Ostatnio na naszym forum

  • A wy jakie macie swoje kolekcje ze świata Might and Magic? ^^
    Autor: soulkings, napisano 21 kwietnia 2024 Przejdź
  • Ciekawe grafiki i rendery z Heroes
    Autor: Saruman, napisano 6 kwietnia 2024 Przejdź
  • Patch 3.3 autorstwa Hellburna - pytanie
    Autor: seenernie, napisano 20 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Shadows of the Forest
    Autor: LC, dodano 8 lutego 2024 Zobacz
  • Bezkrólewie Raemunon
    Autor: Natalie1993, dodano 8 stycznia 2024 Zobacz
  • Wieża jaskółki
    Autor: Cirilla1996, dodano 25 lipca 2023 Zobacz

Błędy i usterki

Heroes of Might and Magic III jest grą na tyle skomplikowaną, że twórcy nie ustrzegli się kilku(nastu) (po)ważnych błędów oraz mniej ważnych usterek, które nie zostały naprawione nawet w finalnej wersji. Poniżej spisana została kompletna lista wszystkich występujących w grze "bugów". Z pomocą przyszli fani - niektóre z nich zostały naprawione w nieoficjalnych łatkach oraz fixach.

Błędy:

Pole bitwy


- Gdy jednostki bohatera są pod wpływem zaklęcia "Tarcza powietrzna" lub gdy bohater posiada talent Płatnerz - strzały z wrogich wieżyczek zamkowych zadają konsekwentnie (5%/10%/15%/25%/50%) większe obrażenia.
Status: Naprawione - Armorer Fix oraz dodatek Horn of the Abyss

- Jednostki dwupolowe nie mogą przejść jednego pola w linii poziomej, do tyłu.
Status: Nienaprawione

- Komputer ma o jedno pole więcej w fazie taktyki - uściślając, oznacza to, że jednostka dwupolowa ustawi się o jeden hex dalej niż jej maksymalny zasięg. Gracz również może to wykorzystać. Wystarczy wysunąć jednostki dwupolowe najdalej jak to możliwe, a następnie uruchomić autowalkę. Jednocześnie należy oczekiwać momentu, w którym komputer będzie chciał rozpocząć bitwę, by w porę wyłączyć automatyczne sterowanie.
Status: Nienaprawione

- W sytuacji, gdy gracz posiada w armii oddział czarodziejskich smoków oraz oddział jakichkolwiek innych czarujących jednostek (np. archanioły), istnieje możliwość rzucania zaklęć jednostek poprzez księgę magii smoków. Manewr ten można powtarzać w nieskończoność, nawet gdy dany oddział "zużył" swój limit czarów.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Zaklęcie "Zapomnienie" na poziomie zaawansowanym jest czarem masowym, a poziom eksperta niczym nie różni się od zaawansowanego.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- W grze istnieje możliwość dowodzenia jednostką o liczebności 0. By tego dokonać w naszej armii muszą się znajdować Czarci lordowie, Czarodziejskie smoki oraz oddział, którego suma punktów życia będzie niższa od 35, na przykład 1 Chochlik. W trakcie bitwy pozwalamy tej jednostce zginąć. Musimy zaczekać na turę, w której Czarodziejskie smoki będą miały do dyspozycji czar obszarow. Podczas kolejki Czarcich lordów uruchamiamy okno informacji o naszym smoku i klikamy w ikonkę księgi czarów. Teraz namierzamy zwłoki i ożywiamy 0 demonów.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Gdy rzucamy zaklęcie "Oślepienie" na jednostkę chronioną Magicznym lustrem i czar ten zostanie odbity na oddział, który obecnie ma ruch, wtedy będzie mógł on wykonać akcję, jednakże już w kolejnej turze Oślepienie będzie normalnie działać.
Status: Nienaprawione

- Rozbójnik posiada własny zestaw dźwięków, jednak wskutek błędu korzysta z zestawu gremlina.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Gdy jednostka mająca możliwość oddania podwójnego strzału, np. wysoki elf, będzie miała tylko 1 zachowaną strzałę - podczas kolejnego ataku odda dwa strzały, a statystyki pokażą wartość -1 w odpowiednim polu.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Balista, mimo teoretycznego ograniczenia do 24 strzałów, może ich oddać nieskończenie wiele (w statystykach będą odnotowywane ujemne wartości liczby strzałów).
Status: Nienaprawione

- Czarodziejski smok może rzucić czar obszarowy (kulę ognia, krąg zimna) na przeklętej ziemi, gdy wybierzemy go z jego księgi zaklęć, ale czar ten nie zada żadnych obrażeń nikomu - jest wyświetlana tylko jego animacja.
Status: Nienaprawione

Mapa przygody i miasta


- Tryb gry wieloosobowej: Podczas tury innego gracza, mając bohatera odwiedzającego miasto Loch, Forteca lub Wrota żywiołów podglądanie towarów Sprzedawcy artefaktów, wyświetli również aktualne surowce przeciwnika, który wykonuje w tym momencie ruch.
Status: Naprawione - HDmod oraz dodatek Horn of the Abyss

- Sprzedawanie artefaktów po zawyżonej/zaniżonej cenie: W sytuacji, gdy bohater posiada conajmniej 6 artefaktów w sakwie, klikamy na wybrany przedmiot oraz pożądany surowiec, jednak zamiast od razu go sprzedawać, przesuwamy artefakty w plecaku w ten sposób, by zaznaczony był kolejny na liście. Naciskamy przycisk transakcji i w ten sposób sprzedajemy tańszy artefakt po cenie droższego lub droższy artefakt po cenie tańszego.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Tryb gry wieloosobowej: W czasie tury przeciwnika, podglądanie wrogich garnizonów ukaże dokładne informacje o strażnikach.
Status: Naprawione - HDmod oraz dodatek Horn of the Abyss

- W razie walki z neutralnym, nieulepszonym oddziałem zawierającym również jednostki ulepszone (np. golemy kamienne i żelazne), po wybiciu wszystkich jednostek nieulepszonych i uciekając z pola bitwy, oddział neutralny również zniknie z mapy przygody.
Status: Nienaprawione

- Jeden z błędów gry pozwala redukować ilość jednostek neutralnych na mapie. Wyobraźmy sobie sytuację, że atakujemy armię Gigantów, w której skład wchodzi oddział Tytanów. Jeśli uciekniemy naszym bohaterem z pola bitwy lub przegramy starcie to liczebność Gigantów zostanie pomniejszona o ilość Tytanów. Powtarzając tę operację wielokrotnie możemy zredukować całą armię do pojedynczej jednostki. Stosowanie tej sztuczki jest powszechnie uznane za oszustwo. Zasady gry wieloosobowej pozwalają na ucieczkę tylko raz.
Status: Nienaprawione

- Bohater normalnie zdobywa doświadczenie do poziomu 74. Później następuje seria przeskoków: z 74 na 88, z 88 na 100, z 100 na 108, ze 108 na 868.
Gdy bohater będąc na poziomie 88 lub 100 odwiedzi Drzewo wiedzy, jego poziom "cofnie się" do 0, a jego doświadczenie będzie mieć ujemną wartość. Natomiast, w razie poziomu 108 lub 868, poziom "cofnie się" do kolejno 65 i 66.
Status: Nienaprawione

- Istnieją trzy sposoby na kontrolowanie bohatera bez jakichkolwiek oddziałów:
1. Podczas walki z innym bohaterem, gdy gracz straci wszystkie oddziały, a na polu bitwy zostaną tylko przywołane przez niego żywiołaki, poddanie się za pieniądze (płacąc 0 sztuk złota...) skutkuje pojawieniem się poddanego herosa w tawernie.
2. Wykonanie zadania z Chatki Proroka - dostarczenie wymaganej liczby danego stworzenia podczas, gdy armia bohatera składa się wyłącznie z tego oddziału.
3. W sytuacji, gdy spotyka się dwóch bohaterów - jeden z nich ma tylko jeden oddział składający się z 1 jednostki, a drugi również dowodzi jednym oddziałem jakiegokolwiek rodzaju oraz o jakiejkolwiek liczebności - zaznaczenie jedno-jednostkowego oddziału oraz próba przeniesienia go w wolne miejsce do armii drugiego bohatera.
Jest to tzw. "ghost hero". Posiada on 1900 punktów ruchu (tak jakby najwolniejsza jednostka w armii miała 9 punktów szybkości) oraz znika przy jakiejkolwiek próbie ataku na wrogów. Tworzenie takich bohaterów jest traktowanie jako oszustwo.
Status: Częściowo naprawione - HDmod oraz dodatek Horn of the Abyss

- Gdy przejmiemy wrogi Loch, będziemy mogli kupić stworzenia z wrogich siedlisk wolnostojących z Portalu przyzywań, o ile wróg wcześniej nie wykupił tych stworów. Możliwość tą traci się przy najbliższym wzroście populacji.
Status: Nienaprawione

- Obiekty terenu dodane do gry w Ostrzu Armagedonu nie są wyświetlane na odsłoniętym obszarze układanki.
Status: Nienaprawione

- Sir Mullich oraz Lord Haart - bohaterowie z Zamku - wzajemnie się wykluczają. Mullich jest dostępny wyłącznie w standardowych mapach Ostrza Armagedonu oraz Cienia Śmierci, natomiast wybór Lorda Haarta jest możliwy wyłącznie na mapach Odrodzenia Erathii oraz mapach losowych.
Status: Nienaprawione

Usterki:

- Jednostki zjawa i upiór mają zamienione miejscami grafiki - miniatury.
Status: Naprawione - Nieoficjalny patch 3.3 oraz dodatek Horn of the Abyss

- Ifryt i kościej mają błędnie wycięte animacje na mapie przygody (czarna obwódka).
Status: Naprawione - Nieoficjalny patch 3.3 oraz dodatek Horn of the Abyss

- Błędne wyświetlanie generatora feniksów w zamku Wrót żywiołów.
Status: Naprawione - Nieoficjalny patch 3.3 oraz dodatek Horn of the Abyss

- Błędne wyświetlanie cienia przy zwłokach gnolla.
Status: Naprawione - dodatek Horn of the Abyss

- Niektóre dźwięki ognistego ptaka są lekko opóźnione w czasie.
Status: Naprawione - Nieoficjalny patch 3.3 oraz dodatek Horn of the Abyss