Najprościej rzecz ujmując, obrażenia od wież zamkowych zależą wyłącznie od ilości wzniesionych w owym zamku budynków. Nie wszystkie z nich jednak są brane pod uwagę przy obliczaniu wartości obrażeń. Do wyjątków należą: Ratusz, Kapitol, Gildie magów od 2 poziomu wzwyż, ulepszone budynki jednostek, budynki zwiększające populację danej jednostki (w każdym zamku) oraz specyficzne dwa budynki Zamku i Bastionu, mianowicie Bractwo miecza oraz Fontanna.
Współczynnik ataku wież zamkowych ma stałą wartość wynoszącą 10, a obrażenia zwiększają się zgodnie z poniższym zestawieniem:
Liczba wzniesionych budynków |
Obrażenia strażnicy |
Obrażenia wież górnej i dolnej |
0 | 10-15 | 6-9 |
1 | 12-18 | 6-9 |
2 | 14-21 | 8-12 |
3 | 16-24 | 8-12 |
4 | 18-27 | 10-15 |
5 | 20-30 | 10-15 |
6 | 22-33 | 12-18 |
7 | 24-36 | 12-18 |
8 | 26-39 | 14-21 |
9 | 28-42 | 14-21 |
10 | 30-45 | 16-24 |
11 | 32-48 | 16-24 |
12 | 34-51 | 18-27 |
13 | 36-54 | 18-27 |
14 | 38-57 | 20-30 |
15 | 40-60 | 20-30 |
16 | 42-63 | 22-33 |
17 | 44-66 | 22-33 |
18 | 46-69 | 24-36 |
Należy zauważyć iż nie każda frakcja uzyska maksymalny poziom obrażeń wież, gdyż ilość budynków możliwych do wzniesienia jest zróżnicowana:
Bastion i Wrota Żywiołów zatrzymają się na numerze 16.
Zamek, Inferno, Cytadela i Nekropolia zatrzymają się na numerze 17.
Forteca, Twierdza i Lochy zatrzymają się na numerze 18.
Niestety, istnieje błąd związany z obrażeniami zadawanymi przez wieże, o którym można przeczytać w dziale o bugach. Dobra wiadomość jest taka, że nasz dział Download został zaopatrzony w odpowiedni fix.