Ostatnio na naszym forum

  • Problemy z kampaniami
    Autor: Begrezen, napisano 22 lipca 2018 Przejdź
  • Rozmiar mapy G
    Autor: Tabris, napisano 19 lipca 2018 Przejdź
  • Brak liczby jednostek w HD modzie
    Autor: Boloradom, napisano 16 lipca 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Stal i kości
    Autor: Zurgo, dodano 11 lipca 2018 Zobacz
  • Rządź! Albo zgiń próbując
    Autor: Zurgo, dodano 11 lipca 2018 Zobacz
  • Ostatni na polu chwały
    Autor: Zurgo, dodano 10 lipca 2018 Zobacz

Nekropolia

Poziom 1

Szkielet Kościej
5 Atak 6
4 Obrona 6
brak Strzały brak
6 Życie 6
1-3 Obrażenia 1-3
4 Szybkość 5
naziemny Typ naziemny
60 Cena 70
12 (+7) Przyrost 12 (+7)
  • nieumarły
Zdolności specjalne
  • nieumarły
Jest dobry jak na pierwszy poziom, nieco silniejszy od troglodyty. Ma duży rozrzut obrażeń, a życie wyższe niż standardowe 5 punktów. Szkielet jest zarówno błogosławieństwem nieumarłej armii jak i jej przekleństwem - z jednej strony dzięki nekromancji bohaterowie tej frakcji potrafią posiadać legiony tych jednostek, z drugiej strony - ich niska szybkość jest bardzo uciążliwa dla bohatera, który chciałby używać np. tylko 3 najszybszych jednostek. Nieco lepiej przedstawia się możliwość wskrzeszania ulepszonych szkieletów - dzieje się tak wtedy, gdy nie mamy miejsca na zwyczajne. Niestety - wtedy liczba wskrzeszonych szkieletów jest mniejsza o 1/3. Niskie poziomy w Nekropolii są słabe, dlatego tak czy inaczej bohaterowie są zmuszeni intensywnie używać szkieletów na początku rozgrywki. Gdy mamy ich już dużo, dobrze wspomagać się teleportem.

Specjalista: Galthran
Powrót do góry

Poziom 2

Ożywieniec Zombie
5 Atak 5
5 Obrona 5
brak Strzały brak
15 Życie 20
2-3 Obrażenia 2-3
3 Szybkość 4
naziemny Typ naziemny
100 Cena 125
8 Przyrost 8
  • nieumarły
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • zaraża plagą
Jest wytrzymały, zwłaszcza po ulepszeniu, ale jego nędzne statystyki (niższe niż u kościeja!), słabe obrażenia i przede wszystkim niesamowita ślamazarność sprawiają, że jest definitywnie najsłabszą jednostką drugiego poziomu. Naprawdę ciężko znaleźć dla tej jednostki jakieś zastosowanie, jest tani, ale w tym przypadku jest to żadna zaleta. Wielu jednak bierze go do armii, bo i tak ma szybkość szkieleta, który najczęściej jest najwolniejszą jednostką w armii Nekropolii, a może stać przy liszu. Zombie posiada umiejętność zarażenia przeciwnika chorobą - ma na to 20% szansy, zarażony przeciwnik ma atak i obronę obniżoną o 2 przez 3 tury. Efektywność tej umiejętności jest zerowa, na dodatek nie działa ona na smoki (prócz kryształowego i rdzawego), nieumarłych, żywiołaki, golemy i gargulce.

Specjalista: Straker
Powrót do góry

Poziom 3

Zjawa Upiór
7 Atak 7
7 Obrona 7
brak Strzały brak
18 Życie 18
3-5 Obrażenia 3-5
5 Szybkość 7
latający Typ latający
200 Cena 230
7 Przyrost 7
  • nieumarły
  • regeneruje się
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • regeneruje się
  • wysysa manę
    wrogiego bohatera
Nic szczególnego. Zjawa cierpi na brak życia i niskie jak na ten poziom statystyki. Obrażenia są standardowe jak na ten poziom, podobnie jak szybkość. Zjawa posiada umiejętność regeneracji, która wydaje się być trochę nie na miejscu biorąc pod uwagę to, jak łatwo zabić tą istotę. Przydaje się ona tylko na samym początku gry w walce z ekstremalnie słabymi przeciwnikami (np. łucznikami zmuszonymi do walki wręcz). Poza tym po prostu się o niej nie pamięta. Ulepszona zjawa posiada umiejętność spalania many wrogiego bohatera - każdy oddział upiorów zabiera 2 many wrogiemu bohaterowi. Jest to bardzo irytująca umiejętność, gdy walczymy z neutralnymi upiorami - podzielone na wiele mniejszych oddziałów każdej tury zabierają dużo many. Umiejętność ta może się przydać podczas walki z wrogim bohaterem - przez kilka tur zabierze mu równowartość paru czarów. Pomimo kiepskich statystyk zjawa jest przydatna - umiejętność latania jest wykorzystywana przy oblężeniach, ułatwia poruszanie się po terenie usłanym przeszkodami etc. Dlatego należy je oszczędzać. Na czarną godzinę.

Specjalista: Charna
Powrót do góry

Poziom 4

Wampir Wampirzy lord
10 Atak 10
9 Obrona 10
brak Strzały brak
30 Życie 40
5-8 Obrażenia 5-8
6 Szybkość 9
latający Typ latający
360 Cena 500
4 Przyrost 4
  • nieumarły
  • przeciwnik nie kontratakuje
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • przeciwnik nie kontratakuje
  • wysysa życie
Wampir po prostu nie istnieje w wersji podstawowej - należy go ulepszyć tak szybko, jak to tylko możliwe, ale gdy już tego dokonamy, Nekropolia zyskuje najlepszą jednostkę czwartego poziomu! Wampirzy lord jest po prostu bez wad - znakomite życie, statystyki, szybkość, powstrzymywanie kontrataku i boska umiejętność wskrzeszania swoich szeregów za pomocą zabitych przeciwników. Jedynie obrażenia nie należą do najwyższych. Wampirzy lord w pojedynkach 1 na 1 wygrywa z każdą inną jednostką czwartego poziomu. Gra wampirem nie jest łatwa - jest to jednostka używana do pierwszego ataku, a jednocześnie zadaniem gracza jest tak prowadzić bitwy, by w każdej tracić dokładnie 0 wampirów. Istota ta jest ekstremalnie droga dlatego wspomagaj ją czarami - lubi zwłaszcza Kontratak, Tarczę, a w sytuacjach awaryjnych - Ożywienie. Gracza, który ma mnóstwo wampirów niemal nie da się zatrzymać. Śmiało można stwierdzić, że to filar armii nieumarłych.

Specjalista: Vokial
Powrót do góry

Poziom 5

Lisz Arcylisz
13 Atak 13
10 Obrona 10
12 Strzały 24
30 Życie 40
11-13 Obrażenia 11-15
6 Szybkość 7
strzelec Typ strzelec
550 Cena 600
3 Przyrost 3
  • nieumarły
  • atak trującą chmurą
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • atak trującą chmurą
Jedyny strzelec, w zamian za to jest bardzo dobry. Ma wysokie obrażenia, znacznie wyższe niż mnich, do tego atakuje trującą chmurą która razi wielu przeciwników jednocześnie. Na szczęście nie działa ona na nieumarłych, tak więc w większości przypadków nasza armia będzie bezpieczna. Trująca chmura nie działa ogólnie na wszystkie jednostki, które nie są żywe - a więc oprócz nieumarłych także na golemy, gargulce i żywiołaki. Ulepszenie lisza jest bardzo ważne - zyskuje on duży bonus do życia i obrażeń. Chociaż drogi, jest konieczny dla naszej nieumarłej armii.

Specjalista: Moandor
Powrót do góry

Poziom 6

Czarny rycerz Upiorny rycerz
16 Atak 18
16 Obrona 18
brak Strzały brak
120 Życie 120
15-30 Obrażenia 15-30
7 Szybkość 9
naziemny Typ naziemny
1200 Cena 1500
2 Przyrost 2
  • nieumarły
  • przeklina wrogów
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • przeklina wrogów
  • specjalny atak
Kultowa jednostka. Jej wykonanie jest fantastyczne, podobnie jak statystyki - czarny rycerz przoduje we wszystkich (!) statystykach prócz szybkości. Jego największą konkurencją jest naga królewska i chociaż w pojedynkach 1 na 1 to ona najczęściej wygrywa, to odporność na czary umysłu, lepsze statystyki i szybkość oraz więcej życia czynią czarnego rycerza bardziej użytecznego w walce. Ma 20% szans na rzucenie Klątwy podczas ataku. Czar ten rzucany jest na poziomie podstawowym, ale gdy walczymy na magicznej ziemi, klątwa działa na całą armię przeciwnika. Gdy ulepszymy czarnego rycerza, staje się on istnym wojownikiem ostatecznym - znakomita szybkość i 20% szans na zadanie podwójnych obrażeń to bonusy najlepsze z możliwych. Upiorny rycerz często staje się razem z wampirem główną siłą ofensywną. Warto wybrać bohaterkę o imieniu Tamika - jej zdolności doskonale wspomagają i tak już niszczycielskiego upiornego rycerza. Jeżeli istota ta ma jakąś wadę, to jest to wysoka cena - zarówno jednostki jak i jej siedliska.

Co ciekawe - upiorny rycerz ma szansę na jednoczesny specjalny atak oraz szczęście, ale bonusy liczone są niezależnie od siebie - w takim przypadku jednostka zadaje "tylko" potrójne obrażenia. Warto nadmienić, zwiększane są wyłącznie obrażenia bazowe - nie końcowe.

Specjalista: Tamika, Lord Haart
Powrót do góry

Poziom 7

Kościany smok Upiorny smok
17 Atak 19
15 Obrona 17
brak Strzały brak
150 Życie 200
25-50 Obrażenia 25-50
9 Szybkość 14
latający Typ latający
1800 Cena 3000
1
1 Przyrost 1
  • nieumarły
  • obniża morale przeciwnika
Zdolności specjalne
  • nieumarły
  • obniża morale przeciwników
  • postarza przeciwnika
Zaraz po feniksie jest najsłabszą jednostką siódmego poziomu, jednak mimo niskich statystyk kościany i upiorny smok są ważnym punktem w armii Nekropolii. Przede wszystkim stworzenia te są szybkie - z upiornymi smokami Nekropolia rusza się szybciej niż Cytadela lub Forteca. Przydaje się także umiejętność obniżania morale przeciwnika. Kościany smok ma dobre obrażenia i choć ich rozrzut jest większy niż u jego żywych braci, to ciągle jest w stanie zadać duże straty przeciwnikowi. Jak zwykle w przypadku 7. poziomu ekstremalnie ważne jest ulepszenie - w tym przypadku dostajemy po nim umiejętność postarzenia przeciwnika. Postarzony przeciwnik ma podstawowe życie zmniejszone o połowę. Szansa na zadziałanie tej umiejętności to 20%, a czas trwania - 3 tury. Nie trzeba chyba mówić jak potężna jest ta umiejętność - archanioł posiadający zaledwie 125 życia staje się nagle wspaniałym celem dla wszystkich naszych jednostek. Podczas walki staraj się postarzyć tak wiele kluczowych dla przeciwnika oddziałów, jak to możliwe.

Postarzenie da się usunąć zaklęciem Leczenia i Rozproszenia. Golemy, nieumarli, żywiołaki, gargulce i czarne smoki są odporne na postarzenie. Gra traktuje postarzenie jako czar 5. poziomu, tak więc nie działa on na przeklętej ziemi i przy działaniu Płaszcza odwrócenia. Warto zauważyć, że potraktowany postarzeniem błękitny smok traci aż 500 życia.

Specjalista: brak
Powrót do góry