Ostatnio na naszym forum

  • A wy jakie macie swoje kolekcje ze świata Might and Magic? ^^
    Autor: soulkings, napisano 21 kwietnia 2024 Przejdź
  • Ciekawe grafiki i rendery z Heroes
    Autor: Saruman, napisano 6 kwietnia 2024 Przejdź
  • Patch 3.3 autorstwa Hellburna - pytanie
    Autor: seenernie, napisano 20 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Shadows of the Forest
    Autor: LC, dodano 8 lutego 2024 Zobacz
  • Bezkrólewie Raemunon
    Autor: Natalie1993, dodano 8 stycznia 2024 Zobacz
  • Wieża jaskółki
    Autor: Cirilla1996, dodano 25 lipca 2023 Zobacz

Obrażenia wieżyczek

Najprościej rzecz ujmując, obrażenia od wież zamkowych zależą wyłącznie od ilości wzniesionych w owym zamku budynków. Nie wszystkie z nich jednak są brane pod uwagę przy obliczaniu wartości obrażeń. Do wyjątków należą: Ratusz, Kapitol, Gildie magów od 2 poziomu wzwyż, ulepszone budynki jednostek, budynki zwiększające populację danej jednostki (w każdym zamku) oraz specyficzne dwa budynki Zamku i Bastionu, mianowicie Bractwo miecza oraz Fontanna.

Współczynnik ataku wież zamkowych ma stałą wartość wynoszącą 10, a obrażenia zwiększają się zgodnie z poniższym zestawieniem:

Liczba wzniesionych
budynków
Obrażenia
strażnicy
Obrażenia wież
górnej i dolnej
0 10-15 6-9
1 12-18 6-9
2 14-21 8-12
3 16-24 8-12
4 18-27 10-15
5 20-30 10-15
6 22-33 12-18
7 24-36 12-18
8 26-39 14-21
9 28-42 14-21
10 30-45 16-24
11 32-48 16-24
12 34-51 18-27
13 36-54 18-27
14 38-57 20-30
15 40-60 20-30
16 42-63 22-33
17 44-66 22-33
18 46-69 24-36

Należy zauważyć iż nie każda frakcja uzyska maksymalny poziom obrażeń wież, gdyż ilość budynków możliwych do wzniesienia jest zróżnicowana:

Bastion i Wrota Żywiołów zatrzymają się na numerze 16.
Zamek, Inferno, Cytadela i Nekropolia zatrzymają się na numerze 17.
Forteca, Twierdza i Lochy zatrzymają się na numerze 18.

Niestety, istnieje błąd związany z obrażeniami zadawanymi przez wieże, o którym można przeczytać w dziale o bugach. Dobra wiadomość jest taka, że nasz dział Download został zaopatrzony w odpowiedni fix.