Ostatnio na naszym forum

  • CD Action - wydanie specjalne o HoM&M3
    Autor: Architectus, napisano 29 lutego 2024 Przejdź
  • Pytanie techniczne o Heroes III
    Autor: Erui, napisano 8 lutego 2024 Przejdź
  • HotA 1.7.0 na Win11 - problem z instalacją
    Autor: ToWeRH3, napisano 1 lutego 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Shadows of the Forest
    Autor: LC, dodano 8 lutego 2024 Zobacz
  • Bezkrólewie Raemunon
    Autor: Natalie1993, dodano 8 stycznia 2024 Zobacz
  • Wieża jaskółki
    Autor: Cirilla1996, dodano 25 lipca 2023 Zobacz

SI komputera

Gracz komputerowy może zachowywać się na jeden z trzech sposobów. Będąc Budowniczym, będzie działał defensywnie, skupiając się na rozwoju miast i zamków, ograniczając przy tym eksplorację terenu. Wojownik za priorytet stawia sobie konfrontacje z innymi królestwami oraz przejmowanie neutralnych zamków. Odkrywca zaś skupi się na zatrudnieniu większej ilości bohaterów i z umiarkowaną agresją będzie konsekwentnie odkrywał mapę. Zachowania te mogą zostać ustalone w edytorze map, natomiast podczas tworzenia losowej mapy, zachowania również zostają przydzielone losowo.
Na zachowanie komputera wpływa też wybrany przez ludzkiego gracza poziom trudności mapy. Poniżej zamieszczone zostały szczegółowe opisy gry komputera na poszczególnych poziomach trudności:

Stopień trudności Opis
Komputer:
- Nie widzi niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
- Nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak
- Może budować raz na dwie tury
- Nie zbuduje generatora armii wyższego poziomu niż poziom najlepszego generatora człowieka
- Nie może zbudować generatora istot 7 poziomu
- Nie łączy armii
- Nie szuka Graala
- Nie wymienia armii i artefaktów pomiędzy swoimi herosami
- W czasie walki stosuje taktykę "byle do przodu"

Istoty na mapie są nastawione przyjaźnie do gracza (częściej się przyłączają)
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 8 lub więcej
Komputer:
- Nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak
- Łączy jednostki
- Może budować raz na dwie tury
- "Agresywnie" rozwija miasta
- Szuka Graala po odkryciu co najmniej połowy obelisków
- Kładzie większy nacisk na eksplorowanie mapy
- Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
- Nie będzie wynajmował więcej niż 3 herosów

Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 11 lub więcej
Komputer:
- Właściwie określa siłę atakowanego herosa
- Jest ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
- Buduje w każdej turze
- Bardzo agresywnie rozwija miasta
- Szuka Graala po odkryciu co najmniej 1/4 obelisków
- Nie będzie wynajmował więcej niż 4 herosów
- W czasie walki uwzględnia zasięg ruchu wrogich oddziałów, postępuje bardziej "rozważnie"

Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 14 lub więcej
Komputer:
- Jest bardzo ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
- Szuka Graala, kiedy jest w stanie w przybliżeniu określić miejsce gdzie znajduje się teren pokazywany przez odkrywaną mapę.
- Nie będzie wynajmował więcej niż 5 herosów

Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 17 lub więcej
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 6 herosów

Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 20 lub więcej

Oto różnice w początkowych zasobach oraz charakterystyka rozwoju komputerowych graczy na różnych poziomach trudności:

Stopień trudności Surowce na start Produkcja surowców Produkcja armii
5000
5
2
75%
100%
100%
7500
10
4
100%
100%
100%
10000
15
7
100%
100%
100%
10000
15
7
125%
139%
114%
10000
15
7
150%
153%
128%

A to różnice w początkowych zasobach gracza ludzkiego na różnych poziomach trudności:

Stopień trudności Surowce na start
30000
30
15
20000
20
10
15000
15
7
10000
10
4
0