Poziom I |
||
|---|---|---|
Magiczna strzała |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 5 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | Ciele | |
| Zadaje wskazanemu wrogiemu oddziałowi obrażenia w wysokości 10 x moc + 10 |
||
| Zadaje wskazanemu wrogiemu oddziałowi obrażenia w wysokości 10 x moc + 20 |
||
| Zadaje wskazanemu wrogiemu oddziałowi obrażenia w wysokości 10 x moc + 30 |
||
Kamienna skóra |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 5 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | Xsi, Darkstorn, Merist, Labetha | |
| Zwiększa parametr obrony wybranego przyjaznego oddziału o 3 | ||
| Zwiększa parametr obrony wybranego przyjaznego oddziału o 6 | ||
| Zwiększa parametr obrony wszystkich przyjaznych oddziałów o 6 | ||
Tarcza |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 5 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | brak | |
| Zmniejsza obrażenia zadawane w walce wręcz wybranemu przyjaznemu oddziałowi o 15% | ||
| Zmniejsza obrażenia zadawane w walce wręcz wybranemu przyjaznemu oddziałowi o 30% | ||
| Zmniejsza obrażenia zadawane w walce wręcz wszystkim przyjaznym oddziałom o 30% | ||
Spowolnienie |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 6 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | brak | |
| Zmniejsza szybkość wskazanego wrogiego oddziału o 25% z zaokrągleniem w dół | ||
| Zmniejsza szybkość wskazanego wrogiego oddziału o 50% z zaokrągleniem w dół | ||
| Zmniejsza szybkość wszystkich wrogich oddziałów o 50% z zaokrągleniem w dół | ||
Zasoby ziemi |
||
| Typ | Mapa przygody | |
![]() |
Koszt | 2 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | brak | |
| Ukazuje wszystkie surowce na mapie przygód | ||
| Ukazuje wszystkie surowce i kopalnie na mapie przygód | ||
| Odkrywa cały teren i ukazuje wszystkie surowce oraz kopalnie | ||
Powrót do góry |
||
Poziom II |
||
|---|---|---|
Fala śmierci |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 10 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | Septienna | |
| Zadaje wszystkim żywym oddziałom obrażenia w wysokości 5 x moc + 10 |
||
| Zadaje wszystkim żywym oddziałom obrażenia w wysokości 5 x moc + 20 |
||
| Zadaje wszystkim żywym oddziałom obrażenia w wysokości 5 x moc + 30 |
||
Ruchome piaski |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 8 |
| Działanie | Do odkrycia | |
| Specjalista | brak | |
| Umieszcza losowo 4 pola ruchomych piasków na polu bitwy widoczne dla rzucającego i jednostek, dla których teren jest rodzimy. Oddział, który w nie wejdzie, traci ruch w danej turze i odkrywa pole dla wszystkich. | ||
| Umieszcza losowo 6 pól | ||
| Umieszcza losowo 8 pól | ||
Wizja |
||
| Typ | Mapa przygody | |
![]() |
Koszt | 4 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | brak | |
| Ukazuje liczbę jednostek w grupie i informuje czy będą chciały się przyłączyć, walczyć, czy uciec. Zasięg Wizji jest równy mocy bohatera. Najmniejszy zasięg to 3 | ||
| Dodatkowo ukazuje współczynniki i skład armii wrogich bohaterów. Zasięg Wizji jest równy 2 x moc (>3) | ||
| Dodatkowo ukazuje informacje i skład armii wrogich zamków. Zasięg Wizji jest równy 3 x moc (>3) | ||
Powrót do góry |
||
Poziom III |
||
|---|---|---|
Trzęsienie ziemi |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 20 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | brak | |
| Niszczy 2 losowe części muru zamkowego | ||
| Niszczy 3 losowe części muru zamkowego | ||
| Niszczy 4 losowe części muru zamkowego | ||
Antymagia |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 15 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | brak | |
| Wybrany sojuszniczy oddział zostaje poddany ochronie przed zaklęciami poziomów 1-3. Czar rozprasza również wszelkie negatywne efekty | ||
| Wybrany sojuszniczy oddział zostaje poddany ochronie przed zaklęciami poziomów 1-4. Czar rozprasza również wszelkie negatywne efekty | ||
| Wybrany sojuszniczy oddział staje się niepodatny na magię. Czar rozprasza również wszelkie negatywne efekty | ||
Ochrona przed ziemią |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 12 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | brak | |
| Zmniejsza o 30% obrażenia zadawane sojuszniczej jednostce zaklęciami ziemi | ||
| Zmniejsza o 50% obrażenia zadawane sojuszniczej jednostce zaklęciami ziemi | ||
| Zmniejsza o 50% obrażenia zadawane wszystkim sojuszniczym jednostkom zaklęciami ziemi | ||
Ożywienie |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 15 |
| Działanie | Stałe | |
| Specjalista | Thant, Finneas | |
| Ożywia poległe w bitwie nieumarłe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 30. Po walce, wskrzeszone oddziały nie znikają | ||
| Ożywia poległe w bitwie nieumarłe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 60 | ||
| Ożywia poległe w bitwie nieumarłe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 160 | ||
Pole siłowe |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 12 |
| Działanie | 2 tury | |
| Specjalista | brak | |
| Tworzy we wskazanym miejscu 2-polowe pole siłowe, które działa jak naturalna przeszkoda | ||
| Tworzy we wskazanym miejscu 3-polowe pole siłowe, które działa jak naturalna przeszkoda | ||
| Taki sam efekt jak na poziomie zaawansowanym | ||
Powrót do góry |
||
Poziom IV |
||
|---|---|---|
Deszcz meteorów |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 16 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | Aislinn, Deemer | |
| Wszystkie oddziały w promieniu 1 pola od centrum otrzymują 25 x moc + 25 obrażeń |
||
| Wszystkie oddziały w promieniu 1 pola od centrum otrzymują 25 x moc + 50 obrażeń |
||
| Wszystkie oddziały w promieniu 1 pola od centrum otrzymują 25 x moc + 100 obrażeń |
||
Przygnębienie |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 16 |
| Działanie | Moc bohatera = ilość tur | |
| Specjalista | brak | |
| Zmniejsza morale wrogiego oddziału o 1 | ||
| Zmniejsza morale wrogiego oddziału o 2 | ||
| Zmniejsza morale wszystkich wrogich oddziałów o 2 | ||
Wskrzeszenie |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 20 |
| Działanie | Stałe | |
| Specjalista | Alamar, Jeddite | |
| Wskrzesza poległe w bitwie żywe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 40 | ||
| Wskrzesza poległe w bitwie żywe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 80. Po walce, wskrzeszone oddziały nie znikają | ||
| Wskrzesza poległe w bitwie żywe oddziały. Liczba przywróconych punktów życia wynosi 50 x moc + 160 | ||
Miejski portal |
||
| Typ | Mapa przygody | |
![]() |
Koszt | 16 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | brak | |
| Przenosi rzucającego zaklęcie bohatera do najbliższego przyjaznego miasta. Bohater traci też 300 punktów ruchu | ||
| Przenosi rzucającego zaklęcie bohatera do wybranego przyjaznego miasta. Bohater traci też 300 punktów ruchu | ||
| Przenosi rzucającego zaklęcie bohatera do wybranego przyjaznego miasta. Bohater traci też 200 punktów ruchu | ||
Powrót do góry |
||
Poziom V |
||
|---|---|---|
Implozja |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 30 |
| Działanie | Natychmiastowe | |
| Specjalista | brak | |
| Wybrany wrogi oddział otrzymuje 75 x moc + 100 | ||
| Wybrany wrogi oddział otrzymuje 75 x moc + 200 | ||
| Wybrany wrogi oddział otrzymuje 75 x moc + 300 | ||
Żywiołak ziemi |
||
| Typ | Walka | |
![]() |
Koszt | 25 |
| Działanie | Walka | |
| Specjalista | brak | |
| Przyzywa oddział żywiołaków ziemi (ilość wynosi moc x 2) po stronie bohatera rzucającego zaklęcie. Na polu bitwy może znajdować się tylko jeden typ żywiołaków | ||
| Ilość przyzwanych żywiołaków ziemi wynosi moc x 3 | ||
| Ilość przyzwanych żywiołaków ziemi wynosi moc x 4 | ||
Powrót do góry |
||




















