Ostatnio na naszym forum

  • error opening file DATARMToHRC.BIN
    Autor: devil1986, napisano 18 kwietnia 2018 Przejdź
  • Zapisane gry w HIII zota Edycja
    Autor: Avatar, napisano 12 kwietnia 2018 Przejdź
  • Pytania i problemy
    Autor: Avatar, napisano 9 kwietnia 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • A cruise
    Autor: GB, dodano 24 kwietnia 2018 Zobacz
  • Wiek Wojen
    Autor: Papapinek, dodano 7 kwietnia 2018 Zobacz
  • Wyspy Śmierci
    Autor: Kamil W., dodano 20 lutego 2018 Zobacz

Cytadela

Władcy bestii

Władcy bestii to herosi Mocy z Cytadeli. Są przeciwieństwem Barbarzyńców - przodują względem prawdopodobieństwa osiągnięcia wysokiej wartości obrony oraz umiejętności z nią związanych. Władcy bestii z pewnością nie są wybornymi negocjatorami - ich szanse na uzyskanie dyplomacji są najniższe spośród wszystkich klas. Oprócz tego bohaterowie ci rzadko kiedy posiądą Mądrość, Inteligencję i Naukę czarów. Ciekawostką jest to, że wszyscy Władcy Bestii to mężczyźni.

Atak Obrona Moc Wiedza
0 4 1 1
Bron
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Bron, chociaż jest tylko człowiekiem, posiada niespotykaną odporność na wzrok bazyliszka, co pozwoliło mu dowiedzieć się o tych stworzeniach więcej, niż mogła jakakolwiek inna żywa istota.
Specjalność:
Bazyliszki:
Kontrolowane przez bohatera bazyliszki oraz większe bazyliszki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu czwartego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowa
Odporność
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Drakon
gnoll, mężczyzna
Biografia:
Drakon miał opinię najlepszego wojownika w wiosce, później w całej okolicy, zanim wybrał służbę królowi Tralosskowi. Jego charyzmatyczna postawa (przynajmniej w stosunku do innych gnolli) sprawiała, że żołnierze całymi stadami przechodzili pod jego komendę.
Specjalność:
Gnolle:
Kontrolowane przez bohatera gnolle oraz gnolle maruderzy uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu pierwszego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowe
Dowodzenie
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Wystan
jaszczuroczłek, mężczyzna
Biografia:
Ożeniony z najstarszą córką króla Tralosska, Wystan jest dziedzicem tronu Tatalii. Z zadowoleniem będzie służył i uczył się od króla, aż do nadejścia właściwego momentu na zamordowanie swojego mentora i tym samym na objęcie tronu.
Specjalność:
Jaszczuroludzie:
Kontrolowani przez bohatera jaszczuroludzie oraz reptilioni uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu drugiego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowe
Łucznictwo
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Tazar
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Podczas sześciomiesięcznej granicznej wojny z Krewlod, niewielka grupa dowodzona przez Tazara, zdołała utrzymać tataliański posterunek, powstrzymując prawie pięciokrotnie silniejsze wojska z Krewlod przez osiem dni, aż do czasu przybycia posiłków.
Specjalność:
Płatnerz:
Dostaje 5% premii do zdolności Płatnerz na poziom.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Płatnerz
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Alkin
gnoll, mężczyzna
Biografia:
Król Tralossk nigdy nie darzył sympatią Alkina i prawdę mówiąc uczynił go dowódcą w nadziei, że któregoś dnia przyniosą mu wiadomość o jego śmierci. Tak się nigdy nie stało, kariera Alkina nabierała coraz szybszego tempa; w tej sytuacji król mógł tylko patrzeć i zgrzytać zębami...
Specjalność:
Grgony:
Kontrolowane przez bohatera gorgony oraz wielkie gorgony uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowy
Atak
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Korbac
jaszczuroczłek, mężczyzna
Biografia:
Korbac wsławił się wśród rasy ludzkiej w Erathii jako "bohater, który uratował Xanthora, uczonego". Chociaż może to i prawda, Korbac dowiódł swojej odwagi w wielu sytuacjach podczas służby w Tatalii.
Specjalność:
Ważki:
Kontrolowane przez bohatera ważki oraz smocze ważki uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu trzeciego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowe
Znajdowanie drogi
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Gerwulf
człowiek, mężczyzna
Biografia:
Gerwulf sprowadził pierwszą balistę do Tatalii, po tym jak zdobył ją podczas oblężenia barbarzyńskiej twierdzy na granicy Krewlod. Szybko stał się największym ekspertem w Tatalii, a niedługo potem na całym północno-zachodnim wybrzeżu.
Specjalność:
Balista:
Atak i obrona kontrolowanej balisty wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu piątego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Balista
Powrót do góry
Broghild
jaszczuroczłek, mężczyzna
Biografia:
Dziadek Broghilda był pierwszym, któremu udało się poskromić dziką wiwernę, aby używać jej do lotów zwiadowczych nad tataliańskimi nizinami. Sekrety dotyczące panowania nad tymi stworzeniami są przekazywane z ojca na syna, więc trafiły również do Broghilda.
Specjalność:
Wiwerny:
Kontrolowane przez bohatera wiwerny oraz wiwerny królewskie uzyskują 1 punkt szybkości wiecej. Ponadto ich atak i obrona wzrastają co kilka poziomów począwszy od poziomu szóstego.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Płatnerz
Podstawowe
Odkrywanie
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Cytadela posiada kilku naprawdę ciekawych bohaterów. Drakon bardzo dobrze patronuje gnollom, a Wystan jaszczuroludziom. Obie te jednostki w szybkim tempie zyskują cenne punkciki w statystykach. Wybór Korbaca to wzmocnienie strategicznej i cennej jednostki jaką jest ważka. Jeden dodatkowy punkcik szybkości powiększy także przewagę nad niektórymi frakcjami. Bron to jedyny bohater - specjalista, który zaczyna ze stworzeniami poziomu czwartego (i to w liczbie sięgającej nawet siedmiu!). Poza tym Odporność jako talent startowy oraz całkiem niezły patronat nad bazyliszkami - czego chcieć więcej? Bohaterem, który wzmocni najważniejsze ogniwo Cytadeli, jest Alkin. Jego wybór, choćby dla zwiększenia szybkości gorgon, jest słuszny i jak najbardziej uzasadniony. Broghild jest wspaniałym zwiadowcą, a oprócz tego, gdy na mapie znajduje się dużo gniazd ważek, doskonale dowodzi wiwernami.

Gerwulf może nie nadaje się bohatera głównego, ale za to doskonale broni miasta. Tazar (prawdopodobnie najlepszy bohater Cytadeli) znacznie zwiększa odporność swoich oddziałów na zadawane rany. Jest on pewnego rodzaju przeciwieństwem dla Crag Hacka.

Wiedźmy

Wiedźmy to klasa magiczna w Cytadeli. Są zbliżone do czarodziejów względem szans na zdobycie punktów w mocy magicznej oraz wiedzy, ale jednak bardziej cenią sobie obronę niż atak. Zgłębiając sztukę magiczną skłaniają się w stronę zwiększania punktów many, ich odzyskiwania oraz podglądania innych magów podczas rzucania zaklęć. Szanse na poznanie Talentu magicznego lub Nauki czarów również nie należą do najniższych. Podobnie jak w przypadku Władców bestii rzadko kiedy posiądą zdolności dyplomatyczne. W skład klasy Wiedźm wchodzą tylko kobiety.

Atak Obrona Moc Wiedza
0 1 2 2
Mirlanda
człowiek, kobieta
Biografia:
Mirlanda większość swoich dni młodości spędziła na zabawie z mrocznymi sztukami, zanim zorientowała się, że droga ta zazwyczaj prowadzi do samozniszczenia. Nauczyła się stąpać na granicy dobra i zła, zawsze uważając by żadne z nich nie zyskało przewagi nad drugim.
Specjalność:
Osłabienie:
Zaklęcie Osłabienie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: -3 ataku
  • jednostki 3-4 poziomu: -2 ataku
  • jednostki 5-6 poziomu: -1 ataku
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Zaawansowana
Mądrość
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Osłabienie Brak machiny
Powrót do góry
Rosic
gnoll, kobieta
Biografia:
Kiedy Rosic była dzieckiem, dostała tak strasznej gorączki, że nikt ze starszyzny jej wioski nie dawał jej żadnych szans na przeżycie. Uszła jednak z życiem, a dziś uważa, że to właśnie ta gorączka obdarzyła ją magicznymi mocami.
Specjalność:
Mistycyzm:
Dostaje 5% premii do zdolności Mistycyzm na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Mistycyzm
Dodatkowe:
Magiczna strzała Brak machiny
Powrót do góry
Voy
jaszczuroczłek, kobieta
Biografia:
Voy zwana "Wiedźmą Wiatru" często znajduje zatrudnienie u kapitanów morskich statków jako pomoc w nawigacji oraz dla zapewnienia pomyślnych wiatrów. Bardziej preferuje słone powietrze oceanów niż to z bagien, na których się urodziła.
Specjalność:
Nawigacja:
Dostaje 2% premii do zdolności Nawigacja na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nawigacja
Dodatkowe:
Spowolnienie Brak machiny
Powrót do góry
Verdish
człowiek, kobieta
Biografia:
Verdish niemalże zginęła podczas najazdu Suwerenów Podziemi na jej rodzinne strony. Na szczęście jest mistrzynią w sztuce leczenia i była w stanie opatrzyć swoje prawie fatalne rany, które otrzymała w walce.
Specjalność:
Pierwsza pomoc:
Dostaje 5% premii do zdolności Pierwsza pomoc na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Pierwsza pomoc
Dodatkowe:
Ochrona przed ogniem Namiot medyka
Powrót do góry
Merist
gnoll, kobieta
Biografia:
Merist była uzdrowicielką w swojej wiosce, ale kiedy okazało się, że jej magiczne moce są o wiele większe niż wymaga tego jej pozycja, szybko wcielono ją do służby w Tataliańskiej armii.
Specjalność:
Kamienna skóra:
Zaklęcie Kamienna skóra ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 obrony
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 obrony
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 obrony
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Nauka
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry
Styg
jaszczuroczłek, kobieta
Biografia:
Jedynasta córka króla Tralosska, króla Tatalii - Styg - wybrała profesję wiedźmy, kiedy okazało się, że nigdy nie zasiądzie na tronie Tatalii mając przed sobą dziesiątkę starszego rodzeństwa.
Specjalność:
Talent magiczny:
Dostaje 5% premii do zdolności Talent magiczny na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Talent magiczny
Dodatkowe:
Tarcza Brak machiny
Powrót do góry
Andra
człowiek, kobieta
Biografia:
Zanim król Tralossk pozwolił Andrze, zwykłemu człowiekowi, prowadzić jedną ze swych armii, poddał ją serii prób, które miały sprawdzić jej wiedzę. Na każde pytanie odpowiedziała prawidłowo, w związku z tym król nie miał wyboru i musiał ją zaakceptować.
Specjalność:
Inteligencja:
Dostaje 5% premii do zdolności Inteligencja na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Inteligencja
Dodatkowe:
Rozproszenie Brak machiny
Powrót do góry
Tiva
gnoll, kobieta
Biografia:
Tiva osiągnęła swoją pozycję wyzywając tych, którzy stali w hierarchii wyżej od niej, w pojedynkach na szybkość przyswajania wiedzy. Dowiodła, że w tej dziedzinie nikt z jej otoczenia jej nie dorównuje. Osiągnęła przez to wiele sukcesów.
Specjalność:
Sokoli wzrok:
Dostaje 5% premii do zdolności Sokoli wzrok na poziom.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowy
Sokoli wzrok
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry

Którą wybrać?


Mirlanda to jeden z najbardziej przydatnych bohaterów wśród wiedźm. Obniżanie ataku przeciwnika w połączeniu z defensywnym charakterem tej klasy jest bardzo efektywne. Jako że posiada ona tylko zaawansowaną Mądrość, jest bardziej elastyczna. Rosic dzięki specjalizacji w Mistycyźmie nie musi obawiać się o brak many, przynajmniej w późniejszej fazie gry. Voy to jedna z dwóch bohaterek, która sprawdza się lepiej od innych na mapach z dużą ilością wody. Merist w przeciwieństwie do Mirlandy skupi się na wzmacnianiu własnych oddziałów, a oprócz tego zdobędzie więcej doświadczenia. Styg będzie miała trochę problemów z uzyskaniem konkretnych, potężnych czarów, poza tym sprawuje się całkiem nieźle. Andra przyda się na długie bitwy, gdzie brak many oznacza klęskę.

Verdish startuje z mało liczebną armią i niezbyt wytrzymałym namiotem medyka. Sokoli wzrok Tivy również się nie przyda. Wybór którejkolwiek z tych wiedźm to błąd.