specjalne umiejętności tej jednostki - ważka niweluje wszystkie pozytywne zaklęcia, pod których wpływem znajduje się atakowany przeciwnik. Ponadto, ulepszona wersja rzuca zaklęcie Osłabienie na poziomie eksperckim podczas ataku. Zaklęcie to zmniejsza atak wrogiego oddziału o 6 i trwa 3 tury. Ulepszenie zwiększa też atak i obronę o 1 oraz szybkość o 4.

Czasem opłaca się podzielić ważki na kilka oddziałów, aby w ten sposób negować pozytywne zaklęcia rzucane przez przeciwnika. Ważka to też idealna jednostka do blokowania wrogich strzelców.

Specjalista: Korbac
Powrót do góry

Poziom 4

Bazyliszek Bazyliszek większy
11 Atak 12
11 Obrona 12
brak Strzały brak
35 Życie 40
6-10 Obrażenia 6-10
5 Szybkość 7
naziemny Typ naziemny
325 Cena 400
4 Przyrost 4
  • zamienia w kamień
Zdolności specjalne
  • zamienia w kamień
Ciężka, sześcionożna piechota. Bazyliszek to jeden z silniejszych oddziałów czwartego poziomu. Można powiedzieć, że bazyliszek to typowa jednostka Cytadeli: ma dużo życia, zadaje wysokie obrażenia, jednocześnie jest dość wolny, a przez to mniej przydatny niż ważka czy wiwerna. Konieczne jest ulepszenie, które nie dość, że dodaje 5 punktów życia to jeszcze zwiększa szybkość o 2. Co ciekawe - bazyliszek jest jedyną jednostką czwartego poziomu, którą można mieć już na samym początku - wystarczy wybrać Brona jako startowego bohatera.

Zarówno bazyliszek jak i jego ulepszona wersja mają 20% szans na zamianę przeciwnika w kamień. Potraktowana w ten sposób jednostka nie może nic zrobić przez 3 tury. Skamieniały oddział otrzymuje tylko 50% obrażeń, a czar zostaje przerwany, jeżeli jednostce zostaną zadane jakiekolwiek obrażenia. Wbrew pozorom jest to mało przydatna umiejętność - ma zbyt małą szansę na powodzenie, a efekt nie jest lepszy od zwykłego Oślepienia. W przeciwieństwie jednak do tego ostatniego, zamiana w kamień działa na nieumarłych, żywiołaki i jednostki nieożywione.

Specjalista: Bron
Powrót do góry

Poziom 5

Gorgona Wielka gorgona
10 Atak 11
14 Obrona 16
brak Strzały brak
70 Życie 70
12-16 Obrażenia 12-16
5 Szybkość 6
naziemny Typ naziemny
525 Cena 600
3 Przyrost 3
  • brak zdolności
Zdolności specjalne
  • zabija spojrzeniem
Jeden z najsilniejszych punktów w armii Cytadeli. Gorgona jest doskonała zarówno w obronie (dzięki ogromnej liczbie punktów życia) jak i w ataku, dzięki wysokim obrażeniom i specjalnej umiejętności. Jedyną niedogodnością jest dość wysoka cena oraz konieczność ulepszenia, które to wymaga wybudowania dość kosztownego Magazynu zasobów. Jednak po ulepszaniu gorgona zyskuje bezcenną szybkość oraz przede wszystkim zabójczą umiejętność specjalną, dzięki której staje się postrachem jednostek 6. i 7. poziomu.

Potężna gorgona ma bowiem podczas ataku, oprócz zadawania zwyczajnych obrażeń, szansę na dodatkowe uśmiercenie kilku jednostek. Liczba zabitych jednostek zależy od liczby gorgon w oddziale. 10 gorgon zabije maksymalnie 1 jednostkę, ale 11 gorgon ma już niewielką szansę na zabicie dodatkowej, 2 jednostki, 21 może zabić 3 stworzenia itd. Umiejętność nie działa zawsze - do jej aktywowania przeprowadzane jest osobne losowanie - każda gorgona w oddziale ma 10% szans na aktywację, tak więc jeżeli mamy np. 20 gorgon to gra 20 razy losuje aktywację z 10% szans powodzenia. Jeżeli chociaż u jednej się uda - gorgona atakuje zabójczym spojrzeniem. W praktyce oznacza to, że jeżeli mamy dużą liczbę gorgon (np. ponad 100) to zabójcze spojrzenie działa zawsze, co tylko zwiększa niszczycielską siłę tej umiejętności. Od 50 gorgon może zginąć zarówno 5 pikinierów jak i 5 archaniołów! To sprawia, że ta jednostka jest idealna do ataku na wysokopoziomowe jednostki - specjalna umiejętność czyni spustoszenie, a olbrzymia wytrzymałość minimalizuje straty od kontrataku.

Na dodatek umiejętność ta działa na wszystkie jednostki z wyjątkiem nieumarłych, nieożywionych i golemów. Wszelkie smoki, tytani, behemoty etc. mogą zostać zabici za pomocą zabójczego spojrzenia. Niestety - gorgona nie jest zbyt szybka. Dobrze jest wybrać Alkina jako startowego bohatera; jego specjalność dodaje 1 do szybkości tego żelaznego byka.

Specjalista: Alkin
Powrót do góry

Poziom 6

Wiwerna Wiwerna królewska
14 Atak 14
14 Obrona 14
brak Strzały brak
70 Życie 70
14-18 Obrażenia 18-22
7 Szybkość 11
latający Typ latający
800 Cena 1100
2 Przyrost 2
  • brak zdolności
Zdolności specjalne
  • zatruwa przeciwników
Chociaż jest konieczna dla armii Cytadeli, to jest najsłabszą jednostką 6. poziomu. Ma niewiele życia, a obrażenia są po prostu śmieszne. Wielką zaletą wiwerny jest za to jej siedlisko - wymaga ono bowiem tylko Siedliska jaszczuroludzi, a więc w sprzyjających okolicznościach można mieć wywerny już w pierwszym dniu rozgrywki! Ułatwia to potyczki z początkowymi przeciwnikami, natomiast w średniej fazie gry liczy się tylko Wiwerna królewska, ze względu na duży bonus do obrażeń i szybkości. Przez to ostatnie wiwerna jest razem z ważką główną siłą zaczepną Cytadeli, dopóki do przeciwnika nie dojdzie bazyliszek i gorgona.

Ulepszona wersja tej jednostki ma też ciekawą umiejętność specjalną - zatruwa przeciwnika, który od momentu zatrucia co turę będzie tracił MAKSYMALNĄ liczbę punktów życia. Zatrucie trwa 3 tury i za każdym razem zabiera 10, 20 lub 30 procent życia czyli np. Starożytny behemot straci 30/60/90 pkt. życia i będzie miał bazowe życie na poziomie 270/240/210 hp. To sprawia, że jednostka staje się bardziej podatna na ataki, ale szansa na zatrucie przeciwnika wynosi tylko 20%. Niestety umiejętność ta nie działa na jednostki, które nie są żywe i może być łatwo usunięta zaklęciem Leczenia.

Specjalista: Broghild
Powrót do góry

Poziom 7

Hydra Hydra chaosu
16 Atak 18
18 Obrona 20
brak Strzały brak
175 Życie 250
25-45 Obrażenia 25-45
5 Szybkość 7
naziemny Typ naziemny
2200 Cena 3500
1
1 Przyrost 1
  • atakuje wszystkie przyległe pola
  • przeciwnik nie kontratakuje
Zdolności specjalne
  • atakuje wszystkie przyległe pola
  • przeciwnik nie kontratakuje
Panuje przekonanie, że to najmniej przydatna jednostka siódmego poziomu. Cierpi na to, co większość bestii z Cytadeli - niewielką szybkość. Hydra potrafi być jednak niszczycielska dzięki możliwości atakowania wielu celów jednocześnie oraz brakowi kontrataku od przeciwnika. Jednostka ta wymaga wysokich umiejętności oraz dobrego zaplecza w postaci zaklęć (Przyspieszenia, Teleportu i Kontrataku), które to nie są niestety najsilniejszą stroną tego miasta. Umieszczona za murami zamku lub w pobliżu wrogich strzelców może zabić więcej niż jakakolwiek inna jednostka siódmego poziomu. Hydra popada w skrajności - albo jest doskonała, albo bardzo, bardzo kiepska.

Do tego ma naprawdę fatalne statystyki jak na taki poziom oraz niewiele życia. To ostatnie jest zresztą bardzo dziwne, zważywszy na to, że w poprzednich częściach hydra była najwytrzymalszą jednostką swojego poziomu. Do tego jej cena jest zaskakująco wysoka - jest droższa od znacznie bardziej praktycznego behemota.

Specjalista: brak
Powrót do góry