Ostatnio na naszym forum

  • CD Action - wydanie specjalne o HoM&M3
    Autor: Architectus, napisano 29 lutego 2024 Przejdź
  • Pytanie techniczne o Heroes III
    Autor: Erui, napisano 8 lutego 2024 Przejdź
  • HotA 1.7.0 na Win11 - problem z instalacją
    Autor: ToWeRH3, napisano 1 lutego 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Shadows of the Forest
    Autor: LC, dodano 8 lutego 2024 Zobacz
  • Bezkrólewie Raemunon
    Autor: Natalie1993, dodano 8 stycznia 2024 Zobacz
  • Wieża jaskółki
    Autor: Cirilla1996, dodano 25 lipca 2023 Zobacz

Szablony


h3Sarmatia

h3Sarmatia to lustrzany szablon, przygotowany według następujących założeń:
• Duża mapa ze zrównoważonymi zaklęciami kontrolnymi.
• Brak banków stworzeń – zamiast tego stwory miejskie.
• Maksymalna długość jednoczesnych tur.
• Możliwość powrotu do gry po utracie armii.

Rozgrywka trwa około 4,5 godziny. Brak niestandardowych reguł.
Szczegółowa instrukcja wewnątrz paczki lub na stronie:
https://heroesthreetemplates.github.io/h3Sarmatia/

Wyjątkowe podziękowania (w porządku alfabetycznym): Error_315, Jahanif, Ponczek, Zuuzel
Podziękowania (w porządku alfabetycznym): Amazon, Fantom, GrayFace, Ignus, Iriniko, Lothid, Oddish, Tyranuxus, Wojrad, Xenofex, H3gg, Jaskinia Behemota, The HotA Crew

Autor: Gavin Magnus

Pobierz
One Minute Madness 1.6

Szablon przystosowany do timera jednominutowego - najczęściej 1:00+1:00+3:00 (czas na walkę według preferencji).

Gra bardzo często kończy się długimi i interesującymi FB. Średnia rozgrywka trwa około godziny - półtorej. Czary kontrolne zostały zbanowane, ale dostępne są Towngaty, w tym na strefie startowej jeden towngate niebroniony - by łatwiej przerzucić wojsko.

Specyfika szablonu (po 2 hivki i 2 pickety na oba treżaki) sprawiają, że liczy się mocno armia t1 i t2, a także gildia/rozbudowa wojska. Red Rush dozwolony, więc kolor bywa dość drogi.

Autor: makiki

Oficjalna strona informacyjna szablonu

Dodatkowe reguły:
• brak

Pobierz
mt_King

Wersja mirror szablonu Jebus King.

Autor: machberet

Dodatkowe reguły:
• TBA

Pobierz
mt_MP 2.0

"Nie ma czasu do stracenia" - struktura szablonu pozwala na przeprowadzenie szybkich meczy. Gracze spotkają się najczęściej już w 117 lub 121.

"Bankructwo banków" - ograniczona częstotliwość występowania takich lokacji jak Konserwatoria Gryfów czy Warsztaty Eksperymentalne podkreśli charakter wojsk poszczególnych frakcji.

"Decyzje mają konsekwencje" - rozmiar M nie oznacza, że brakuje pola do podejmowania strategicznych wyborów. Zdecydujesz się na double build? Zaatakujesz przeciwnika bezpośrednią drogą, a może zechcesz odwiedzić najpierw strefę skarbów?

"Równi i równiejsi" - z puli dostępnych bohaterów wyeliminowano najsłabsze ogniwa oraz tych, którzy znacząco przewyższali konkurencję nie mając dla siebie żadnej przeciwwagi.

"Spełniamy życzenia" - unikatową cechą szablonu jest łatwy dostęp do lokacji pozwalających rekrutować Dżinny, które uatrakcyjnią bitwy.

Sugerowane ustawienia gry:
▪️Rozmiar: M
▪️Gracze ludzcy: 2, gracze komputerowi: 0
▪️Brak zespołów, brak wody, potwory: silne
▪️Tylko średnie drogi (środkowe),
▪️Poziom trudności: 130%
▪️Zegar szachowy: 14:00 + 07:00 + 02:00
▪️Symultaniczne tury: do 115
▪️PvP neutral combat: nie,
▪️Tournament rules: tak,
▪️Restarty: 1 x 111

Autor: Ravciozo, Machberet, Lech

Dodatkowe reguły:
• Licytacja piłkarska - gracze przeprowadzają pojedynczą licytację. Jej zwycięzca decyduje czy jako pierwszy wybiera kolor czy bohatera. Jeżeli zdecyduje się na pierwszeństwo w wyborze bohatera to jego przeciwnik pierwszy wybiera kolor i odwrotnie.

Pobierz
Balance 2.1

Znany od lat szablon Balance dostosowany do warunków HotA. Mapa jest dość uboga w surowce, nie występują też na niej najsilniejsze artefakty i smocze utopie. We wszystkich strefach zawierających zamki możliwe jest wylosowanie dowolnej frakcji. Zablokowane czary podróżne (wrota wymiarów, lot, portal miejski i chód po wodzie), jak również silnie ograniczone banki z armią i siedliska stworzeń w strefach startowych.

Autor: hrabo

Dodatkowe reguły:
• Galthran i Adrienne zastępują odpowiednio Ranloo i Tivę
• Rozmiar mapy: M+-U, L+-U, XL-U

Pobierz
Firewalk 1.6

Opis autora: Szablon cechuje się bardzo wysokim tempem ponieważ zaczynamy w bardzo bogatych strefach(ta czerwona i niebieska na obrazku), a do podbicia czekają na graczy 3 jeszcze najbogatsze strefy(te zółte), oraz 2 strefy szare potocznie nazywane strefami złota, ponieważ leży w nich bardzo dużo złota. Dodatkowo orginalną cechą jest start z 3 takimi samymi miastami(jak przy wyborze miasta), 2 są z fortami, jedno jest bez fortu.

Ze względu na walkę głównie wojskiem z miasta zakazany jest red rush.

W strefie początkowej znajdziecie 2 siedliska szóstego poziomu, oraz jedno siedlisko siódmego poziomu. Obowiązuje zakaz brania większej ilości siedlisk tych poziomów, nawet jeśli na mapie w strefie startowej pojawi się ich więcej.

Niestety generator map ma błąd i jeśli jakieś miasto ma siedlisko, które może na mapie pojawić się w dwóch formach graficznych, to nakłada ograniczenie na formę graficzną siedliska(czyli zamiast pojawianie się max 2 siedlisk szóstego poziomu, mogą się pojawić max 2 siedliska szóstego poziomu z jedną grafiką i kolejnych max 2 siedliska szóstego poziomu z drugą grafiką).

Problem pojawiających się dodatkowych grafik siedlisk dotyczy miast:

  • Rampart (jednorożce),
  • Cove (niksy i węże),
  • Conflux (antymagii i feniksy),
  • możliwe, że inne...

Te miasta mają przewagę w znalezieniu dwella, bo jeśli wygeneruje im więcej to mogą wybrać jakie dwelle wezmą. Odbywa się to kosztem jakiegoś skarbu, który mógłby w to miejsce się pojawić.

Ponadto strefa startowa zawiera sporo puszek, a każda puszka zawiera doświadczenie! Nie uda się znaleźć reliktów w strefie startowej. Na strefie startowej są dwa niebronione teleporty, przemieszczający nas w inny obszar naszej strefy startowej(pomaga eksploracji dużych stref startowych).

Wyjścia z stref startowych prowadzą do:

  1. strefy golda (mały guard, teren ziemia, zawsze 1 miasto Conflux, zazwyczaj warto zrobić dla golda)
  2. dużej pustyni (guard 45k, teren pustynia, zawsze 2 miasta, zawiera same kluczowe artefakty, puszki z all magią danego żywiołu oraz z doświadczeniem)
  3. strefy banków (guard 45k, teren inferno, zawsze 3 miasta, kartograf, zawiera dużo banków z jednostkami, jednak istnieje limit na dany typ banku, max 4 banki dla konserwatoriów, golemiarni, feniksów, oraz max 6 banków dla wolf picketów i hive'ów.

Dodatkowo na mapie jest jeszcze jedna nieopisana dotąd strefa bogactw, do której można dojść przez strefę golda. Jest to strefa zawierająca, aż do 7 utopii! Każda z utopii jest jednak mocno strzeżona guard ~45k, a na strefie poza topkami nie ma nic.

Gra się ten szablon na najszybszych drogach, symultaniczne tury dla zaawansowanych graczy 116, dla amatorów 121. Gra się na 130%.

  • Włączone: red orb, recanter, Galthran
  • Wyłączone: buty szybkości.

Wersja mirrora zakłada grę 1vs1 (red vs blue) lub 2vs2 (red+green vs blue+tan).

Teleporty łączace dwie strony lustra znajdują się na:

  1. dużej pustyni -> przejścia na drugą stronę lustra do strefy banków
  2. strefy inferno -> przejście na drugą stronę lustra do dużej pustyni

Zablokowani bohaterowie tak jak na innych mirrorach (mt_Jebus)

Autor: Ignus

Pobierz
PC2 HotA

Znany od lat szablon Puchar Ciemności 2 dostosowany do warunków HotA. Zablokowane banki z armią, siedliska stworzeń i obeliski. Cały teren mapy oprócz strefy finałowej (pustynia) to goła ziemia. Zablokowane czary podróżne (wrota wymiarów, lot, portal miejski i chód po wodzie). Zablokowane dyplomacja i sokoli wzrok. Zablokowane skrzydła anioła, artefakty związane z dyplomacją i sokolim wzrokiem.

Dostępne są dwie wersje szablonu:
• Klasyczna: zablokowane Nekropolis jako startowe miasto i wszyscy bohaterowie z tego miasta. Zablokowane artefakty związana z nekromancją. W neutralnej strefie (osobnej dla każdego gracza) zawsze jest Forteca bez fortu. Wszystkie pozostałe neutralne miasta to Nekropolis.
• Nowa, bez blokad na Nekropolis i ze wszystkimi frakcjami dostępnymi w roli neutralnych miast.

Autor: hrabo

Dodatkowe reguły:
• Adrienne zastępuje Tivę
• Rozmiar mapy: M+-U, L-U

Pobierz
Truss

Szablon z dużą liczbą stref i zamków. Globalnie zablokowane są banki z armią, siedliska stworzeń poziomów 6 i 7, smocze utopie, groby wojownika. Wyjątek stanowią strefy środkowe i dwie strefy narożnikowe, zawierające po jednym banku z armią (sumarycznie dwa rojowiska ważek, dwa posterunki wilczych jeźdźców i dwie groty piratów). Zablokowane czary podróżne (wrota wymiarów, lot, portal miejski i chód po wodzie). Szablon nastawiony na wojny scoutów i kontrolę mapy.

Autor: hrabo

Dodatkowe reguły:
• Adrienne zastępuje Tivę
• Rozmiar mapy: L-U

Pobierz
Wrzosy

Szablon typu mirror.

Autor: Wrzosy

Dodatkowe reguły:
• Wielu bohaterów uchodzących za lepszych jest domyślnie zablokowanych
• Rozmiar mapy: L+U

Pobierz